516
Η γυναίκα της φωτογραφίας φοράει τα έξυπνα γυαλιά της Facebook και είναι εμφανές ότι μοιάζουν με συμβατικά γυαλιά. Τίποτε δεν προδίδει ότι ενσωματώνουν μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα | Facebook/Ray-Ban

Η Facebook παρουσίασε τα έξυπνα γυαλιά της

Protagon Team Protagon Team 11 Σεπτεμβρίου 2021, 14:45
Η γυναίκα της φωτογραφίας φοράει τα έξυπνα γυαλιά της Facebook και είναι εμφανές ότι μοιάζουν με συμβατικά γυαλιά. Τίποτε δεν προδίδει ότι ενσωματώνουν μια σειρά από προηγμένες τεχνολογίες και συστήματα
|Facebook/Ray-Ban

Η Facebook παρουσίασε τα έξυπνα γυαλιά της

Protagon Team Protagon Team 11 Σεπτεμβρίου 2021, 14:45

Τα πολυαναμενόμενα έξυπνα γυαλιά, που ήταν γνωστό ότι κατασκεύαζε η Facebook, κυκλοφόρησαν. Η δημοφιλής πλατφόρμα συνεργάστηκε με τη Ray-Ban και το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα ζευγάρι γυαλιών που ακολουθεί την αισθητική και εργονομία των μοντέλων Wayfarer, ενός από τα κλασικότερα σχέδια της Ray-Ban. Με απλά λόγια, εκ πρώτης όψεως τίποτε δεν προδίδει τον τεχνολογικό χαρακτήρα τους.

Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian, τα γυαλιά, που ονομάζονται Ray-Ban Stories, διαθέτουν κάμερες, ηχεία, μικρόφωνα και άλλα συστήματα που τα μετατρέπουν σε ένα είδος φορετού κινητού τηλεφώνου, αφού οι κάτοχοί τους μπορούν με αυτά να απαντούν σε τηλεφωνικές κλήσεις, να συνδέονται με το Διαδίκτυο, να ακούν μουσική κ.ά. Τα γυαλιά κοστίζουν 299 δολάρια και πωλούνται online, αλλά και σε επιλεγμένα καταστήματα σε Βρετανία, ΗΠΑ, Καναδά, Ιταλία, Ιρλανδία και Αυστραλία.

«Αποστολή μας είναι να δημιουργήσουμε τα εργαλεία που θα βοηθήσουν τους χρήστες τους να αισθάνονται συνδεδεμένοι μεταξύ τους κάθε στιγμή, οπουδήποτε και αν βρίσκονται. Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια αίσθηση κοινωνικής παρουσίας, το αίσθημα ότι βρίσκεσαι κάπου και μοιράζεσαι με κάποιο άλλο άτομο τον ίδιο χώρο, ακόμη και αν αυτό το άτομο δεν βρίσκεται εκεί. Δεν έχετε ξαναδεί γυαλιά όπως αυτά. Μοιάζουν με στάνταρτ μοντέλο Wayfarers, είναι αντικείμενα που ακολουθούν τη μόδα και πιστεύουμε ότι είναι το πρώτο ζευγάρι έξυπνων γυαλιών που πραγματικά θα θέλει κάποιος να φορέσει χωρίς ενδοιασμούς» δηλώνει η Μονίσα Περκάς, εμπορική διευθύντρια των εργαστήριων Reality Labs της Facebook.

«Τα γυαλιά σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους κατόχους τους να ζουν τη στιγμή και να μένουν συνδεδεμένοι με τους ανθρώπους που επιθυμούν. Η συνεργασία με τη Ray-Ban προσφέρει την ποιότητα αλλά και το στυλ που απαιτείται για την περίσταση και έτσι δημιουργήθηκε ένα προϊόν που θα επανακαθορίσει τις προτιμήσεις για τα έξυπνα γυαλιά. Παρουσιάζουμε έναν εντελώς νέο τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρούν οι άνθρωποι με τον κόσμο γύρω τους, ενώ ταυτόχρονα δείχνουν όμορφοι» αναφέρει ο Αντριου Μπόσγουορθ, επικεφαλής των Reality Labs.

Βασικό εργαλείο στο… «Μετασύμπαν»

Αν και τα γυαλιά, σε αυτό τουλάχιστον το μοντέλο, δεν διαθέτουν τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας, θα αποτελέσουν σύμφωνα με τους αναλυτές ένα βασικό εργαλείο στο μετασύμπαν (multiverse), τον νέο εικονικό κόσμο που θέλει να δημιουργήσει ο ιδρυτής και αφεντικό της Facebook, Μαρκ Ζάκερμπεργκ. Μάλιστα, ο ίδιος ανέλαβε προσωπικά μέρος της καμπάνιας για τα νέα γυαλιά, εμφανιζόμενος σε σχετικό βίντεο προώθησής τους.

Οσον αφορά την κριτική για το γεγονός ότι οι κάτοχοι των γυαλιών θα μπορούν να καταγράφουν οπτικό υλικό από ανθρώπους ή χώρους, χωρίς να έχουν πάρει κάποια άδεια ή συγκατάθεση, η εταιρεία αναφέρει πως όταν γίνεται καταγραφή φωτογραφιών ή βίντεο, αναβοσβήνει ένα φωτάκι στα γυαλιά. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως θα γίνεται αντιληπτό εύκολα ότι κάποιος καταγράφει εικόνες με τα γυαλιά, ούτε ότι θα γνωρίζουν όλοι πως το φωτάκι που αναβοσβήνει στα γυαλιά σημαίνει ότι καταγράφει εκείνη τη στιγμή οπτικό υλικό. Η Facebook ανακοίνωσε επίσης ότι όποιος αγοράζει τα γυαλιά θα παίρνει μαζί του και έναν κατάλογο με τις ενέργειες που δεν επιτρέπεται να κάνει με αυτά, αλλά, και πάλι, είναι στη διακριτική ευχέρεια του κατόχου των γυαλιών τι θα κάνει με αυτά. Επίσης, ανακοίνωσε ότι δεν θα προβάλλονται διαφημίσεις μέσω των γυαλιών στους κατόχους τους.

 

 

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News