Μια βασίλισσα παραμένει βασίλισσα ακόμα και αν κρατάει ένα τουφέκι αντί για σκήπτρο, έγραψε η Corriere della Sera για τη βραβευμένη με Οσκαρ αγγλίδα ηθοποιό Ελεν Μίρεν, πρωταγωνίστρια της σειράς «1923», η οποία είναι prequel της σειράς «Yellowstone». Το τουφέκι, βέβαια, βγήκε από τη θήκη του στο πλαίσιο του ρόλου. Ενός ρόλου «λιγότερο πολυτελούς [από εκείνον της βασιλομήτορος], ωστόσο εξίσου μητριαρχικού» κατά το δημοσίευμα. Εν προκειμένω, το «παλάτι» είναι ένα αμερικανικό ράντσο. Η σειρά θα προβληθεί στην πλατφόρμα Paramount+ τον ερχόμενο Φεβρουάριο, και με την ευκαιρία η Μίρεν είπε δυο λόγια στην Corriere για τη «δυνατή και αποφασιστική» γυναικεία φιγούρα που ενσαρκώνει.
Η Αγγλίδα είπε ότι βρήκε συναρπαστικά τα βουνά της Πολιτείας Μοντάνα, όπου γυρίστηκε η σειρά, και ότι ήθελε πολύ να δοκιμάσει την εμπειρία μιας «ατόφιας περιπέτειας». Το ιστορικό φόντο είναι η εποχή της Μεγάλης Υφεσης, «όταν τα πράγματα ήταν διαφορετικά για τις γυναίκες». Ετσι, ρωτήθηκε αν η γυναίκα που υποδύεται με το τουφέκι στο χέρι είναι φεμινίστρια. Η Μίρεν απάντησε ότι ναι, το δίχως άλλο. «Είναι φεμινίστρια, όπως ήμουν και εγώ στα νιάτα μου. Μιλούν τα έργα της, και άλλη απόδειξη δεν χρειάζεται». Και ο άντρας της, ο «Ιντιάνα Τζόουνς» Χάρισον Φορντ, τι λέει επ’ αυτού; «Είναι σύντροφος, συνεργάζεται μαζί της».
Το Φαρ Ουέστ, βέβαια, βρίσκεται πίσω από όλους αυτούς τους δυναμισμούς του «1923». «Η γυναίκα έχει δυνατό χαρακτήρα, όπως είχαν όλες οι γυναίκες της Παλιάς Δύσης», σχολίασε η Μίρεν, «επειδή έπρεπε να αντιμετωπίσουν τεράστιες δυσκολίες». Τι άλλο εννοεί πέρα από όσα μας έχουν διδάξει τα γουέστερν για την ιστορία της Αμερικής; «Αναφέρομαι στη βία, στους λιμούς, στις επιδημίες, στους πολέμους. Στις καταστάσεις που απαιτούν μεγάλη σωματική και ψυχική δύναμη. Ηταν γυναίκες συνηθισμένες στη σκληρή δουλειά, έκαναν πράγματα που μόνο ως ασυνήθιστα μπορούν να κριθούν».
Η χρονομηχανή, όμως, και τα πρωθύστερα σχήματα είναι το βολικό εργαλείο με το οποίο δουλεύει το Χόλιγουντ. «Πολλά πράγματα στη σειρά αφηγούνται την ιστορία του σημερινού κόσμου. Το περιβάλλον, ας πούμε. Μεγάλο μέρος της ιστορίας καταπιάνεται με το πόσο πολύ ο άνθρωπος επηρεάζει το περιβάλλον στο οποίο ζει. Επίσης, θίγει τις καθημερινές δυσκολίες. Είναι μια σειρά που εξηγεί ότι κάθε δέσμευσή σου μπορεί να αλλάξει τη μοίρα σου». Το «1923» βλέπει και την οικογένεια, ως θεσμό, από διαφορετική οπτική γωνία.
Η Μίρεν εξηγεί τους πολύ συγκεκριμένους… αμερικανισμούς της: «Εδώ η οικογένεια δεν αντιπροσωπεύεται μόνο από μια μητέρα, έναν πατέρα, έναν γιο που μεγαλώνει και κάποια στιγμή φεύγει από το σπίτι. Εδώ υπάρχει ένα άλλο όραμα. Η έννοια της επιχείρησης συνδέεται με την οικογένεια: όλοι ταυτίζονται με την επιχείρησή τους και για να αναγνωρίσουν κάποιον ως ενεργό μέλος του οικογενειακού πυρήνα, θα πρέπει αυτός να συνεισφέρει στην επιχείρηση».
Η συνέντευξη έκλεισε με πεζότερες νύξεις: «Πώς είναι να είσαι παντρεμένος με τον Χάρισον Φορντ;», ήταν η ερώτηση. Και η απάντηση, ανάλογη: «Είναι εκπληκτικός. Ηταν όμορφο που συναντηθήκαμε ξανά στο πλατό. Είχε συμβεί και πριν από πολλά χρόνια. Τότε, θυμάμαι πόσο φοβόμουν, επειδή εγώ ερχόμουν από το θέατρο και εκείνος ήταν ήδη μεγάλος σταρ του κινηματογράφου. Με βοήθησε πολύ να νιώσω άνετα».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News