Οταν στις αρχές της δεκαετίας του ’70 η Alfa Romeo θέλησε να βγάλει την κουπέ παραλλαγή του Alfasud, η συνταγή ενός νέου προσθιοκίνητου νεανικού μοντέλου έμοιαζε αυτονόητη. Σχεδίαση από τον Τζουτζάρο, επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας, πεντάρι κιβώτιο, δισκόφρενα παντού, υποδειγματικό «μπροστινό» από το πεντάθυρο Alfasud και πιο ιδιαίτερος χαρακτήρας.
Το όνομα δήλωνε και τις καταβολές: Alfa Romeo Alfasud Sprint. Εγινε πιο περιεκτικό, κρατώντας μόνο το «Sprint» και βγάζοντας το «Alfasud», μετά από ένα εκτεταμένο facelift το 1982. Ναι, εκείνες τις εποχές περνούσαν ακόμα και δέκα ολόκληρα χρόνια για ένα τέτοιο.
Λίγο αργότερα, το 1986, το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo, Autodelta, έφτιαξε ένα πρωτότυπο, το Alfa Romeo Sprint 6C. Σκοπό είχε να εξεταστούν οι πιθανότητες να «κατεβεί» ως αγωνιστικό. Στην περίπτωσή του το μοτέρ είχε φύγει από μπροστά και είχε μεταφερθεί στο κέντρο, με έναν V6 2.5 λίτρων από την υπέροχη GTV.
Οπτικά το αυτοκίνητο είχε πρησμένους θόλους, πιο φαρδιά λάστιχα (205/50/16), νέους προφυλακτήρες και τα σχετικά επιθετικά. Δυστυχώς, το πρωτότυπο, όπως και ένα δεύτερο που κατασκευάστηκε τότε, δεν μπόρεσε ποτέ να δείξει αν θα ήταν ικανό σε αγωνιστική μορφή, καθώς κανένα από τα δύο δεν πήρε τον δρόμο της παραγωγής.
Πάμε στο σήμερα. Μια εταιρεία ονόματι Alma, με έδρα την Πορτογαλία, που ειδικεύεται στα restomod, δηλαδή σε αυτή τη μείξη μεταξύ κλασικών και βίντατζ αυτοκινήτων με σύγχρονα μηχανολογικά, θέλει να επαναφέρει την τύχη του ψιλοξεχασμένου Sprint. Παραδόξως δεν είναι ηλεκτρικό, όπως έχουμε δει πολλές φορές τα πρόσφατα χρόνια.
Το Alma Sprint (σ.σ.: μήπως παραείναι χοντροκομμένη η παραλλαγή του m από το f, από το όνομα της Alfa;) θα παραχθεί σε μόλις 20 μονάδες, θέλει να μοιάζει με εκείνο το φουσκωμένο Sprint 6C, αλλά εξακολουθεί να έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,8 λίτρων τοποθετημένο μπροστά. Οπως δηλαδή το «πολιτικό» Sprint, αλλά με αισθητικές πινελιές από το αγωνιστικό, που δεν έγινε ποτέ.
Με απόδοση από 160 έως 220 ίππους, καρμπιρατέρ της Dellorto, ανασχεδιασμένες αναρτήσεις, μπλοκέ διαφορικό, μεγαλύτερα φρένα, ενισχυμένο σασί και βάρος στα 880 κιλά, το Alma Sprint θα μπορούσε να είναι ένα πολύ ιδιαίτερο προσθιοκίνητο κουπέ με αύρα παρελθόντος. Εκτός από το όνομα της ίδιας της εταιρείας, που ηχεί σαν «κλοπι-ράιτ». Τι Alfa, τι Alma… Αν αυτό δεν σας πτοεί, η τιμή του είναι στα 50.000 ευρώ, προ φόρων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News