722
Το Airbus A380 της British Airways παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα επιβατικά αεροσκάφη στον κόσμο | FG/Bauer-Griffin/GC Images

Η αναπάντεχη επιστροφή του σούπερ τζάμπο A380

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουλίου 2024, 21:43
Το Airbus A380 της British Airways παραμένει ένα από τα πιο αγαπημένα επιβατικά αεροσκάφη στον κόσμο
|FG/Bauer-Griffin/GC Images

Η αναπάντεχη επιστροφή του σούπερ τζάμπο A380

Protagon Team Protagon Team 15 Ιουλίου 2024, 21:43

Ο Κρίστιαν Σέρερ, επικεφαλής του τμήματος πολιτικών αεροσκαφών της Airbus, προκάλεσε ενθουσιασμό τον περασμένο μήνα όταν ανέφερε ότι η ευρωπαϊκή αεροναυπηγική εταιρεία θα μπορούσε να επανεκκινήσει την παραγωγή του τετρακινητήριου διώροφου σούπερ τζάμπο A380.

Η Airbus διέκοψε την παραγωγή του «βασιλιά των αιθέρων», κόστους 450 εκατ. δολαρίων (416 εκατ. ευρώ) το 2021, όταν οι αεροπορικές εταιρείες επέλεξαν μικρότερα δικινητήρια αεριωθούμενα με καλύτερη απόδοση καυσίμων. Αλλά ο Σέρερ είπε στη γερμανική εφημερίδα Hamburger Abendblatt ότι, αν και η πόρτα της γραμμής παραγωγής του A380 είναι κλειστή, «δεν είναι κλειδωμένη. Στη βιομηχανία τίποτα ποτέ δεν αποκλείεται».

Οπως επισημαίνει η Telegraph, με το ξέσπασμα της πανδημίας πολλές αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να καταργήσουν το «μεγάλο πουλί» καθώς, με το κόστος των καυσίμων να αυξάνεται και τις προβλέψεις για μείωση της ζήτησης επαγγελματικών και πρώτης κατηγορίας ταξιδιών, έκριναν ότι το ιπτάμενο μεγαθήριο θα ήταν ασύμφορο. Οι θέσεις premium αντιπροσωπεύουν μόλις το ένα τέταρτο της χωρητικότητας του αεροσκάφους, αλλά φέρνουν τα τρία τέταρτα του κέρδους του.

Ωστόσο η Lufthansa, η Qatar Airways, η Korean Air, η ANA της Ιαπωνίας και η Etihad, του Αμπου Ντάμπι, έκαναν όλες αναστροφή προγραμματισμού και επανέφεραν το Α380 – μόνο η Air France και η Malaysian Airlines επέμειναν στην αρχική τους απόφαση. Παράλληλα, οι αεροπορικές εταιρείες που παρέμειναν πιστές στην ανάπτυξη του αεροσκάφους βελτίωσαν τις ανέσεις του.

Η Singapore Airlines έχει ανακαινίσει τα σούπερ τζάμπο της, εισάγοντας μέχρι και διπλά κρεβάτια στις σουίτες του στο μπροστινό μέρος του επάνω ορόφου. Τα A380 της Qantas διαθέτουν πλέον την business class σουίτα, με την υπογραφή του κορυφαίου σχεδιαστή Ντέιβιντ Κέιον, καθώς και ένα μπαρ στην μπροστινή «μύτη» του αεροσκάφους.

Ο διευθύνων σύμβουλος της British Airways, Σον Ντόιλ, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι τα 12 A380 της αεροπορικής εταιρείας θα επανασχεδιαστούν με μια νέα Club Suite στον επάνω όροφο και μια νέα Πρώτη Θέση, επίσης πιθανότατα στον επάνω όροφο, αντί στον κάτω που είναι τώρα.

Μια νέα αεροπορική εταιρεία, η Global Airlines, εξασφάλισε πρόσφατα το πρώτο της A380, το οποίο πέταξε από τις ΗΠΑ στο Πρέστγουικ της Σκωτίας για επανασχεδιασμό. Ο ιδρυτής της εταιρείας, Τζέιμς Ασκουιθ, σκοπεύει να χρησιμοποιήσει έναν στόλο A380 για να μεταφέρει τους επιβάτες «πίσω στη χρυσή εποχή των αεροπορικών ταξιδιών» – ξεκινώντας με πτήσεις από το Λονδίνο προς το Λος Αντζελες και τη Νέα Υόρκη.

Ο πρώην επενδυτικός τραπεζίτης ανακαινίζει το πρώτο από τα τέσσερα σούπερ τζάμπο που έχουν αγοράσει ο ίδιος και οι επενδυτές του, για να δημιουργήσει ένα μεγάλο μπαρ στο αεροσκάφος. Οι κάτοχοι εισιτηρίων πρώτης θέσης θα οδηγούνται με σοφέρ στο αεροδρόμιο για πτήσεις σε όλον τον κόσμο. Το φαγητό και το ποτό θα είναι «τα καλύτερα στον αέρα» και θα περιλαμβάνουν σαμπάνια Laurent-Perrier, ακόμη και για τους επιβάτες της οικονομικής θέσης.

Συνολικά, 145 Airbus A380 επιστρέφουν στον αέρα, από 10 αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με αναλυτές της αεροπλοΐας. Το A380 επιστρέφει χάρη στον συνδυασμό της αυξανόμενης ζήτησης και των περιορισμένων στόλων. Ενα νέο αεροσκάφος που πολλές αεροπορικές εταιρείες ήλπιζαν ότι θα το αντικαταστήσει, το Boeing 777X –το μεγαλύτερο και πιο αποτελεσματικό δικινητήριο τζετ στον κόσμο– βρίσκεται χρόνια πίσω από το χρονοδιάγραμμα παραγωγής του.

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα έπρεπε να είναι ήδη στον αέρα, αλλά έχει καθυστερήσει λόγω του συνδυασμού των αναταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα μετά την πανδημία, και των απεγνωσμένων προσπαθειών των ανώτερων στελεχών της Boeing να σώσουν το προβληματικό 737 Max της εταιρείας, το οποίο έχει απομακρύνει τις προτεραιότητες της εταιρείας από την ανάπτυξη νέων τζετ.

Οι αρχικές προβλέψεις για μείωση της επιβατικής κίνησης στα αεροπορικά ταξίδια μετά την πανδημία, ειδικά στην business class και στην πρώτη θέση, αποδείχθηκαν εξαιρετικά λανθασμένες. Το 2022, η παγκόσμια ζήτηση για επιβατικές αεροπορικές μεταφορές αυξήθηκε κατά 64% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ενώ προβλέπεται να αυξηθεί κατά επιπλέον 9,8% μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ο μόνος τρόπος με τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση και να καλύψουν το κενό σε αεροσκάφη μεγέθους του Boeing 777X στους στόλους τους είναι να αναβιώσουν ένα τζετ αγαπημένο για πολλούς επιβάτες, καθώς προσφέρει περισσότερο χώρο από τα μονώροφα τζετ σε όλες τις θέσεις.

Οι πιο δημοφιλείς ανανεωμένες διαδρομές των A380 είναι προς αεροδρόμια των οποίων η επέκταση είναι περιορισμένη – Ντουμπάι για Λονδίνο, Λονδίνο για Λος Αντζελες, Ντουμπάι για Σίδνεϊ, Λονδίνο για Σιγκαπούρη. Καθώς δεν διατίθενται νέες θέσεις στο αεροδρόμιο του Χίθροου και υπάρχουν ελάχιστες στο Σίδνεϊ, είναι λογικό να χρησιμοποιούνται μεγαλύτερα αεροσκάφη για την αύξηση του αριθμού των επιβατών. Το A380 μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 600 επιβάτες στις τρεις θέσεις του.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...