797
Μικρό, πανάλαφρο, πανάκριβο. Το beach buggy του 2024 είναι ένα ηλεκτρικό παιχνίδι για λίγους, αλλά με πολύ fun | autocar.co.uk / micacars.co.uk

Have fun: Το ελαφρύτερο ηλεκτρικό στον κόσμο είναι ένα beach buggy

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 20 Σεπτεμβρίου 2024, 16:22
Μικρό, πανάλαφρο, πανάκριβο. Το beach buggy του 2024 είναι ένα ηλεκτρικό παιχνίδι για λίγους, αλλά με πολύ fun
|autocar.co.uk / micacars.co.uk

Have fun: Το ελαφρύτερο ηλεκτρικό στον κόσμο είναι ένα beach buggy

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 20 Σεπτεμβρίου 2024, 16:22

Κάπου στα Μίντλαντς της Αγγλίας βάλθηκαν να φτιάξουν τούτο εδώ το ηλεκτρικό. Απαλλαγμένο από τη συνήθη κατάρα των EV, δηλαδή το αυξημένο βάρος, το Mika Meon μόλις έκανε την εμφάνισή του. Πού αλλού; Σε μια παραλία. Στον φυσικό του χώρο. Οχι ότι δεν πάει και αλλού, όμως αυτός είναι ο πρώτος συνειρμός: εκείνα τα beach buggy της δεκαετίας του ’60, ανέμελα, σέξι και απελευθερωμένα από συμβατικές ανάγκες, παράθυρα και «κανονικότητες». Με τη Φέι Νταναγουέι να φωνάζει από ενθουσιασμό –μπορεί και με λίγο τρόμο– και τον Στιβ Μακουίν να κάνει πλάκα οδηγώντας το σε αμμολόφους στην «Υπόθεση Τόμας Κράουν», σε κάποια αμερικανική παραλία.

Παντιλίκια, σπρέι από το θαλασσινό νερό, γλάροι στην παραλία, μια αίσθηση ελευθερίας, χωρίς σκοτούρες. Ερωτευμένα ήταν τα παιδιά… Βγήκε και ριμέικ του «The Thomas Crown Affair» του ’68, αλλά ως είθισται το ορίτζιναλ δύσκολα κοπιάρεται. Για να μην ψάχνεστε με γκουγκλάρισμα, αυτό ήταν το κλιπ με την κλασική πλέον σκηνή:

Οπως ίσως θυμάστε (σ.σ.: πώς φαίνεται το ηλικιακό κοντέρ, ε;), εκείνα τα beach buggy ήταν συνήθως με αερόψυκτο μοτέρ από «σκαραβαίους» της Volkswagen, με καμπύλες στο μικρό αμάξωμα, φαρδιά λάστιχα για περισσότερη πρόσφυση στις αμμουδιές και back to basics εσωτερικό: δύο θέσεις, ένα τιμόνι, ένα λεβιέ και τα απολύτως απαραίτητα. Εννοείται ότι η στιβαρότητα του σασί είχε αντιστάσεις ακαμψίας τυρόπιτας με χοντρό φύλλο Θεσσαλονίκης και η μηχανολογία ήταν εποχής Χίτλερ, με όλη την «προίκα» από το Beetle. Ηταν όμως δοκιμασμένα τα αερόψυκτα καλούδια. Αντεχαν.

Το Mika Meon e έχει στη Μεγάλη Βρετανία άδεια χρήσης δρόμου – αν και το πιο φυσικό του στοιχείο είναι οι αμμουδερές παραλίες

Από αισθητική σκοπιά, παρότι έχουν περάσει κάμποσες δεκαετίες από τότε, το Mika Meon δεν έχει αλλάξει και πολύ. Ορθώς. Ο στόχος αυτής της μικρής εταιρείας είναι να μην μπλέξει το αρχικό concept. Ανετα θα μπορούσες να πεις ότι είναι ένα καλά διατηρημένο beach buggy από τα παλιά. Αν εξαιρέσεις έναν περιστροφικό διακόπτη στη βάση της κονσόλας, που χρησιμεύει για το αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης, είναι σα να έχει σταματήσει στη σεβεντίλα. Α, ναι. Τα δε όργανα, αντί για εκείνα του αρχαίου «σκαραβαίου», είναι επίσης τα… αρχαία από κλασικό Mini. Αγγλοι είναι οι άνθρωποι που το φτιάχνουν, τι να έβαζαν;

Θυμίζει εκείνα τα beach buggy από τα παλιά, με τα μηχανολογικά από «σκαραβαίο» και αμάξωμα από φάιμπεργκλας. Τα πρώτα αντικαταστάθηκαν με ηλεκτροκινητήρα. Το δεύτερο διατηρήθηκε

Πρέπει να είναι κάποιος παρατηρητικός για να αρχίσει να ψυχανεμίζεται πως πρόκειται για ένα διαφορετικό beach buggy. Η ένδειξη «charge» σε ένα μικρό μαύρο όργανο ελέγχου και κάτι ψύκτρες πίσω από το roll bar. Εννοείται, όλα αυτά πριν πατηθεί το κουμπί εκκίνησης, για να μην ακούσεις τίποτα πέρα από τον γνωστό ηλεκτρικό συριγμό των EV.

Οπως λέει ο Ρόμπιν Χολ (και όχι ο Ρόμπιν Χουντ), ιδρυτής της εταιρείας, «φανταστείτε ένα EV αλλά χωρίς όλα τα μειονεκτήματά του». Ο Χαλ έχει «ένσημα» στη μηχανική σχεδιασμού εδώ και πολλές δεκαετίες. Η πρώιμη καριέρα του ήταν να σχεδιάζει άξονες για εκείνο το δύσμοιρο Rover RDX60, μετά στο R50 Mini –όταν τη φίρμα την πήρε η BMW–, στην Jaguar XJ X350, καθώς και ολόκληρο το πλαίσιο του Land Rover Discovery 2. Τέτοια βιογραφικά με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο είναι αξιοζήλευτα.

Τα φανάρια θυμίζουν τα beach buggy της δεκαετίας του ’60

Το Mika Meon, λοιπόν, κερδίζει αυτές τις μέρες δημοσιότητα με ένα βασικό στοιχείο, αυτό που βλέπετε και στον τίτλο: το ελαφρύτερο EV στον κόσμο. Ζυγίζει μόλις 675 κιλά, «πούπουλο». Καμία σχέση με τους «σούμο» της αυτοκίνησης. Στα μόλις τρία μέτρα μήκους, κάτω από τις ρετρό καμπύλες έχει μια μπαταρία με χωρητικότητα 22kWh. Το σασί του έχει σοβαρή ακαμψία (11.000 Nm) και διαθέτει αυτονομία μεταξύ 100 και 160 χλμ., αναλόγως της λύσσας με την οποία επιτίθεσαι στους αμμόλοφους.

Είναι επίσης πολύ γρήγορο: με 214 ίππους και 310 Νm ροπής, επιταχύνει καταιγιστικά στο κλασικό 0-100 σε κάτι λιγότερο από τέσσερα δευτερόλεπτα. Τα οποία, έτσι όπως είσαι ψιλοεκτεθειμένος, χωρίς παράθυρα και τα σχετικά, πρέπει να φαίνονται στην πράξη ακόμα λιγότερα.

O περιστροφικός διακόπτης για τις θέσεις όπισθεν, «νεκράς» και drive του αυτόματου κιβωτίου

Τέλος, προφανώς και η αυτονομία του είναι αστεία για τα σημερινά δεδομένα των ηλεκτρικών. Ομως το Mika Meon e δεν έχει αυταπάτες. Είναι ένα fun, μικρό ηλεκτρικό παιχνίδι για διασκεδαστική χρήση και όχι για να πηγαίνεις τα παιδιά στο σχολείο – αν και τα πιτσιρίκια θα τρελαίνονταν με αυτό.

Σκοπίμως παραλείφθηκε μια επίσης σημαντική «λεπτομέρεια»: το Mika Meon είναι ένα beach buggy για πλούσιους. Κοστίζει 75.000 ευρώ. Μάλλον θα πρέπει να είσαι η αναβίωση του ΜακΚουίν (έχοντας μια αντίστοιχη Φέι Νταναγουέι στο δεξί μπάκετ) για να το αποκτήσεις.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...