Αν πιστεύετε πως θα καταφέρετε να οδηγήσετε μεθυσμένος ή ακόμη και νυσταγμένος ή αφηρημένος μέσα σε ένα νέο μοντέλο της Volvo, είστε γελασμένοι.
Αυτό που θα συμβεί είναι να βρεθείτε με σταματημένο το αυτοκίνητο στην ακρη του δρόμου, χωρίς καν να γνωρίζετε το πώς και το γιατί.
Η Volvo, με σκοπό την πρόληψη των ατυχημάτων που συνδέονται με τον ανθρώπινο παράγοντα, ανακοίνωσε δύο νέες τεχνολογίες ασφαλείας που έχουν ως στόχο να την βοηθήσουν να πιάσει τον στόχο της Vision 2020 που προβλέπει ότι «από το 2020 και μετά δεν θα υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός μέσα σε ένα νέο Volvo».
Πρόκειται για αισθητήρες και κάμερες που παρακολουθούν την οδηγική συμπεριφορά και το Care Key, με το οποίο ο οδηγός θέτει ο ίδιος όριο ανώτατης ταχύτητας στο αυτοκίνητο πριν το δανείσει σε άλλους.
Τα νέα συστήματα, μαζί με τη θέσπιση ανώτατου ορίου ταχύτητας τα 180 χλμ/ώρα σε όλα τα νέα Volvo, καθώς και με τα υπάρχοντα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, κατατείνουν συνολικά σε έναν κοινό στόχο: στην ενίσχυση της ασφαλέστερης οδήγησης.
Όπως σημειώνουν οι Times, ξεχωρίζει το σύστημα που θα εντοπίζει πότε ο οδηγός είναι μεθυσμένος ή αφηρημένος και τότε, με τη συνδρομή αισθητήρων και καμερών, θα μπλοκάρει την ενεργοποίηση του κινητήρα.
Η Volvo πιστεύει ότι η μέθη και η απόσπαση προσοχής μπορούν να αντιμετωπιστούν μέσω της εγκατάστασης καμερών και αισθητήρων που θα παρακολουθούν τις αντιδράσεις του οδηγού.
Συγκεκριμένα, η κάμερα που θα ελέγχει το πρόσωπο του οδηγού, θα τσεκάρει το κατά πόσο οι κόρες των ματιών του είναι διεσταλμένες ή αν το βλέμμα του κινείται δεξιά και αριστερά και όχι ευθεία, στο δρόμο.
Αν λοιπόν, συμβαίνει κάτι τέτοιο, τότε το σύστημα σταδιακά θα επιβραδύνει την μηχανή μέχρι το όχημα να σταματήσει ασφαλώς στην ακρη του δρόμου.
Άλλα παραδείγματα συμπεριφορών που μπορεί να καταλήξουν σε σοβαρό ατύχημα, σύμφωνα με την σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία, είναι η παρατεταμένη απουσία οποιασδήποτε παρέμβασης στο τιμόνι, οι απρόσεκτες αλλαγές λωρίδας ή οι πολύ αργοί χρόνοι αντίδρασης.
«Όταν πρόκειται για την ασφάλεια, στόχος μας είναι καταρχάς να προλάβουμε τα ατυχήματα, ειδάλλως να περιορίσουμε τις συνέπειές τους όταν είναι αναπόφευκτα. Σε αυτή την περίπτωση, οι κάμερες θα ανιχνεύουν συμπεριφορές που μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρό τραυματισμό ή θάνατο», τόνισε ο Χένρικ Γκριν, Ανώτερος Αντιπρόεδρος Έρευνας και Εξέλιξης στη Volvo.
Το λανσάρισμα των νέων συστημάτων θα αρχίσει από τα μοντέλα της Volvo που θα βασίζονται στην επόμενης γενιάς πλατφόρμα SPA2, στις αρχές της ερχόμενης δεκαετίας.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News