522
Σύμφωνα με αναλυτές, οι μπαταρίες της BYD φορτίζουν πιο γρήγορα και διατηρούν την ισχύ τους περισσότερο από κάποιους ανταγωνιστές της | Δ. Μανώλαρος / 4Drivers

Gone in 5 minutes; H ΒYD φέρνει τη φόρτιση των 5 λεπτών

Σύμφωνα με αναλυτές, οι μπαταρίες της BYD φορτίζουν πιο γρήγορα και διατηρούν την ισχύ τους περισσότερο από κάποιους ανταγωνιστές της
|Δ. Μανώλαρος / 4Drivers

Gone in 5 minutes; H ΒYD φέρνει τη φόρτιση των 5 λεπτών

Η BYD έχει μπει τόσο δυναμικά στην ευρωπαϊκή αγορά που, πραγματικά, έχει αλλάξει πολλά δεδομένα. Είτε μας αρέσουν τα ηλεκτρικά είτε όχι, είτε αντιλαμβανόμαστε τον ρόλο που έχουν ως άλλο ένα προϊόν στην αγορά, αυτό που συμβαίνει είναι ανατρεπτικό.

Διαβάζοντας ξένες ιστοσελίδες, είναι εμφανές πως η κινεζική αυτή εταιρεία πλέον έχει ανησυχήσει ακόμα και τους παντοκράτορες γερμανούς «παίκτες». Η νέα ανακοίνωση στην οποία προέβη η εταιρεία δείχνει να πιάνει τον ανταγωνισμό εξ απήνης, καθώς ο στόχος είναι να εξισωθούν οι χρόνοι φόρτισης με αυτούς του ανεφοδιασμού καυσίμου.

Συγκεκριμένα, η λεγόμενη Super e-Platform σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής, όπου ο ανεφοδιασμός καυσίμου και η αναπλήρωση ηλεκτρικής ενέργειας πραγματοποιούνται στον ίδιο χρόνο, με αστραπιαία φόρτιση ισχύος 1 MW. Η νέα επαναστατική αρχιτεκτονική της πλατφόρμας μπορεί να προσθέσει αυτονομία δύο χιλιομέτρων ανά δευτερόλεπτο.

Η αρχιτεκτονική οχήματος 1.000V επιτυγχάνει ταχύτητες αναπλήρωσης ηλεκτρικής ενέργειας ίδιες με εκείνες του ανεφοδιασμού ενός βενζινοκίνητου οχήματος, ενώ ταυτόχρονα η εταιρεία λέει ότι έχουν αναπτυχθεί σταθμοί φόρτισης από την BYD με μέγιστη ισχύ 1.360kW.

Η ΒYD ετοιμάζεται να μειώσει δραστικά τους χρόνους φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της. Μήπως η κλεψύδρα του χρόνου έχει αρχίσει να μετράει για κάποιους ανταγωνιστές της;

Οπως το βλέπουν αναλυτές της αγοράς, η κίνηση μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα «απειλητική» για την κυρίαρχη Τesla, ενώ όσον αφορά τους καταναλωτές, θα θέσει ένα τέλος στα παράπονα ιδιοκτητών ή εν δυνάμει αγοραστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων για τους χρόνους φόρτισης. Πόσοι μπορούν να πίνουν βασανιστικά αργά τον καφέ τους κάνοντας αναγκαστικά στάσεις σε μεγάλα ταξίδια για να να φορτιστεί το EV τους; Μάλλον λίγοι και αφοσιωμένοι. Φυσικά, αυτό που μόλις διαβάσατε προϋποθέτει ένα αντίστοιχο δίκτυο υποστήριξης, κάτι που προγραμματίζεται στην «πατρίδα» Κίνα με 4.000 φορτιστές τέτοιου τύπου.

Υποστηρίζεται ότι η BYD χρησιμοποιεί ένα πιο εξελιγμένο σύστημα ψύξης μπαταριών σε σχέση με τις Δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οπως είπε ένας αναλυτής, «αυτό επιτρέπει στην μπαταρία να φτάσει στη μέγιστη ισχύ φόρτισης πιο γρήγορα και να διατηρήσει αυτή την ισχύ περισσότερο». Ο ίδιος πρόσθεσε ότι η BYD φαίνεται να έχει προχωρήσει σε περαιτέρω βελτιώσεις στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης, που θα βοηθήσουν στη «σημαντική» αύξηση του ρυθμού φόρτισης και εκφόρτισης.

Και οι ανταγωνιστές;

Το διεθνές δίκτυο της αμερικανικής εταιρείας θεωρείται από τα πιο ισχυρά και αποτελεί έναν επιπλέον λόγο για την πρωτοπορία της στα πρόσφατα χρόνια. Για παράδειγμα, επιτρέπει τη φόρτιση ενός Tesla με δυνατότητα αυτονομίας 320 χλμ. σε 15 λεπτά της ώρας.

Στιγμιότυπο από την επίσημη, παγκόσμιου χαρακτήρα, ανακοίνωση της εταιρείας για τη Super e-Platform

Επίσης, η Μercedes-Benz παρουσίασε πρόσφατα τη νέα CLA, η οποία μπορεί να φορτιστεί μέσα σε 10 λεπτά για 325 χλμ. αυτονομίας. Η BMW, επίσης, υπόσχεται κατά 30% ταχύτερη φόρτιση στον ίδιο απαιτούμενο χρόνο, αλλά, έστω κι έτσι, δηλώνει αυτονομίες περί των 300 χλμ.

Κάπως έτσι, όπως γράφεται και στους Financial Times, η BYD φαίνεται να έχει αποκτήσει ένα ισχυρό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ειδικά σε σχέση με το ότι διαθέτει τεχνολογίες διαθέσιμες ακόμα και στα πιο «μαζικά» της αυτοκίνητα. Και, όπως λέγεται, ο χρόνος θα δείξει αν τελικά η κινεζική εταιρεία θα εκτοπίσει ακόμα και μεγάλες μπράντες από την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...