Αυτή την εβδομάδα οι Finacial Times σχολίασαν αυθημερόν την ανακοίνωση της Mercedes-Benz για το πρωτότυπό της, αυτό με τον κωδικό Vision EQXX.
Ως γνωστόν, στη γλώσσα της αυτοκίνησης «πρωτότυπο» σημαίνει κάτι που δεν έχει δει ακόμη το φως της παραγωγής. Παρόλα αυτά ο γερμανός κατασκευαστής λέει αυτό που ήδη διαβάσατε στον τίτλο. Θέλει να σπάσει το χιλιομετρικό -αλλά και ψυχολογικό φράγμα- της αυτονομίας των 1.000 χιλιομέτρων.
Για να υπάρχει μία σχετική τάξη μεγέθους, αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον, ο μέσος όρος αυτονομίας στα EV (Εlectric Vehicles), εντός της αυτοκινητοβιομηχανίας, είναι περίπου 300 χιλιόμετρα. Ο μέσος. Γιατί σε ορισμένες περιπτώσεις, αν πατάς πιο βαθιά το γκάζι, αν κάνει ζέστη και έχεις βάλει κλιματισμό, αν κουβαλάς οικογένεια και μπαγκάζια, αν έχεις το ηχοσύστημα ή ό,τι άλλο τραβάει ενέργεια, η πραγματική αυτονομία μπορεί να ‘ναι και χαμηλότερη. Βάζεις στην εξίσωση και το περιορισμένο δίκτυο υποστήριξης για να φορτίζεις γρήγορα και φτηνά και έχεις ένα σοβαρό λόγο να σκεφτείς τη διαδικασία της πρίζας. Μ’ αυτά υπόψιν, η δημοσίευση γράφει ότι η Mercedes ελπίζει πως με το Vision EQXX θα «επιχειρήσει να κάμψει τη δυσπιστία των καταναλωτών ελλείψει υποδομών φόρτισης».
Για να είμαστε ακριβείς, η εταιρεία ανακοίνωσε πως ο σχετικός υπολογισμός έχει γίνει με χρήση ψηφιακής προσομοίωσης σε συνθήκες κίνησης στην πραγματική ζωή. Παρόλα αυτά, μη γελιόμαστε, ο άμεσος στόχος δεν είναι άλλος από την Tesla. Η οποία, για την ώρα τουλάχιστον, έχει το προβάδισμα στο αυξανόμενο κίνημα της ηλεκτροκίνησης, θα ‘λεγα, πολυτελείας.
Δεν είναι φτηνά τα Tesla, όμως, ανεξαρτήτως οδηγικών προτιμήσεων, είναι εντυπωσιακό το πώς σε εμπορικό επίπεδο, ακόμα και χωρίς δίκτυο εκθέσεων και κάθετων μονάδων ανά την επικράτεια, πηγαίνουν τόσο σφαίρα. Κοιτάζοντας, για παράδειγμα, τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Εισαγωγέων, το Νοέμβριο στο λεγόμενο segment D, κατέχει ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25,82%.
Με άλλα λόγια είναι στη 2η θέση των πωλήσεων, με 464 ταξινομήσεις σε ένα μόλις μήνα. Την ίδια στιγμή, η Σειρά 3 της BMW είναι στην 3η θέση με 205 ταξινομήσεις ενώ η Mercedes C-Class στην 4η με 164. Μιας και το ‘φερε η κουβέντα, θεωρώ επίτευγμα που πουλήθηκαν πενήντα Alfa Romeo Giulia σε ένα μόλις μήνα, ένα αυτοκίνητο με ειδικό βάρος, την εμφάνιση-Μπελούτσι αλλά και όλο το ‘’love or hate’’ που συνοδεύει την ιταλική φίρμα στο μέσο αγοραστικό μυαλό. Ενώ, για να έχετε μία αναλογική εικόνα, πουλήθηκαν μόλις 3 Jaguar XE-Type. Κοντολογίς; Το Tesla Model 3 χάνει μόνο από το Skoda Octavia που δεν έχει καμία σχέση τιμολογιακά και ως φιλοσοφία.
Μ’ αυτά και μ’ αυτά, επανέρχομαι στα της Mercedes. Η οποία, λοιπόν, δήλωσε πως όταν βγει σε κανονική έκδοση παραγωγής το πρωτότυπό της «θα είναι ικανό να καλύψει τη διπλάσια απόσταση από ένα πλήρως φορτισμένο Tesla Model S».
Η ηλεκτρική «εργαλειοθήκη» της γερμανικής εταιρείας εξελίχθηκε σε συνεργασία με την ομάδα της στη Φόρμουλα 1 και Φόρμουλα E, ενώ, όπως γίνεται συνήθως με τη μεταφορά τεχνολογίας σε άλλα, μικρότερα και, κυρίως, φτηνότερα μοντέλα των κατασκευαστών, θα δώσει την προίκα της και σε μοντέλο διαστάσεων Α-Class. Προφανώς το τελευταίο θα αποτελέσει και το κυρίως μενού και αναμένεται μεταξύ 2024 και 2025. Το πιθανότερο είναι να πως δεν θα έχει τόση αυτονομία όσο το Vision EQXX (αλλιώς γιατί να δώσεις παραπάνω χρήματα για το «μεγάλο»;) αλλά θα είναι πιο ελαφρύ (μέγα ζητούμενο στα ηλεκτρικά) , θα χρησιμοποιεί τις τεχνολογίες του πρωτότυπου και θα έχει οροφή από ηλιακά πάνελ για ακόμα μεγαλύτερη αξιοποίηση της ενέργειας.
Πάντως, για να έχετε και όλη την εικόνα στη μάχη των κατασκευαστών για το «πόσο μακριά μπορείς να φτάσεις με μία φόρτιση», η Mercedes δεν είναι η πρώτη εταιρεία που ευαγγελίζεται το φράγμα των 1.000 χιλιομέτρων. Το Νοέμβριο που μας πέρασε, ο άγνωστος στα καθ’ ημάς κινέζικος όμιλος υπό το όνομα ‘’China’s Guangzhou Automobile Group’’ παρουσίασε το επίσης άγνωστο ‘’Aion LX Plus’’ το οποίο επίσης ισχυρίζεται ότι μπορεί να σπάσει το «χιλιάρικο» με μία μόνο φόρτιση.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News