Δεν ξέρω αν θα τρίζουν τα κόκαλα του Εντσο Φεράρι, δεν ξέρω επίσης πόσο έτοιμο μπορεί να είναι το παραδοσιακό κοινό της εταιρείας για μια τέτοιου είδους κίνηση, ούτε γνωρίζω πόσο νόημα μπορεί να έχει να οδηγείς το άτι από το Μαρανέλο και να έρχεται στα αυτιά σου το «σινθεσάιζερ». Είναι, όμως, βέβαιο ότι ανάμεσα στους πάμπολλους ήχους κινητήρων, από αδιάφορους μέχρι συγκλονιστικούς, η συμφωνική ορχήστρα που συνοδεύει τα μοτέρ της Ferrari είναι σε δικά της υψίπεδα. Από τους ελάχιστους ήχους που, ακόμα και αν δεν βλέπεις τι είναι αυτό που έρχεται από μακριά, μπορείς να καταλάβεις ότι σε πλησιάζει μια τέτοια.
Δεν είναι, φυσικά, η πρώτη φορά που ήχος ενισχύεται τεχνητά. Το συγκλονιστικό Lexus LFA είχε συνεργαστεί κάποτε με τo τμήμα ηχείων της Yamaha, το VW Golf GTi του 2011 είχε το λεγόμενο “Soundkator’’, η BMW M3 (F80) επίσης, και από εκεί και πέρα, ένα κάρο παραλλαγές του “Active Sound System’’ έχουν βγει στην πιάτσα. Απλώς, τις περισσότερες φορές το μέσο κοινό δεν παίρνει καν χαμπάρι το συνθετικόν του πράγματος. Μόνο που όλα τα παραπάνω είχαν και έναν κανονικό κινητήρα κάτω από το καπό.
Μιλώντας, δε, για τη Ferrari, κανονικά θα έπρεπε ο ήχος της να είναι από τους ελάχιστους που θα του επιτρέπονταν τα βάρβαρα ντεσιμπέλ. Δεν εννοώ για τώρα. Για πάντα. Μπετόβεν σε τροχούς. Μπορεί και Led Zeppelin. Εδώ, δηλαδή, κυκλοφορούν ανάμεσά μας άπειρα καγκουρεμένα «παπιά» που ταράζουν στο πέρασμά τους ολόκληρα οικοδομικά τετράγωνα ή ένα κάρο ντουμπανιασμένα smart με σάμπ-γούφερ. Ενας δικαιολογημένα οργισμένος V8 ή V12 από το Μαρανέλο θα μας πειράξει;
Το πλέον σίγουρο, πάντως, είναι πως η ιταλική εταιρεία κατέθεσε στο αντίστοιχο τμήμα ευρεσιτεχνιών των ΗΠΑ τα δικαιώματα μιας πατέντας. Τα σκίτσα αποτυπώνουν ένα εξωτερικό ηχείο τοποθετημένο επάνω από τον πίσω άξονα. Ο σκοπός του είναι να αναπαράγει ήχο από τον ηλεκτρικό κινητήρα, να τον μιξάρει και να τον κάνει να ακούγεται πιο βαθύς, πιο «φεραρικός». Η δε έντασή του θα σχετίζεται με την ταχύτητα περιστροφής των τροχών και το πόσο βαθιά θα πατάει το γκάζι ο οδηγός.
Ως γνωστόν, η εταιρεία είναι και αυτή αναγκασμένη να ακολουθήσει τον ηλεκτρικό δρόμο. Μπορεί να κάνει κι αλλιώς; Εχει ήδη στα πλάνα της την παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου της το 2025 και έχει δηλώσει πως στόχος της είναι, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, το 40% των συνολικών της πωλήσεων να προέρχεται από μοντέλα που θα κινούνται με μπαταρίες. Το λες και ιεροσυλία, ε;
Θεωρεί επίσης πως ο τεχνητός ήχος από τα ηχεία θα αναπληρώσει την ηχητική πανδαισία που παραδοσιακά εκπέμπεται από τα θερμικά μοτέρ της και που ήταν απόλυτα συνδεδεμένη με τη φιλοσοφία του ιδρυτή της. Οπως, άλλωστε, είχε πει ο γέρο-Εντσο, «πάντα αγαπούσα τον ήχο του κινητήρα».
Τέλος, στην περιγραφή της πατέντας αναφέρεται πως ο παραγόμενος ήχος είναι μέρος της «οδηγικής ευχαρίστησης» ενώ ο Ερνέστο Λασαλάντρα, επικεφαλής του ερευνητικού τμήματος για το συγκεκριμένο πρότζεκτ, είχε δηλώσει πέρυσι πως η ομάδα του εργάζεται σε έναν «ήχο-υπογραφή» για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Ferrari, που «θα μπορεί να μιξάρει τα συναισθήματα» από την οδήγησή τους.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News