536
Το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό σετ φιλοδοξεί να προσφέρει μια πρωτοφανή εμπειρία στον ακροατή/θεατή | OSR

Γίνε μαέστρος με τη βοήθεια της Εικονικής Πραγματικότητας

Protagon Team Protagon Team 31 Ιανουαρίου 2025, 16:59
Το πρωτοποριακό οπτικοακουστικό σετ φιλοδοξεί να προσφέρει μια πρωτοφανή εμπειρία στον ακροατή/θεατή
|OSR

Γίνε μαέστρος με τη βοήθεια της Εικονικής Πραγματικότητας

Protagon Team Protagon Team 31 Ιανουαρίου 2025, 16:59

Μια νέα ηλεκτρονική εφαρμογή Εικονικής Πραγματικότητας φέρνει τους λάτρεις της ζωντανής κλασικής μουσικής εντός της σκηνής της ορχήστρας, σε θέσεις δίπλα από τους μουσικούς. Το Virtual Hall αναπτύχθηκε από την Orchester de la Suisse Romande (OSR) με έδρα τη Γενεύη, για να δημιουργήσει μια καθηλωτική εμπειρία που απευθύνεται σε νεότερα ακροατήρια.

Σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου, φορώντας το ειδικό σετ ήχου και εικόνας της εφαρμογής, ο χρήστης μπορεί να επιλέξει από έξι τοποθεσίες στη σκηνή με θέα 360 μοιρών. Μια ψηφιακή παρτιτούρα αιωρείται μπροστά του και ο κάθε χρήστης είναι σε θέση να τη χειριστεί με τα χέρια του, σχεδόν σαν μαέστρος.

Η εφαρμογή λανσάρεται τον προσεχή Μάρτιο με δύο παραστάσεις της OSR – τη Συμφωνία Νο 3, την περίφημα «Ηρωική» του Μπετόβεν, και την «Οβερτούρα στον Γουλιέλμο Τέλο» του Ροσίνι. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται στο Βικτόρια Χολ της Γενεύης, χώρο που δώρισε ένας βρετανός διπλωμάτης στην πόλη, στο όνομα της βασίλισσας Βικτoρίας, το 1901.

Το Virtual Hall δεν είναι η πρώτη διαδραστική εμπειρία κλασικής συναυλίας, αλλά η OSR ισχυρίζεται ότι είναι η πιο προηγμένη, λόγω των θέσεων στις οποίες είναι τοποθετημένες οι κάμερες, αλλά και της ψηφιακής παρτιτούρας. Οι χρήστες έχουν την επιλογή να αλλάξουν από μια κοντινή προβολή του μαέστρου από το τμήμα εγχόρδων, σε μια ευρυγώνια από την πίσω σειρά, μεταξύ των κρουστών.

Ο Στιβ Ρότζερ, διευθυντής της OSR, μιλάει στους Times για τον «εκδημοκρατισμό της κλασικής μουσικής και τη δημιουργία νέων γεφυρών μεταξύ της ορχήστρας και του κοινού» μέσω της εφαρμογής. Ισχυρίζεται ότι η πρωτοβουλία της Ορχήστρας απευθύνεται στις νέες γενιές ακροατών, που συνήθως ακούν δύο με τρία λεπτά κλασικής μουσικής, ενώ με τη διαδραστικότητα της εφαρμογής θα αφιερώνουν σε αυτήν τουλάχιστον 30 λεπτά της ώρας.

Η OSR ξόδεψε μεταξύ 250.000 και 300.000 ευρώ για την ανάπτυξη της εφαρμογής με τη Cybel’Art, μια ελβετική εταιρεία, και 50.000 ελβετικά φράγκα (περίπου 53.000 ευρώ) για την ηχογράφηση των δύο παραστάσεων. Η χρηματοδότηση προήλθε από ιδιωτικές πηγές. Η Ορχήστρα θεωρεί ότι η εφαρμογή θα ικανοποιήσει και άτομα που δεν μπορούν να ταξιδέψουν σε αίθουσες συναυλιών. Ηδη, 12 ακουστικά έχουν αγοραστεί για γηροκομεία της Γενεύης.

Ο Ρότζερ έχει φιλοδοξίες που ξεπερνούν τις συναυλίες της OSR στην εφαρμογή: το όραμά του είναι να δημιουργήσει ένα «Netflix για υψηλή τέχνη». Διαπραγματεύεται με άλλες ορχήστρες, με στόχο να χρησιμοποιήσουν και αυτές την τεχνολογία της Εικονικής Πραγματικότητας για τις συναυλίες τους, χρεώνοντας 5 ευρώ ανά εικονική παράσταση – ενώ θεωρεί ότι η τεχνολογία μπορεί να επεκταθεί και στους χώρους του μπαλέτου και της όπερας.

Είναι η πρώτη φορά που ένα τέτοιο σύστημα χρησιμοποιεί πολλαπλές κάμερες, αντιμετωπίζοντας προκλήσεις όπως ο συγχρονισμός ήχου και τρισδιάστατης εικόνας, και η επεξεργασία τεράστιου όγκου δεδομένων. Το Virtual Hall θα είναι αρχικά διαθέσιμο για τα ακουστικά Quest της Meta, τα οποία κοστίζουν 345 ευρώ, ενώ αργότερα θα κυκλοφορήσει και σε εκδόσεις για τα ακουστικά Apple Vision Pro και Pico.

Το Virtual Hall αντιπροσωπεύει ένα άλμα προς τα εμπρός για την κλασική ορχηστρική μουσική, ένα είδος που από πολλές απόψεις δεν έχει αλλάξει για περισσότερο από έναν αιώνα. Η OSR τονίζει τα εκπαιδευτικά οφέλη της εφαρμογής, η οποία, παρότι δεν είναι σε θέση να αντικαταστήσει την εμπειρία μιας ζωντανής συναυλίας, δίνει στον ακροατή τη δυνατότητα να τη βιώσει καθήμενος δίπλα στους μουσικούς, και κοιτάζοντας το πρόσωπο –αντί της πλάτης– του μαέστρου.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...