459
Το σύστημα Autosteer, που αποτελεί υπολειτουργία του συτήματος Autopilot, έχει τεθεί σε αμφισβήτηση. Τώρα η αμερικανική εταιρεία οφείλει να ανακαλέσει περίπου 2 εκατ. αυτοκίνητά της | Tesla

Γιατί η Tesla ανακαλεί 2 εκατομμύρια αυτοκίνητά της

Το σύστημα Autosteer, που αποτελεί υπολειτουργία του συτήματος Autopilot, έχει τεθεί σε αμφισβήτηση. Τώρα η αμερικανική εταιρεία οφείλει να ανακαλέσει περίπου 2 εκατ. αυτοκίνητά της
|Tesla

Γιατί η Tesla ανακαλεί 2 εκατομμύρια αυτοκίνητά της

Η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας ανακοίνωσε ειδοποίηση ανάκλησης που αφορά τα τέσσερα μοντέλα της Tesla που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2012 και 2023. Η ανάκληση απαιτεί τροποποίηση μιας λειτουργίας υποβοήθησης οδηγού που ονομάζεται Autosteer και είναι μέρος της «παλέτας» λειτουργιών του γνωστού συστήματος αυτόματου πιλότου (Autopilot) της Tesla.

Οπως επισημαίνει ο οργανισμό NHTSA, «σε ορισμένες περιπτώσεις, όταν ενεργοποιείται το Autosteer, η προβολή και η εμβέλεια των χειριστηρίων της λειτουργίας ενδέχεται να μην επαρκούν για να αποτρέψουν την κακή χρήση της προηγμένης λειτουργίας υποστήριξης οδηγού SAE Level 2», ως εκ τούτου απαιτείται ανάκληση σχεδόν όλων των αυτοκινήτων που έχει πουλήσει η εταιρεία στην αμερικανική αγορά επί μία δεκαετία και πλέον. 

Η ανάκληση προέκυψε μετά από διετή έρευνα από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας για μια σειρά ατυχημάτων που συνέβησαν ενώ ήταν σε λειτουργία το σύστημα οδήγησης Autopilot. Κάποια από αυτά ήταν θανατηφόρα.

Ο σκοπός είναι, μέσω πρόσθετων ειδοποιήσεων, να ενθαρρυνθούν περαιτέρω οι οδηγοί των Tesla να διατηρούν τον έλεγχο του αυτοκινήτου τους. Οι ειδικοί σε θέματα ασφάλειας ανέφεραν ότι, ενώ η ανάκληση αποτελεί θετικό βήμα, εξακολουθεί να καθιστά τον οδηγό υπεύθυνο και δεν επιλύει το συγκεκριμένο πρόβλημα που εμφανίζουν τα αυτοματοποιημένα συστήματα της Tesla όσον αφορά τον εντοπισμό και την ακινητοποίησή τους ενόψει εμποδίων στη διαδρομή. 

Στιγμιότυπο οθόνης από το θανατηφόρο δυστύχημα που συνέβη τον Αύγουστο του 2019 (NBC)

Για παράδειγμα, η προσπάθεια αντιμετώπισης των προβλημάτων του Autopilot προέκυψε κατόπιν εορτής για τον 27χρονο Ντίλον Ανγκούλο, ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά το 2019, όταν χτυπήθηκε από ένα Tesla S κατά μήκος αγροτικής οδού της Φλόριντα. Το θύμα δεν οδηγούσε καν το αυτοκίνητο. Στεκόταν με τη φίλη του σε κάποιο σημείο.

Οπως δήλωσε ο ίδιος, «αυτή η τεχνολογία δεν είναι ασφαλής, πρέπει να τεθεί εκτός κυκλοφορίας», μηνύοντας την Tesla, καθώς αναρρώνει από τραυματισμούς που περιελάμβαναν εγκεφαλικά τραύματα και σπασμένα οστά. «Η κυβέρνηση πρέπει να κάνει κάτι για αυτό. Δεν μπορούμε να πειραματιζόμαστε έτσι» προσέθεσε ο παθών. Στο ίδιο συμβάν σκοτώθηκε η 22χρονη κοπέλα του, με τις σοκαριστικές σκηνές να έχουν αποτυπωθεί σε σχετικό βίντεο του NBC.

Το σύστημα Autopilot περιλαμβάνει λειτουργίες όπως το Autosteer και το Traffic Aware Cruise Control, με το Autosteer να προορίζεται για χρήση σε αυτοκινητόδρομους περιορισμένης πρόσβασης όταν δεν λειτουργεί με ένα πιο εξελιγμένο χαρακτηριστικό που ονομάζεται Autosteer on City Streets.

Η ενημέρωση λογισμικού θα περιορίσει το πού μπορεί να χρησιμοποιηθεί το Autosteer. Eτσι, «εάν ο οδηγός επιχειρήσει να ενεργοποιήσει το Autosteer όταν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του, η αναβάθμιση της ανάκλησης θα τον ειδοποιεί ότι δεν είναι διαθέσιμο (μέσω οπτικών και ακουστικών ειδοποιήσεων) και το Autosteer δεν θα εμπλέκεται» αναφέρουν τα έγγραφα της ανάκλησης.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...