Θέλετε συστάσεις; Το Ranger MS-RT, όπως φανερώνει και ο κωδικός του, είναι «παιδί» της M-Sport Road Technology. Με άλλα λόγια, προϊόν του τμήματος εκείνου που προετοιμάζει το Puma Rally1 για το WRC και τα αυτοκίνητα για το Global Rallycross και τις συμμετοχές της Ford στην κατηγορία GT3. Γνωστό και τιμημένο το βιογραφικό της. Η Ford «το ‘χει», η γνωστική «δεξαμενή» έχει ιστορικό βάθος, η εμπλοκή στο motorsport είναι παρούσα. Προετοιμαστείτε, λοιπόν, για εστιασμένο (θου, Κύριε) για ένα τολμηρό, αλλιώτικο pick-up.
Τι είναι, λοιπόν, τούτο ’δω το επιβλητικό στο Conquer Gray που βλέπετε;
Χμμμ… Ό,τι πιο ασφάλτινα επιθετικό κυκλοφορεί σε pick-up αμάξωμα στους ελληνικούς δρόμους. Εννοείται μόνο σε Double Cab αμάξωμα, εννοείται με όλο το «βουνό» ροπής των 600 Nm από τον τρίλιτρο πετρελαιοκινητήρα V6 EcoBlue με τους 240 ίππους. Το γκρι θηρίο εκτελεί το κλασικό 0-100 σε 8,7 δ/λ. Τελική στα 180 χλμ/ώ. Η απόδοση μεταφέρεται στο δρόμο από το 10-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης e4WD της Ford.
Αναλογικά πάντα, τα χιλιόμετρα μαζεύονται για πλάκα. Με τόσα δε νιουτόμετρα κάτω από το δεξί σου πεντάλ; Υπάρχει απόθεμα φόρας. Όπερ σημαίνει ότι κάτι έπρεπε να γίνει και με το αεροδυναμικό στοιχείο. Στο κάτω-κάτω πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων υπάρχει η κλασική «καρότσα» ενός Ranger. Πρακτική μεν για φόρτωμα και με όλο το διαθέσιμο μήκος, μαζί δε, όπως σε όλα τα αμαξώματα της συγκεκριμένης κατηγορίας, ως ελαφρύ στοιχείο κατανομής βάρους.
Επ’ αυτών η M-Sport δεν έκανε ξεπέτες αλλά πέρασε το Ranger MS-RT από εξομοιωτή αεροδυναμικής. Πέραν των άλλων διακοσμητικών που μπορείτε να χαζέψετε και στις φωτό, υπάρχει ο συνδυασμός ενός ducktail [κάτι σου θυμίζει ο όρος;] και μίας αεροτομής που, μετά από διάφορα σενάρια στον υπολογιστή, έχει βελτιωθεί η αεροδυναμική ισορροπία και η σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Να μιλήσουν οι μετρ της απόσβεσης
Ό,τι διαβάσατε μέχρι τώρα έχει συντονιστεί με επεμβάσεις και εκείνο το λεπτεπίλεπτο fine tuning των μάγων της Ford που μπορούν να μετατρέψουν ένα μεγάλο pick up σε αυτό που ξέρουν καλά: απολαυστικά αυτοκίνητα για το δρόμο.
Στο Ranger MS-RT έχουμε, λοιπόν, μοναδική ρύθμιση απόσβεσης: πιο σφιχτά αμορτισέρ μπροστά, συνολικά χαμηλότερο ύψος από το έδαφος κατά 40 χιλιοστά, επαναρυθμισμένη πίσω ανάρτηση, τροχοί 21 ιντσών, διάσταση ελαστικών 275/45/21, φαρδύτερα μετατρόχια κατά 4 εκατοστά ανά πλευρά και μία απρόσμενη μείξη άνεσης, κατευθυντικότητας και αποτελεσματικότητας.
Αν παραπέμπει σε δρομίσιο δυνατό Ford απ’ αυτά που αγαπάμε; Αυτό ακριβώς σε pick up αμάξωμα. Περισσότερος ασφάλτινος χαρακτήρας, μικρότερες κλίσεις, λιγότερη απόσταση από ό,τι χωρίζει ένα «κανονικό» αυτοκίνητο. Οδηγώντας το εισπράττεις περισσότερη ακρίβεια στις καμπές, με πιο έντονη ‘’planted’’ (που θα ‘λεγαν και στα κεντρικά της M-Sport, στην Αγγλία) αίσθηση.
Από οδηγική σκοπιά, αυτό ήταν το brief για το Ford Ranger MS-RΤ που μόλις ήρθε στην Ελλάδα. Ένα διαφορετικό pick-up που «ακούει» εκείνο το τμήμα της αγοράς που θέλει ένα τελείως διαφορετικό, δρομίσιο αυτοκίνητο εν μέσω μιας κατηγορίας που δίνει έμφαση στο off-road μαζί με καλούς τρόπους. Στο κάτω-κάτω αν είσαι περισσότερο της εκτός δρόμου περιπέτειας, πώς μπορώ να ντιλιτάρω από τη μνήμη τους «κανιβαλισμούς» με εκείνο το πορτοκαλί και αμάσητο Raptor;
Πολύ σπορ για «καρότσα»
Για το χρώμα, το Conquer Grey που λέγαμε, το βλέπετε στις φωτό. Όχι ότι βγαίνει μόνο σ’ αυτό. Αλλά, ναι, μάλλον είναι το πιο χαρακτηριστικό. Μαζί και όλο το οπτικό πακέτο. Πιο φαρδύ stance, εντυπωσιακός εμπρός προφυλακτήρας με κυψελοειδές μοτίβο, φαρδύτεροι θόλοι, πλαϊνές «ποδιές», λογότυπα MS-RΤ, πίσω διαχύτης, πιο «κακό», πιο badass.
Υπάρχει μία προφανής «αρρενωπότητα» αλλά με σωστές αισθητικά δόσεις. Δεν είναι βαρβατίλα. Τόσο-όσο. Με φαρδιά μπάκετ στο εσωτερικό, εξατομικευμένο τιμόνι MS-RT με την κλασικά σπορ λεπτή γραμμή στη θέση «12» για ένδειξη της ευθείας θέσης των τροχών, ωραία λογότυπα, κορυφαίο και αποκλειστικό εξοπλισμό για το συγκεκριμένο μοντέλο και, εννοείται, όλο το πακέτο συνδεσιμότητας Ford SYNC 4.
Παρότι δεν είμαι και ο πιο φιλικός χρήστης περίπλοκων μενού και δαιδαλωδών ψηφιακών λαβυρίνθων, δεν είχα ποτέ θέμα με την ευκολία πρόσβασης του infotainment της Ford. Ισχύει και στο Ranger MS-RT. Εδώ μέσα βρίσκεσαι σε ένα μεγάλο pick up που συνδυάζει την άνεση με τις επικοινωνίες της ψηφιακής εποχής.
Ταυτόχρονα, παρά το χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 4 εκ. που προαναφέρθηκε, συνεχίζεις να βλέπεις από ψηλά τη ροή της κίνησης. Μεταδίδει ένα επιβλητικό συναίσθημα, ίσως και ασφάλειας καθώς εποπτεύεις από νωρίς καταστάσεις και απρόοπτα μπροστά σου. Πόσο μάλλον αφ’ ης στιγμής διαβάζεις ότι το Double Cab αμάξωμα του Ford Ranger, γενικώς και αδιακρίτως εκδόσεων, βαθμολογήθηκε με 5 αστέρια από τον οργανισμό ασφάλειας Euro NCAP. Αισθάνεσαι θωρακισμένος.
Συμπέρασμα;
Στοχευμένο, επιθετικό, στημένο διαφορετικά, ψαρωτικό να το κοιτάς και ωραίο να το οδηγείς στο δρόμο ανατρέποντας τα κλισέ των pick-up. Το Ford Ranger MS-RT φέρνει έναν διαφορετικό «αέρα» στην κατηγορία. Χαμηλότερος θόρυβος κύλισης, περισσότερο κοντρόλ στην πίεση, πολυτέλεια και σπορ γονίδια από καλό, αγωνιάρικο σπίτι. Αν τυχόν το δείτε ανάμεσά σας, δεν «παίζει» να μην το προσέξετε. Αλλά κι αν δεν τύχει, μπορείτε από κοντά σε μία έκθεση της Ford. Μάθετε περισσότερα εδώ
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News