Τριάντα χρόνια μετά το πρώτο ταξίδι της στην Ευρώπη και συγκεκριμένα στο Μάντσεστερ, όπου λάτρεψε τα συγκροτήματά του, όπως οι Oasis, οι Smiths και οι Joy Division, η Εύα Μέντες επέστρεψε στο Ηνωμένο Βασίλειο, αποδεικνύοντας ότι είναι πραγματικά αγγλόφιλη. Το μόνο παράπονο της μεγαλωμένης στην Καλιφόρνια ηθοποιού είναι ο βρετανικός καιρός.
Η κουβανικής καταγωγής αμερικανίδα ηθοποιός, που στο μεταξύ έγινε επιχειρηματίας, τους τελευταίους τέσσερις μήνες ζει μαζί με τον σύζυγό της Ράιαν Γκόσλινγκ και τις κόρες τους, τη δεκάχρονη Εσμεράλντα και την οκτάχρονη Αμάντα, στο δυτικό Λονδίνο. «Είμαστε στο Νότινγκ Χιλ, οπότε έχουμε πρόσβαση σε αυτούς τους κοινόχρηστους κήπους. Σοβαρά, είναι μαγικό», λέει στους Sunday Times.
Στο μεταξύ, ο 43χρονος Γκόσλινγκ, ο σταρ της «Μπάρμπι» και του «La La Land», γυρίζει στα Shepperton Studios του Σάρεϊ το «Project Hail Mary», που αναμένεται στις οθόνες τον Μάρτιο του 2026. Πρόκειται για μια ταινία επιστημονικής φαντασίας για έναν αστροναύτη που ξυπνάει σε ένα διαστημόπλοιο χωρίς να θυμάται τίποτα για τον εαυτό του ή την αποστολή του. Σιγά σιγά συμπεραίνει ότι είναι ο μόνος επιζών ενός πληρώματος που στάλθηκε στο ηλιακό σύστημα Tau Ceti σε αναζήτηση λύσης για ένα καταστροφικό γεγονός στη Γη.
Η 50χρονη Μέντες, η οποία είχε αποσυρθεί από τα φώτα της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια, έκανε μια εντυπωσιακή επανεμφάνιση πρωταγωνιστώντας μαζί με τη βρετανίδα ποπ σταρ Raye στη διαφημιστική καμπάνια «It’s About F***ing Time» του οίκου Stella McCartney για τον χειμώνα του 2024, η οποία προωθεί ένα δυνατό μήνυμα για την προστασία του περιβάλλοντος: «Η Στέλλα εστιάζει πραγματικά στη Μητέρα Γη, είναι μια έκκληση από μέρους της για δράση» λέει η Εύα Μέντες στη Λόρα Πούλμαν των Sunday Times. «Ενιωσα υπέροχα υποστηρίζοντας μια άλλη γυναίκα που λατρεύω».
Πρόσφατα, εξάλλου, κυκλοφόρησε και ένα νέο παιδικό βιβλίο που έγραψε η Μέντες, με τίτλο Desi, Mami, and the Never-Ending Worries», «ένα γράμμα αγάπης προς τα παιδιά μου και τα παιδιά σας», όπως γράφει στον λογαριασμό της στο Instagram.
Αμεση, ζεστή και γεμάτη «ανήσυχη ενέργεια», όπως το θέτει η ίδια, η Μέντες χαίρεται πολύ περισσότερο να μιλάει για τον ωραίο σύζυγό της και την οικογένειά τους από ό,τι περίμενε η δημοσιογράφος της βρετανικής εφημερίδας. Στα 50 της, γράφει η Πούλμαν, δεν φαίνεται ούτε μια μέρα μεγαλύτερη από ό,τι πριν από μια δεκαετία, όταν έπαιζε στην τελευταία της ταινία, το «Lost River» (2014), σε σενάριο, σκηνοθεσία και συμπαραγωγή του Ράιαν Γκόσλινγκ, με την οποία ο αμερικανός σταρ έκανε το σκηνοθετικό ντεμπούτο του. «Δεν φοβάμαι να δοκιμάζω πράγματα που είναι ασφαλή, γιατί οι περισσότερες από αυτές τις μικρές θεραπείες, ας πούμε, είναι αναστρέψιμες», παραδέχεται μιλώντας για την ομορφιά της. Για παράδειγμα, «Αν κάνεις μπότοξ και δεν σου αρέσει, περιμένεις και φεύγει. Υπήρξαν στιγμές που έχω μετανιώσει για κάτι… και μετά απλώς περίμενα», αποκαλύπτει.
Στις μεγάλες επιτυχίες της περιλαμβάνονται το θρίλερ «Ημέρα εκπαίδευσης» (2001), όπου υποδύθηκε την ερωμένη του Ντένζελ Ουάσιγκτον, και οι κωμωδίες «Hitch: Ο μετρ του ζευγαρώματος» (2005) με τον Γουίλ Σμιθ, και «Μπάτσοι από τον πάγκο» (2010), πριν πρωταγωνιστήσει δίπλα στον Ράιαν Γκόσλινγκ στο θρίλερ «Στο τέλος του δρόμου» (2012). Το 2014, απέκτησε το πρώτο της παιδί και έφυγε από το Χόλιγουντ.
«Δεν ήμουν ποτέ ερωτευμένη με την υποκριτική. Δεν το εννοώ αυτοϋποτιμητικά, αλλά δεν ήμουν σπουδαία ηθοποιός. Είχα τις στιγμές μου, όταν δούλεψα με πραγματικά υπέροχους ανθρώπους», λέει, προσθέτοντας ότι είναι υπερήφανη για τις δύο ταινίες στις οποίες συνεργάστηκε με τον Γκόσλινγκ.
Σε όλη τη διάρκεια της 16χρονης καριέρας της ως ηθοποιός, η Μέντες έπαιρνε συχνά μονοδιάστατους ρόλους ωραίας γυναίκας – «υπήρξαν μερικοί πολύ άθλιοι ρόλοι», λέει, και δεχόταν τακτικά σχόλια όπως ότι ως Αμερικανίδα με κουβανική καταγωγή, δεν ήταν κατάλληλη για τον ρόλο. «Eίναι το μόνο που έλεγαν στην αρχή, “είναι πολύ εθνικ για το ένα, πολύ έθνικ για το άλλο”», θυμάται, «Hταν εντελώς τρελό. Ηταν η μόνιμη επωδός. Μετά, κάποια στιγμή, άλλαξε σε “ω, το έθνικ είναι cool τώρα”» ή “το να είσαι Λατίνα είναι πολύ cool”. Μου έδωσε ενέργεια γιατί γινόμουν έξαλλη και μετά πήρα το καύσιμο που χρειαζόμουν». Τώρα θα επέστρεφε στην υποκριτική μόνο για ένα έργο δίπλα στον Γκόσλινγκ: «Αυτό είναι το μόνο πράγμα που θα μου άρεσε να κάνω», παραδέχεται.
Περιστασιακά, καθοδηγεί τον σύζυγό της, ο οποίος πρωταγωνιστεί ασταμάτητα σε ταινίες από τότε που τον λάτρεψε το κοινό σε όλο τον κόσμο για την ερμηνεία του στην αισθηματική ταινία «Το Ημερολόγιο» (2004), του Νικ Κασσαβέτη. Για παράδειγμα, στα γυρίσματα της «Μπάρμπι», όταν έπαιζε τον Κεν δίπλα στην Μάργκοτ Ρόμπι, «Του απλοποίησα τα πάντα. Του είπα, “Απλώς κάνε την Μπάρμπι να σε προσέξει, αυτό είναι το νόημα του Κεν”. Ετσι, λοιπόν, του βγήκε η απελπισία. Του άρεσε πολύ αυτό», λέει η Μέντες στους Sunday Times. «Του το υπενθύμιζα, κυριολεκτικά, καθώς έβγαινε από την πόρτα, “κάνε την Μπάρμπι να σε προσέξει, κάνε την Μπάρμπι να σε ερωτευτεί”».
Το ζευγάρι δεν έχει μιλήσει ποτέ δημόσια για τον γάμο του. (Παντρεύτηκαν διακριτικά το 2022). Και εμφανίστηκαν τελευταία φορά μαζί στο κόκκινο χαλί το 2013, ενώ προωθούσαν το θρίλερ «Στο τέλος του δρόμου» του Ντέρεκ Σίανφρανς, στο οποίο πρωταγωνιστούσαν μαζί με τους Μπράντλεϊ Κούπερ και Ρέι Λιότα. Ωστόσο, περιστασιακά η Μέντες εκφράζει μέσω Instagram την υποστήριξή της στις ταινίες του: «Υπάρχουν στιγμές που δεν μπορώ να το κρατήσω αυτό για τον εαυτό μου. Είναι απλώς απίστευτο», λέει στη Λόρα Πούλμαν.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Μερικές φορές η Μέντες δεν αντέχει να μη δημοσιεύσει φωτογραφίες με τον αγαπημένο της Γκόσλινγκ
Ομοίως, ο Γκόσλινγκ έδωσε πρόσφατα μια συνέντευξη φορώντας ένα μπλουζάκι με τυπωμένο τον τίτλο του νέου παιδικού βιβλίου της συζύγου του, «Desi, Mami, and the Never-Ending Worries». Η ιστορία αναφέρεται σε μια μητέρα που βοηθά τη μικρή κόρη της να διαχειριστεί το άγχος της. Η πρωτοεμφανιζόμενη συγγραφέας περιγράφει τον εαυτό της σαν μια ισόβια ονυχοφάγο («μέχρι το δέρμα») που είχε μια χαρούμενη αλλά ταραχώδη παιδική ηλικία. «Μεγάλωσα σε ένα σπίτι αγαπημένο μεν αλλά πραγματικά χαοτικό», λέει.
Η Εύα Μέντες μεγάλωσε με τη μητέρα της Εύα Πέρεθ Σουάρεθ και τα μεγαλύτερα αδέλφια της, Τζάνετ, Μπέκι και Χουάν Κάρλος στο Λος Αντζελες. Οι γονείς της είχαν μετακομίσει στις Ηνωμένες Πολιτείες από την Κούβα τη δεκαετία του 1970, αλλά χώρισαν όταν εκείνη ήταν μικρή. (Εχει επίσης έναν νεότερο, ετεροθαλή αδερφό από τον πατέρα της, τον Κάρλο.) «Αγαπώ τον μπαμπά μου, αλλά δεν ήταν τόσο παρών και τόσο υποστηρικτικός όσο θα έπρεπε», λέει. «Η μαμά μου τα έκανε όλα μόνη της και ζούσαμε σε ένα μικροσκοπικό διαμέρισμα». Τα τρία μεγαλύτερα αδέρφια μοιράζονταν ένα υπνοδωμάτιο ενώ η Μέντες μοιραζόταν ένα κρεβάτι στο δεύτερο υπνοδωμάτιο με τη μητέρα της, που έκανε διάφορες δουλειές, μεταξύ άλλων, και ταμίας σε τράπεζα. «Οταν ήμουν περίπου 13 ετών, έκανε κάτι πολύ όμορφο. Αρχισε να κοιμάται στον καναπέ και μου έδωσε το κρεβάτι», θυμάται γεμάτη συγκίνηση.
Η οικογένεια παραμένει δεμένη. Το 2016 ο μεγαλύτερος αδελφός της πέθανε από καρκίνο σε ηλικία 53 ετών. Θυμάται ότι είδε το σώμα του και μετά καθόταν μόνη στο δωμάτιό της, σε προχωρημένη εγκυμοσύνη στο δεύτερο παιδί της. «Σκέφτηκα, “αυτό σημαίνει πόνος”. Ενιωσα την καρδιά μου να ραγίζει. Ξέχνα ό,τι άλλο ξέρεις για τις ραγισμένες καρδιές, το πώς το αντιλαμβανόμαστε, πώς το βλέπουμε στις ταινίες ή διαβάζουμε για αυτό… είναι ο αληθινός πόνος της καρδιάς». Εγραψε, λοιπόν, τότε «heartbreak» στη μουσική της Apple και εμφανίστηκε το «How Can You Mend a Broken Heart», των Bee Gees: «Πρέπει να το άκουσα 20 φορές στη σειρά, εντελώς εμμονικά, και τα άφησα όλα έξω, καθισμένη εκεί με το μωρό μου που ήξερα ότι δεν θα τον συναντούσε ποτέ», θυμάται.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η Εύα Μέντες με τη μαμά της Εύα Πέρεθ Σουάρεθ
Ο αδελφός της, Χουάν Κάρλος, πάνω από δέκα χρόνια μεγαλύτερός της την πρόσεχε με μεγάλη αυστηρότητα όταν πήγαινε στο γυμνάσιο Χέρμπερτ Χούβερ. «Ελεγε, “Αν σε δω ποτέ εκεί έξω με έναν άντρα ή να καπνίζεις, θα του ρίξω κλωτσιά και θα σε πηγαίνω στο σχολείο κάθε μέρα”», θυμάται χαμογελώντας, «Και ήμουν καλό παιδί από καθαρό φόβο». Αλλά έκανε «κακά» πράγματα αργότερα όταν εγκατέλειψε το πανεπιστήμιο για να ακολουθήσει την υποκριτική. «Είναι πραγματικά ανόητο. Αρχισα να καπνίζω στα 28. Και μετά άρχισα να πίνω. Αργησα να ανθίσω», λέει. Το 2008, όταν η καριέρα της απογειωνόταν, η Μέντες πήγε για αποτοξίνωση στη Γιούτα. Και τώρα πια δεν πλησιάζει το αλκοόλ. Αλλά δεν ρίχνει την ευθύνη για τις εξαρτήσεις της στο περιβάλλον της σόουμπιζ: «Αισθάνομαι ότι με τα μυαλά που είχα, θα είχα βρει ανθυγιεινές συμπεριφορές οπουδήποτε», λέει, «Ημουν πολύ πεινασμένη για ζωή. Ακόμα είμαι. Και δεν άφηνα ούτε ένα λιθαράκι χωρίς να το σηκώσω».
Τώρα όμως είναι ξεκάθαρο ότι εστιάζει κυρίως στη μητρότητα, γράφει η Λόρα Πούλμαν στους Sunday Times. Μιλάει με ενθουσιασμό για τη «συνειδητή ανατροφή» (που αφορά στην εστίαση στη σχέση γονέα-παιδιού αντί για την τήρηση κανόνων) και αναφέρει διάφορα εγχειρίδια ανατροφής που της άρεσαν. «Εχω ακόμα όλο αυτό το άγχος και βλέπω τον εαυτό μου να το μεταδίδει στα παιδιά μου», λέει, «Υποσυνείδητα δεν μπορώ να φανταστώ τι κληρονομούν από εμένα και δεν θέλω να κληρονομήσουν από εμένα».
Οι κόρες της κάνουν μάθημα στο σπίτι. Και απαγορεύονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα smartphones: «Το να βάζω το παιδί μου στο Διαδίκτυο λέγοντας “Ψάξε κάτι”, αυτό για μένα ισοδυναμεί με το να της λέω: “Ω, απλώς βγες στον δρόμο μέσα στη νύχτα. Θα είσαι μια χαρά”», λέει η Μέντες, «Ξέρω ότι ακούγεται ακραίο, αλλά αυτό νιώθω».
Αυτές τις μέρες διαβάζει το «Raising Mentally Strong Kids», το οποίο τη βοηθάει να μεγαλώνει τα παιδιά της σε μια ζωή προνομιούχων πολύ διαφορετική από τη δική της. «Τους εξηγώ τι δεν είχα, τι δεν είχε ο Ράιαν όταν ήταν μικρός, πόσο σκληρά έπρεπε να παλέψουμε, τις σκοτεινές μέρες που δεν είχαμε καν χρήματα για τις βασικές ανάγκες, και το ένα και το άλλο, αλλά ποτέ δεν θα το καταλάβουν πραγματικά, εκτός και αν το βιώσουν», λέει. «Το επόμενο καλύτερο πράγμα (για να αποκτήσουν εμπειρία), σύμφωνα με τον συγγραφέα του βιβλίου δρ Ντάνιελ Αμέν, είναι να τους ζητήσεις να δουλέψουν πραγματικά την αυτοεκτίμησή τους, για τον εαυτό τους, κάνοντας πράγματα όπως δουλειές στο σπίτι».
Η μητέρα της Μέντες τής ενστάλαξε τη σημασία της οικονομικής ανεξαρτησίας. «Ελεγε: “Αν θέλεις πραγματική ελευθερία, πρέπει να βρεις έναν τρόπο να βγάζεις τα δικά σου χρήματα”. Είναι τόσο απλό. Είχα τις οδηγίες πορείας από τη μαμά μου και ξεκίνησα να το κάνω», λέει στους Sunday Times.
Αφότου άφησε την υποκριτική, σχεδίασε ρούχα για την αμερικανική μάρκα New York & Company, υπήρξε μοντέλο της Estée Lauder και, από το 2022, είναι συνιδιοκτήτρια της Skura Style, μιας εταιρείας προϊόντων καθαρισμού. «Εξακολουθώ να έχω το ίδιο επίπεδο φιλοδοξίας με πριν. Απλώς έχει μετατοπιστεί», παραδέχεται. (Η Εύα Μέντες διαφημίζει η ίδια τα σφουγγαράκια κουζίνας της εταιρείας της, Skura Style)
Ωστόσο, εκτός από το να δείχνει στις μικρές κόρες της ότι «η δουλειά είναι ωραία», η Μέντες φροντίζει να μην τους μεταφέρει καμία σωματική ανασφάλεια. Δεν μιλάει ποτέ αρνητικά για το σώμα, το βάρος ή τη γήρανση μπροστά τους. Επιπλέον, επιβάλλει στους πάντες, και στις αγαπημένες της αδελφές, να τηρούν αυτόν τον κανόνα: «Δεν θα μπορώ να ελέγξω αυτό το αφήγημα για πολύ ακόμη. Φτάνουν σε εκείνη την ηλικία…», παρατηρεί.
Η ίδια, εξάλλου, φαίνεται σχετικά αισιόδοξη για το γεγονός ότι έκλεισε τα 50 τον Μάρτιο. «Ηταν πάρα πολύ ωραία. Απλώς αυτός ο αριθμός είναι τρελός», λέει, «Μέσα μου νιώθω σαν κορίτσι και, ω Θεέ μου, δεν είμαι πια κορίτσι». Εχει παρατηρήσει ότι γίνεται «έξτρα αφηρημένη, κάπως μπερδεμένη και ίσως λίγο παράξενη» στη μέση ηλικία. «Ξεχνάω τα πάντα. Νομίζω ότι αυτό είναι μέρος τού να είσαι 50. Νομίζω ότι αντιμετωπίζω τις ορμονικές αλλαγές», παρατηρεί.
Στο παρελθόν, η Μέντες έχει χαρακτηριστεί σύμβολο του σεξ. Και δείχνει ξεκάθαρα την αυτοπεποίθησή της όταν η Πούλμαν τη ρωτάει αν νιώθει σέξι. «Αισθάνομαι απίστευτα σέξι μερικές φορές», λέει στους Sunday Times χαμογελώντας. «Ο τρόπος με τον οποίο με κοιτάζει ο άντρας μου είναι απλώς… μερικές φορές, ω Θεέ μου. Μπορεί να μην ταιριάζει στους ανθρώπους, αλλά πολλά από αυτά που νιώθω είναι αντανάκλαση αυτού που μου δίνει».
Και προσθέτει: «Υπάρχουν πάρα πολλά πράγματα που μπορούν να με κάνουν να νιώθω σέξι. Υποθέτω επειδή ποτέ δεν θεώρησα τον εαυτό μου ωραίο, πάντα, όμως, ένιωθα πολύ σέξι», τονίζει.
Γυμνάζεται (απρόθυμα) μερικές φορές την εβδομάδα: «Εχω τη χειρότερη διάθεση για αυτό, αλλά το κάνω». Επίσης, καθαρίζει και τακτοποιεί μόνη της, «Οταν το σπίτι μου είναι ατακτοποίητο, είμαι εντελώς εκτός λειτουργίας», λέει, επιμένοντας, βέβαια, ότι δεν είναι από αυτές που πιστεύουν ότι τα μπισκότα πρέπει να τρώγονται πάνω από τον νεροχύτη…
Καθαρίζει την κουζίνα ακούγοντας παλιά κουβανέζικη μουσική ενώ ο Γκόσλινγκ κάνει το μεγαλύτερο μέρος της μαγειρικής. «Είναι καταπληκτικός μάγειρας και απίστευτος αρτοποιός. Λατρεύω τη σακσούκα του (πικάντικη στραπατσάδα των Εβραίων της Βόρειας Αφρικής), είναι λαχταριστή», λέει η Μέντες, πριν υμνήσει τις τάρτες με φρούτα του συζύγου της. Και σίγουρα αυτό είναι σέξι…
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News