518
Το καλοκαίρι δεν επηρεάζει μόνο τη διάθεση, αλλά και την εμπορική επιτυχία συγκεκριμένων τραγουδιών | Getty Images/skynesher

Ερευνα: Μόνο αισιόδοξα τραγούδια στο Νο 1 το καλοκαίρι

Protagon Team Protagon Team 4 Μαΐου 2023, 15:37
Το καλοκαίρι δεν επηρεάζει μόνο τη διάθεση, αλλά και την εμπορική επιτυχία συγκεκριμένων τραγουδιών
|Getty Images/skynesher

Ερευνα: Μόνο αισιόδοξα τραγούδια στο Νο 1 το καλοκαίρι

Protagon Team Protagon Team 4 Μαΐου 2023, 15:37

Η ποπ μουσική είναι θέμα έμπνευσης και επηρεάζει τη διάθεση, αλλά ταυτόχρονα έχει και άμεση σχέση με τα μαθηματικά. Κάθε τραγούδι διαθέτει έναν ρυθμό, οπότε ουσιαστικά είναι και μια μορφή μαθηματικής εξίσωσης. Αυτή την αρχή χρησιμοποίησαν αναλυτές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης για να μελετήσουν τα χαρακτηριστικά των μεγάλων επιτυχιών.

Αυτό που ανακάλυψαν είναι ότι η μοναδική συνταγή για να κατακτήσει ένα τραγούδι την κορυφή των τσαρτς στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών είναι να αποπνέει μια αισιόδοξη, γενικότερα καλοκαιρινή διάθεση. Δυναμικά και χορευτικά τραγούδια γεμάτα θετικά συναισθήματα βρέθηκαν να ανθίζουν το καλοκαίρι, γεγονός που τα ώθησε στο Νο 1, ενώ ίδιου ύφους τραγούδια αποδίδουν λιγότερο καλά στη διάρκεια του χειμώνα.

Αντίθετα, τα λυπημένα και μελαγχολικά τραγούδια έχουν απήχηση καθ’ όλον τον χρόνο. Κάθε τραγούδι που μπήκε στα Τοπ-100 singles του Ηνωμένου Βασιλείου από τις αρχές της δεκαετίας του 1950, όταν και θεσμοθετήθηκε η σχετική λίστα, αναλύθηκε και συγκρίθηκε με τα καιρικά ρεκόρ – συμπεριλαμβανομένης της εποχής του χρόνου, της ποσότητας ηλιοφάνειας, της θερμοκρασίας και των βροχοπτώσεων.

«Η επιτυχία των Νο 1 τραγουδιών εξαρτάται από μια περίπλοκη αλληλεπίδραση πολλών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων της ίδιας της μουσικής (στιλ και είδος), του χαρακτήρα του ακροατή και της κατάστασης ακρόασης (αν ακούει το τραγούδι με φίλους, οδηγώντας, ή μόνος του)» δηλώνει στην Telegraph ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δρ Μάνιουελ Ανγκλάντα-Τορτ, λέκτορας στη Σχολή Μουσικής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.

«Σε αυτή τη μελέτη εξετάσαμε έναν άλλον παράγοντα που είχε παραβλεφθεί στο παρελθόν: εάν οι μουσικές προτιμήσεις ενός δεδομένου πληθυσμού και, με τη σειρά της, η επιτυχία των τραγουδιών, μπορεί επίσης να επηρεαστούν από γενικούς περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως ο καιρός και τα εποχιακά μοτίβα» εξηγεί.

Τα δεδομένα δείχνουν μια συσχέτιση μεταξύ δυναμικών, χορευτικών τραγουδιών που προκαλούν θετικότητα, και του ζεστού, ηλιόλουστου καιρού. Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι λιγότερο πιθανό τα ίδια τραγούδια να τα πάνε καλά στα τσαρτς τον χειμώνα. Από την άλλη, η αρνητική, θλιβερή και ζοφερή μουσική δεν συνδέθηκε με κανένα είδος καιρού.

«Αυτό υποδηλώνει ότι οι αρνητικές συναισθηματικές καταστάσεις μπορεί να επηρεάζονται περισσότερο από μεμονωμένους περιστασιακούς παράγοντες, παρά από γενικές περιβαλλοντικές συνθήκες» εξηγεί ο δρ Ανγκλάντα-Τορτ.

Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι οι ηλιόλουστες καιρικές συνθήκες –που σπανίζουν στα βρετανικά νησιά– δημιουργούν μια θετική ψυχική κατάσταση στους ακροατές, η οποία τους οδηγεί στο να ακούν ενεργητική, αισιόδοξη μουσική. Ωστόσο, τονίζουν ότι τα ευρήματα είναι συσχετιστικά και δεν συνεπάγονται αιτιότητα από μόνα τους.

Εξωτερικοί παράγοντες μπορεί επίσης να παίζουν ρόλο, όπως «οι υπεύθυνοι της μουσικής βιομηχανίας ή τα λογισμικά συστήματα συστάσεων, που αποφασίζουν ποια μουσική θα είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές» προσθέτει ο δρ Ανγκλάντα-Τορτ.

Γράφοντας στο περιοδικό Royal Society Open Science, οι συγγραφείς της μελέτης αποκαλύπτουν: «Βρήκαμε μόνο σημαντικές καιρικές συσχετίσεις με μουσικά χαρακτηριστικά που αντανακλούν έντονη, θετική μουσική διάθεση. Δηλαδή τραγούδια που είναι χορευτικά, ενεργητικά, δυνατά, γρήγορα και προκαλούν θετικά συναισθήματα, όπως ευτυχία, χαρά και ενεργητικότητα».

«Τα τραγούδια με υψηλή βαθμολογία σε αυτή τη μουσική παράμετρο περιλαμβάνουν συνθέσεις όπως το “Ice Ice Baby” από το καστ της τηλεοπτικής σειράς “Glee”, το “Temperature” του Σον Πολ και το “Get Loose” της Εβελιν ‘Σαμπέιν’ Κινγκ. Συμπερασματικά, τα αποτελέσματά μας συνάδουν με την αντίληψη ότι οι επικρατούσες καιρικές συνθήκες συνδέονται με τη δημοτικότητα της μουσικής που είναι ενεργητική και προκαλεί θετικά συναισθήματα» καταλήγει η μελέτη.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...