Θα θυμάστε ίσως ότι στα χρόνια των παλαιολιθικών συμβολαίων ασφάλισης, λίγο-πολύ είχαμε ταυτίσει στο μυαλό μας ετήσια συμβόλαια για τα αυτοκίνητά μας – άντε, εξάμηνα, μίνιμουμ τρίμηνα. Η διαδικασία έχει αλλάξει εδώ και καιρό. Θες να το ασφαλίσεις για λίγες μόνο μέρες; Γίνεται. Σέρνεις τον κέρσορα για όσες ακριβώς ημέρες θέλεις και ασφαλίζεις αντίστοιχα, με ακρίβεια ημερομηνίας. Ε, λοιπόν, ένας αντίστοιχος, απλός και λογικός τρόπος υπολογισμού και για τα τέλη κυκλοφορίας είναι, ως γνωστόν, εδώ και άπειρα χρόνια, πάγιο αίτημα – ειδικά όσων δεν θέλουν ή δεν μπορούν να χρησιμοποιούν σε καθημερινή βάση το αυτοκίνητό τους.
Η σχετική διάταξη που αλλάζει το τοπίο έχει ήδη ψηφιστεί από το καλοκαίρι του 2020. Βασική αφορμή ήταν η επιστροφή των πινακίδων των ΙΧ αυτοκινήτων που είχαν τεθεί σε εκούσια ακινησία από τους ιδιοκτήτες τους χωρίς το λεγόμενο «πέναλτι». Πλέον, φαίνεται ότι το πράγμα δρομολογείται οριστικά, αφού, σύμφωνα με τηλεοπτική δήλωση του υπ. Οικονομικών αυτές τις μέρες, το μέτρο θα αρχίσει να ισχύει σε δύο μήνες από τώρα, τον Μάιο.
Η διαδικασία θα γίνεται μέσω της γνωστής πλατφόρμας της ΑΕΔΕΕ στο υποενότητα myCAR. Ηδη, πάντως, επίσης μέσω της ίδιας πλατφόρμας, είναι δυνατή η ψηφιακή ακινησία-κυκλοφορία του αυτοκινήτου για όποιον κάτοχο επιθυμεί. Να υπενθυμίσουμε ότι, για παράδειγμα, στη διαδικασία της ακινησίας ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται απ’ όλη τη μανούρα που επί χρόνια ίσχυε πηγαίνοντας στις αρμόδιες υπηρεσίες με τις πινακίδες υπό μάλης και περιμένοντας στην ουρά. Σύμφωνοι, πλέον επί Covid δεν πας καν και για οποιονδήποτε λόγο, παρά μόνο αν έχεις κλείσει ραντεβού. Ωστόσο, και ανεξαρτήτως κορονοϊού, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να ξεβιδώσεις τις πινακίδες και να τις κρατήσεις σπίτι σου. Το δε όχημα παραμένει στο σημείο που έχει δηλωθεί (πάρκινγκ-πυλωτή) ότι είναι σταθευμένο – όχι πάντως στον δρόμο.
Οι πονηρά σκεπτόμενοι («ντάξει, βρε αδερφέ, τις βιδώνω, πάω μια βόλτα και ξαναγυρίζω σπίτι»), αξίζει να έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους ότι η βάση δεδομένων και το σκανάρισμα πινακίδων από περιπολικά επιφέρει βαρβάτα πρόστιμα, που ξεκινούν από τα 10.000 ευρώ και, σε περίπτωση υποτροπής, τριπλασιάζονται συνοδευόμενα από αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 3 χρόνια.
Τέλος, εξετάζεται η δυνατότητα για μόνιμη διαφορετική ρύθμιση του ποσού των τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τη διάρκεια χρήσης μέσα στον χρόνο. Αν εφαρμοστεί η προφανώς δίκαιη ρύθμιση, θα προβλέπεται έκπτωση ποσού για τους περισσότερους κατόχους που θέλουν να κυκλοφορούν 12 μήνες τον χρόνο με αντίστοιχη τιμολόγηση για εξάμηνη, τρίμηνη ή και χρήση ανά μήνα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News