716
Ο Τζος Κούσνερ και η Κάρλι Κλος επιχειρούν κάτι εξαιρετικά παράτολμο, δεδομένου του κατακερματισμού που επικρατεί σήμερα στον χώρο των ΜΜΕ | Getty Images / CreativeProtagon

Το πλούσιο ζευγάρι που θέλει να αναστήσει το περιοδικό LIFE

Protagon Team Protagon Team 1 Απριλίου 2024, 21:40
Ο Τζος Κούσνερ και η Κάρλι Κλος επιχειρούν κάτι εξαιρετικά παράτολμο, δεδομένου του κατακερματισμού που επικρατεί σήμερα στον χώρο των ΜΜΕ
|Getty Images / CreativeProtagon

Το πλούσιο ζευγάρι που θέλει να αναστήσει το περιοδικό LIFE

Protagon Team Protagon Team 1 Απριλίου 2024, 21:40

Το περιοδικό LΙFE υπήρξε για πολλά χρόνια πραγματική υπερδύναμη στον χώρο του Τύπου. Είναι το μόνο περιοδικό που τόλμησε να κυκλοφορήσει τεύχος χωρίς το λογότυπό του («είμαστε τόσο αναγνωρίσιμοι, που δεν το χρειαζόμαστε»), και κατέγραψε στις σελίδες του μεγάλο μέρος του 20ού αιώνα, φιλοξενώντας κείμενα του Ερνεστ Χέμινγουεϊ και φωτογραφίες του Ρόμπερτ Κάπα, μεταξύ άλλων.

Το LIFE ήταν ιδιαίτερα γνωστό για τις φωτογραφίες του. Από αστέρες του Χόλιγουντ μέχρι την προσελήνωση του Apollo, το περιοδικό τα είχε όλα σε μεγάλες, εντυπωσιακές φωτογραφίες. Σταμάτησε να εκδίδεται σε έντυπη μορφή το 2008, ύστερα από μια σταθερή πτώση της αναγνωσιμότητάς του.

Τώρα, μια Αμερικανίδα διάσημη για την καριέρα της στον χώρο της μόδας και ο δισεκατομμυριούχος σύζυγός της σχεδιάζουν να αναβιώσουν τον τίτλο. Η Κάρλι Κλος, που έχει φιγουράρει σε περισσότερα από 40 εξώφυλλα του περιοδικού Vogue, και ο Τζος Κούσνερ, επιχειρηματίας και αδελφός του γαμπρού τού Ντόναλντ Τραμπ, αγόρασαν τον τίτλο από τον εκδοτικό οίκο Dotdash Meredith, γράφουν οι Times, και υπόσχονται «ένα νέο κεφάλαιο για το LIFE».

Το ζευγάρι σχεδιάζει μια έντυπη έκδοση, καθώς και διαδικτυακή παρουσία. Οι ειδικοί στέκονται επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά τα σχέδια, επισημαίνοντας ότι το γενικό εκδοτικό περιβάλλον είναι εχθρικό προς τα έντυπα, σε μια εποχή όπου κυριαρχούν οι φορητές συσκευές και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Η Κλος και ο Κούσνερ απέκτησαν επίσης τον τίτλο του περιοδικού μόδας i-D Magazine τον περασμένο Νοέμβριο, μέσω της εταιρείας τους Bedford Media, και στις 28 Μαρτίου ανακοίνωσαν την εξαγορά του LIFE. «Βλέπουμε το LIFE ως μια ενωτική φωνή στο χαοτικό τοπίο των ΜΜΕ» είπε η 31χρονη Κλος. «Ενώ η Bedford είναι μια νέα εταιρεία ΜΜΕ, εμπνεόμαστε βαθιά από την εμβληματική κληρονομιά του LIFE και την ικανότητα να συνδέει διαφορετικά κοινά με καθολικές αφηγήσεις της ανθρωπότητας».

Οι όροι της συμφωνίας μεταξύ της Bedford Media και της Dotdash Meredith δεν αποκαλύφθηκαν. Ο 38χρονος Κούσνερ, ο μικρότερος αδελφός του Τζάρεντ Κούσνερ, συζύγου της Ιβάνκα Τραμπ, θα αναλάβει τον ρόλο του εκδότη του LIFE. Ο Τζος Κούσνερ είχε υπηρετήσει στον Λευκό Οίκο ως σύμβουλος επί θητείας Ντόναλντ Τραμπ. 

«Η κληρονομιά του LIFE έγκειται στην ικανότητά του να συνδυάζει τον πολιτισμό, τα τρέχοντα γεγονότα και την καθημερινή ζωή, παρουσιάζοντας τους θριάμβους, τις προκλήσεις και τις μοναδικές προοπτικές που μας καθορίζουν» δήλωσε ο Κούσνερ, ιδρυτής της επενδυτικής εταιρείας Thrive Capital.

H Mέριλιν Μονρόε φωτογραφήθηκε αρκετές φορές για το LIFE – όπως θυμίζουν παλιά εξώφυλλα του περιοδικού (Fernando Camino/Cover/Getty Images)

Το LIFE πρωτοκυκλοφόρησε στη Νέα Υόρκη το 1883, αλλά έγινε ένα από τα πιο επιδραστικά έντυπα στις ΗΠΑ ως ειδησεογραφικό περιοδικό εστιασμένο στην εικόνα, αφότου το ανέλαβε ο εκδότης του περιοδικού Time, το 1936.

Μεταξύ των διάσημων εικόνων που δημοσίευσε το περιοδικό ήταν εκείνη του ναύτη του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού να φιλά μια νοσοκόμα στην Times Square γιορτάζοντας την ήττα της Ιαπωνίας στον Β’ΠΠ, καθώς και φωτογραφίσεις της Μέριλιν Μονρόε, του Τζον Φ. Κένεντι, του Ελβις Πρίσλεϊ και των Beatles. Ηταν τέτοιο το κύρος του LIFE, που ο Χέμινγουεϊ δημοσίευσε για πρώτη φορά το περίφημο έργο του «Ο Γέρος και η Θάλασσα» στις σελίδες του.

Ωστόσο, η κυκλοφορία του, που κατά την κορύφωσή της έφτασε τα 13,5 εκατ. αντίτυπα, άρχισε να μειώνεται δραματικά. Το LIFE μετατράπηκε από εβδομαδιαία σε μηνιαία έκδοση το 1972 και τελικά σταμάτησε να τυπώνεται το 2008.

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι η απόφαση της Κλος και του Κούσνερ να αναβιώσουν τον τίτλο στην παραδοσιακή μορφή του συνιστά τεράστια πρόκληση. Ο Αλεξ Καζέμι, καναδός μυθιστοριογράφος και σχολιαστής στον τομέα του πολιτισμού, είπε στους Times ότι δύσκολα θα ευδοκιμήσει ένα παραδοσιακό περιοδικό στο σημερινό κατακερματισμένο τοπίο των ΜΜΕ, καθώς οι αναγνώστες της Generation Z δεν αγοράζουν έντυπα προϊόντα: «Είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς πώς ένα περιοδικό σαν το LIFE θα λειτουργήσει σήμερα» είπε. «Μπορεί να βλέπουμε ακόμα στα περίπτερα το Rolling Stone ή το Time, αλλά αυτό κανείς δεν πρόκειται να το αγοράσει, διότι έχει ήδη δει τις φωτογραφίσεις στο διαδίκτυο ή στη ροή του στο Twitter».

Ο Καζέμι είπε ότι η Κλος, που έχει περισσότερους από 12,5 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram και θεωρείται κολλητή φίλη της Τέιλορ Σουίφτ, θα μπορούσε να βασιστεί στην κοινωνική επιρροή της και στις διασυνδέσεις του συζύγου της για να προσελκύσει άτομα υψηλού προφίλ στο περιοδικό.

«Ισως για τον Κούσνερ και την Κάρλι να είναι απλώς ένας άλλος τρόπος άσκησης επιρροής στον κύκλο τους» σχολίασε. «Αλλά ως επιχειρηματική κίνηση είναι κάπως σαν χόμπι των πλουσίων».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...