527
| .

Eνα cabrio φέρνει την άνοιξη

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 20 Δεκεμβρίου 2015, 16:31

Eνα cabrio φέρνει την άνοιξη

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 20 Δεκεμβρίου 2015, 16:31

Ποιος να το περίμενε, ότι ένα διθέσιο μοντελάκι από την Ιταλία θα έκλεβε την παράσταση από τα επιβλητικά SUV και Pick Up made in USA στο Auto Show του Λος Άντζελες; Πάντως, θεατές και ειδικοί συμφώνησαν, ότι ο αναμφισβήτητος σταρ στην Πόλη των Αγγέλων δεν ήταν άλλος από το Fiat 124 Spider.

Το μικρό ρόουντστερ θα κυκλοφορήσει τον Ιούνιο, δηλαδή σχεδόν μισό αιώνα από τότε που είχε ξεκινήσει η παραγωγή του διάσημου προγόνου του. Δεν είναι ωστόσο τυχαίο, που διάλεξε η Fiat την Καλιφόρνια για τα επίσημα αποκαλυπτήριά του, αφού οι ΗΠΑ –και ιδιαίτερα η ηλιόλουστη Δυτική Ακτή της- αποτελούσαν ανέκαθεν τη σημαντικότερη αγορά για τον μικρό Ιταλό. Για του λόγου το αληθές, σχεδόν 170.000 Fiat 124 Spider πρώτης γενιάς από τα περίπου 200.000 που κατασκευάστηκαν συνολικά, πέρασαν τον Ατλαντικό με προορισμό τη Βόρεια Αμερική. Αν κρίνουμε μάλιστα από τις σέξι αναλογίες του διάδοχου μοντέλου, τότε δεν θα δυσκολευτεί η Fiat να υπερβεί άνετα το συγκεκριμένο νούμερο πωλήσεων.

Η σημασία του νέου Fiat 124 Spider ξεπερνά πάντως τις μερικές εκατοντάδες χιλιάδες μονάδες, που θα πουληθούν στη διάρκεια του κύκλου παραγωγής του. Ουσιαστικά, το νέο μοντέλο εκφράζει το πνεύμα ανανέωσης της ιταλικής μάρκας, η οποία βασίζεται μέχρι σήμερα σε μία σειρά παραλλαγών του δημοφιλούς «500», όπως το Crossover 500Χ, το τρίθυρο ‘’πεντακοσαράκι’’ σε ανοιχτή και κλειστή εκδοχή και το πεντάθυρο 500L. Το Grande Punto έχει παλιώσει απελπιστικά και τοPanda δεν αρκεί για να σηκώσει μόνο του το βάρος μίας ολόκληρης μάρκας. Με το νέο σεντάν Tipo θα απευθυνθεί η Fiat σε ένα κοινό με ορθολογικά κριτήρια, όμως με το 124 Spider θα προσπαθήσει να κατακτήσει τις καρδιές των υποψήφιων πελατών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για μία μάρκα, ταυτισμένη απόλυτα με τον ιταλικό τρόπο ζωής.

Ωστόσο, το διθέσιο μοντέλο διαθέτει άφθονα ιαπωνικά γονίδια, τα οποία κρατά επιμελώς κρυμμένα από τη δημόσια θέα. Συγκεκριμένα, βασίζεται στο πάτωμα και στα μηχανικά μέρη του νέου Mazda MX-5, ενός ρόουντστερ – σύμβολο χάρη στη δοκιμασμένη συνταγή του εμπρός τοποθετημένου κινητήρα και της πισωκίνησης. Το ιταλικό αδελφάκι διαφοροποιείται όμως ριζικά στο ντιζάιν, στην ποιότητα των υλικών του και στα επίπεδα εξοπλισμού, επειδή θέλει να προσφέρει στους κατόχους του μία πιο premium αίσθηση. Αρχικά θα κυκλοφορήσει με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,4 λίτρων και 140 ίππους ισχύ, η οποία θα μεταφέρεται στους πίσω τροχούς με τη μεσολάβηση ενός μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Το φθινόπωρο του επόμενου έτους θα κυκλοφορήσει πάντως και μία δυνατότερη έκδοση με σήμα τον σκορπιό της Abarth και γύρω στους 200 ίππους ισχύ.

Ο ανόθευτος χαρακτήρας του νέου 124 Spider αποτυπώνεται ιδιαίτερα στην κατασκευή της οροφής. Η επιλογή της κλασικής κουκούλας ήταν μονόδρομος και το άνοιγμά της παιχνιδάκι, αφού πραγματοποιείται με ένα απλό τράβηγμα με το χέρι προς τα πίσω. Στο μπροστινό μέρος της οροφής, που ανοίγει μέσα σε μόλις πέντε δευτερόλεπτα, έχει ενσωματωθεί ένα σκληρό τμήμα. Τραβώντας την κουκούλα προς τα πίσω, τότε λειτουργεί το συγκεκριμένο κομμάτι ως κάλυμμα του χώρου πίσω από τα δύο καθίσματα!

Αν και είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για τιμές, οι πρώτες ανεπίσημες πληροφορίες από το Τορίνο κάνουν λόγο για σημείο εκκίνησης λίγο κάτω από τις 25.000 ευρώ. Μάλιστα, τα πρώτα 124 μοντέλα παραγωγής θα κυκλοφορήσουν από τη Fiat ως ειδικές εκδόσεις και αναμένεται να γίνουν ανάρπαστα από τους φίλους της μάρκας. Avanti!

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...