518
Χάζι και αναμνήσεις για αυτοκίνητα συνηθισμένα. Συμβαίνει τέλη Ιούλη επί του γκαζόν | Photo: hagerty.co.uk

Εκεί όπου γιορτάζουν τα αυτοκίνητα της διπλανής πόρτας

Χάζι και αναμνήσεις για αυτοκίνητα συνηθισμένα. Συμβαίνει τέλη Ιούλη επί του γκαζόν
|Photo: hagerty.co.uk

Εκεί όπου γιορτάζουν τα αυτοκίνητα της διπλανής πόρτας

Αν θυμάστε εκείνες τις εποχές που για να ξεκλειδώσεις την άλλη πόρτα έπρεπε να τεντωθείς μέχρι την άλλη πλευρά, που για να βρεις ένα σταθμό στο ραδιόφωνο έπρεπε να ψάχνεις με το χέρι τις συχνότητες, αν θυμάστε εκείνη τη στιγμή που για να ανεβοκατεβάσεις το παράθυρο χρειαζόταν να ρίξεις γρήγορες στροφές στη «μανιβέλα» ή εκείνα τα αυτοκίνητα που ο εξωτερικός καθρέφτης του συνοδηγού ήταν στον προαιρετικό εξοπλισμό, τότε το ‘’2022 Hagerty Festival of Unexceptional’’, που ετοιμάζεται για τις τελευταίες μέρες του Ιούλη, είναι ΤΟ ραντεβού.

Ένα Fiat Panda Italia. Το ‘χαν βγάλει οι Ιταλοί με αφορμή το Μουντιάλ του ’90. Το συγκεκριμένο έβγαλε πινακίδες τη μέρα που η Αγγλία κέρδισε με 1-0 την Αίγυπτο. Όταν, ωστόσο η Αγγλία αποκλείστηκε, η Fiat αφαίρεσε όλα τα διακοσμητικά που υπενθύμιζαν την ήττα στους βρετανούς και το επανέφερε στη βασική έκδοση ‘’L’’

Βασικά, από την εκδήλωση αποκλείονται ακόμα και τα μοντέλα που είχαν αρκετά έξτρα στοιχεία. Η λογική του φεστιβάλ είναι «όσο πιο απλό τόσο πιο ευπρόσδεκτο». Μια συνάντηση των βασικών. Των τελείως βασικών. Τα αυτοκίνητα της διπλανής πόρτας. Εκείνα με τα οποία, ουσιαστικά, συνδέθηκε μαζί τους πολύς κόσμος. Κάποια εκατομμύρια άνθρωποι επί ευρωπαϊκού επιπέδου, που έζησαν παρέα με δαύτα, που κουβαλάνε μνήμες, ίσως και συνουσίες στο πίσω κάθισμα, χωρίς την επίστρωση της όποιας πολυτέλειας.

Καθημερινά Fiat Panda, Ford Fiesta, ξεχασμένα Mazda 1800, πτωχά πλην τίμια Moskvich 2140 αλλά και ένα Leyland Princess 2200 (αλήθεια, θυμάται κανείς ακόμη εκείνη τη βρετανική απόπειρα στα σαλόνια των γερμανών;) με μόλις 25.600 χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Η λίστα περιλαμβάνει 50 αυτοκίνητα απ΄τα τέλη της δεκαετίας του ’60 μέχρι και σ΄αυτά των ’90s. Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, κατασκευής από το 1967 έως το 1997. Τριάντα χρόνια καθημερινότητας.

Ένα απλό Ford Escort με μία όχι και τόσο απλή γκαρανταρόμπα. Σ’ αυτό το φεστιβάλ η εκκεντρικότητα δε βρίσκεται στο μέταλλο

Εννοείται πως στο πάρτι επί του χλοοτάπητα -αχ, τι ωραίο και αιεθαλώς κλασάτο δείχνει πάντα το κοντοκουρεμένο γκαζόν- δε θα μαζευτούν τίποτα σαπάκια ή απομεινάρια σε τροχούς. Θα είναι όλα διαλεγμένα ένα-ένα. Συντηρημένα με στοργή, προδέρμ και μπόλικο συναίσθημα από ιδιοκτήτες που τα πήραν κάποτε στην πιο φτηνή εκδοχή, τα κράτησαν, δεν τα ‘καναν «χωράφι» και, πλέον, τα βγάζουν ενίοτε να ξεμουδιάσουν και, κυρίως, να τα δει από κοντά κόσμος με ρομάντσο και μνήμες.

Το Leyland Princess 2200, άρτια συντηρημένο και με ελάχιστα χιλιόμετρα. Για κάποιους, ο σχεδιαστής του, Χάρις Μαν, έχει διαπράξει «εγκλήματα» επί της αυτοκινητικής ιστορίας με αποκορύφωμα το ανεκδιήγητο Allegro

Στην εποχή της οθόνης αφής, των καθισμάτων με μασάζ και των δαιδαλωδών μενού, ίσως όλο αυτό να ‘ναι και η επιστροφή στα χρόνια της αυτοκινητικής αθωότητας. Σε περίπτωση που ο δρόμος σάς βγάλει προς Αγγλία μεριά, με £20 λίρες ανά αυτοκίνητο, ανεξαρτήτως αριθμού επιβαινόντων (γυναίκα, παιδιά, φίλοι, λοιποί συγγενείς κλπ) μπαίνετε, στο βάθος κήπος, και χαζεύετε. Ακόμα και το εισιτήριο, δηλαδή, είναι τέρμα basic. Πληροφορίες εντός.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News