935
Επάνω, η Γκουίνεθ Πάλτροου με την κόρη της Απλ Μάρτιν, αριστερά η Μπρουκ Σιλντς με την κόρη της Γκρίερ Χέντσι και δεξιά η Χάιντι Κλουμ με την κόρη της Λένι | CreativeProtagon/Instagram

Διάσημες μητέρες και θυγατέρες-αξεσουάρ

Protagon Team Protagon Team 4 Μαΐου 2023, 18:16
Επάνω, η Γκουίνεθ Πάλτροου με την κόρη της Απλ Μάρτιν, αριστερά η Μπρουκ Σιλντς με την κόρη της Γκρίερ Χέντσι και δεξιά η Χάιντι Κλουμ με την κόρη της Λένι
|CreativeProtagon/Instagram

Διάσημες μητέρες και θυγατέρες-αξεσουάρ

Protagon Team Protagon Team 4 Μαΐου 2023, 18:16

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, το να φωτογραφίζεται μαζί με την ανήλικη κόρη της «σήμαινε το τέλος της καριέρας της για μια ηθοποιό, σε έναν κόσμο που απαιτούσε αιώνια νιότη για τις γυναίκες» γράφει η Ντέμπορα Αμέρι της La Repubblica. «Σήμερα, όμως, η ομορφιά μεταξύ των γενεών έχει καταστεί πηγή υπερηφάνειας, ένας τρόπος για να επικυρώνει η μητέρα την ομορφιά της και η κόρη να επιβεβαιώσει το ντεμπούτο της στον κόσμο των ενηλίκων» προσθέτει η ιταλίδα δημοσιογράφος.

Εξηγεί ότι το φαινόμενο καταγράφεται κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου «η επίδειξη των έφηβων θυγατέρων μοιάζει ολοένα και περισσότερο με ένα είδος αξεσουάρ μόδας» συμπληρώνει με μάλλον επικριτική χροιά. Πρόκειται, όμως, για μια τάση που επιβεβαιώνουν πολλές διάσημες μητέρες και οι κόρες τους, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Μπρουκ Σιλντς και η 16χρονη Γκρίερ Χέντσι, η Γκουίνεθ Πάλτροου και η 19χρονη (την ερχόμενη 19η Μαΐου) Απλ Μάρτιν, η Χάιντι Κλουμ και η επίσης 19χρονη Λένι.

Διαφορετική είναι η περίπτωση της Μόνικα Μπελούτσι και της 18χρονης Ντέβα Κασέλ, καθότι, πέραν του ότι είναι ιδιαίτερα διακριτικές στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αμφότερες συνεργάζονται με τους Dolce & Gabbana, με τη Μόνικα να είναι μία από τις μούσες των περίφημων μόδιστρων και την Ντέβα να είναι το νέο πρόσωπο του αρώματος Dolce Violet.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Monica Bellucci (@monicabellucciofficiel)

Ομως το φαινόμενο δεν σχετίζεται μόνο με τη ροπή προς την επιδειξιμανία, αλλά και με μια νέα αντίληψη, μια νέα κατανόηση της γονεϊκότητας, κυρίως της μητρότητας, στο πλαίσιο της οποίας οι μητέρες είναι περισσότερο αλληλέγγυες παρά αυταρχικές. «Το να είσαι γονιός σήμερα σημαίνει να μπορείς να γίνεις σημείο αναφοράς, από συναισθηματικής απόψεως, για τα παιδιά σου, να δημιουργήσεις έναν σταθερό δεσμό με αυτά, με θεμέλια την ακρόαση, την αντιπαράθεση και την αποδοχή» ανέφερε σχετικά η ψυχοθεραπεύτρια Βαλέρια Φιορέντσα Πέρις στην ιταλική εφημερίδα.

Συγχρόνως, όμως, οι κόρες καθιστούν εμμέσως πιο ελκυστικές τις μητέρες τους. «Η επιλογή να τις επιδεικνύουν εδράζεται, όχι μόνο σε ένα φυσικό αίσθημα υπερηφάνειας, αλλά και στην αντίληψη ότι αποτελούν μια προέκταση του εαυτού τους. Κερδίζοντας την έγκριση του κοινού για τις κόρες τους, οι μητέρες αισθάνονται κατά κάποιον τρόπο ότι επιβεβαιώνεται και η δική τους ομορφιά, η οποία όχι μόνο δεν έχει ξεθωριάσει, αλλά καταφέρνει να διαμορφώσει την επόμενη γενιά» εξηγεί η ιταλίδα ειδικός.

Η Κέιτ Μος με την κόρη της Λίλα στο περσινό Met Gala στη Νέα Υόρκη (Jeff Kravitz/FilmMagic/Getty Images)

Η δημοσιογράφος της La Repubblica γράφει ότι στο TikTok το hashtag mother and daughters challenge έχει περισσότερες από 7 εκατομμύρια προβολές, οι οποίες αυξάνονται σημαντικά κάθε φορά που αναρτώνται βίντεο με μητέρες να μακιγιάρουν τις θυγατέρες τους ή μητέρες και κόρες να εφαρμόζουν την ίδια κούρα ομορφιάς μπροστά στον καθρέφτη. Φαίνεται επίσης ότι η σύμπραξη μεταξύ μητέρων και θυγατέρων ευνοεί την επιχειρηματικότητα.

«Τα προϊόντα μου ξεπερνούν πλέον την ηλικία. Τα χρησιμοποιώ εγώ, που είμαι 34 χρόνων, τα χρησιμοποιεί η μητέρα μου και τα αγοράζουν χιλιάδες κορίτσια της Γενιάς Ζ» λέει η Ντόνι Ντέιβι, make-up artist της Euphoria, μιλώντας για τη δική της σειρά μακιγιάζ Half Magic.

«Η μητέρα μου ήταν πάντα πολύ λαμπερή. Θυμάμαι τη μυρωδιά της λακ, του κραγιόν της. Ηταν πάντα στην τρίχα, ακόμα και όταν δεν είχαμε χρήματα», έχει πει η ηθοποιός Τζέσικα Αλμπα, η οποία ίδρυσε την Honest Beauty. «Από αυτήν έμαθα να επενδύω σε ποιοτικά καλλυντικά και να πετάω την παλιά μάσκαρα».

Με τη βοήθεια της μεγαλύτερης, ηλικίας 14 ετών, κόρης της ονόματι Ριντ Ρεκ, η ιδρύτρια της εταιρείας καλλυντικών Knockout Beauty, Κάιλι Καβάκο, δημιούργησε μια σειρά κατάλληλη για το ευαίσθητο δέρμα των ανήλικων κοριτσιών. Το 2016, οι Αντε και Αντονία Ογκουνσόλα, μητέρα και κόρη αντίστοιχα, ίδρυσαν την Okiki Skincare, που ειδικεύεται στα φυσικά σαπούνια, εμπνευσμένα από τη μητέρα και τη γιαγιά τους, η οποία παρασκεύαζε και πουλούσε επίσης σαπούνια, περιφερόμενη, όμως, στους δρόμους του Λάγος.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...