360
Το κίτρινο καπάκι εκκεντροφόρων με σκαλισμένο το γνωστό ανάγλυφο λογότυπο της Cosworth πάνω στο θερμικό μοτέρ του GMT T50 | GMT

Cosworth: Οι θερμικοί κινητήρες θα υπάρχουν και μετά το 2030

Το κίτρινο καπάκι εκκεντροφόρων με σκαλισμένο το γνωστό ανάγλυφο λογότυπο της Cosworth πάνω στο θερμικό μοτέρ του GMT T50
|GMT

Cosworth: Οι θερμικοί κινητήρες θα υπάρχουν και μετά το 2030

Το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας και λίγο ακόμη, το 2035, έχει τεθεί ως το χρονικό όριο πώλησης καινούργιων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες (ICE / Interbal Combustion Engine) στην Ευρώπη. Ωστόσο όλο και περισσότεροι κατασκευαστές τείνουν να επενδύουν, παράλληλα με τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα, και σε θερμικά, ακόμα και σε ντίζελ.

Η Cosworth, μια εταιρεία που έχει δεκαετίες πίσω της στην κατασκευή θρυλικών μοτέρ, εξοπλίζοντας από F1 και εξωτικά υπεραυτοκίνητα μέχρι περιπτώσεις τύπου Ford Escort Cosworth, ανακοίνωσε διά στόματος του νέου της CEO, Φλόριαν Κάλμεγκερ, πως σκοπεύει να στοχεύσει στην παραγωγή θερμικών κινητήριων συνόλων στην «ακριβή κατηγορία».

Για παράδειγμα, το τελειότερο αναλογικό υπεραυτοκίνητο της εποχής μας, το GMA T.50 του Γκόρντον Μάρει, φοράει ατμοσφαιρικό μοτέρ της Cosworth. Ανάλογη συνεργασία διατηρεί η Cosworth με την Aston Martin για το 12κύλινδρο Valkyrie. Πλέον, στόχος της εταιρείας είναι να διευρύνει τέτοιου είδους συνέργειες, που θα τις επιτρέψουν να διατηρήσει τους θερμικούς κινητήρες της για το «επάνω ράφι» της αγοράς.

O νέος CEO της Cosworth, Φλόριαν Κάλμεγκερ, έχει στο βιογραφικό του εμπλοκή στον «χώρο» του σπορ αυτοκινήτου και του motorsport μέσω μιας εταιρικής «ομπρέλας» που λεγόταν R-Universe. Το 2024 θέλει να επεκτείνει την πελατειακή βάση της Cosworth (R-Universe)

Τα παραπάνω δεν σημαίνουν ότι η ηλεκτροκίνηση δεν θα γίνει το κυρίαρχο ταμπλό όσον αφορά την κατεύθυνση των αυτοκινητοβιομηχανιών για τις προσεχείς δεκαετίες στην Ευρώπη. Είτε αρέσει είτε όχι είναι η νέα νομοτέλεια και είναι τέτοιου βαθμού οι επενδύσεις που το ποτάμι δεν έχει γυρισμό. Αλλο τι θα γίνει, ας πούμε, σε καμιά τριακονταετία, όταν θα κάνουν τα EV τον κύκλο τους.

Εξ ου ακόμα και η προαναφερθείσα Cosworth ταυτόχρονα με ό,τι διαβάσατε στις παραπάνω αράδες, φροντίζει να τοποθετηθεί και σε αυτό το κομμάτι της αγοράς, το ηλεκτρικό. Ηδη από πέρυσι είχε ανακοινωθεί επισήμως η ικανότητά της να σχεδιάζει καινοτόμες λύσεις για μπαταρίες και ηλεκτρικά οχημάτα ώστε να τροφοδοτήσει τους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας, της αεροδιαστημικής και της ναυτιλίας.

Μετά, δε, την εξαγορά της Delta, μιας εταιρείας που ειδικεύεται στην ηλεκτροκίνηση, η Cosworth επιτάχυνε τις δραστηριότητές της στην ανάπτυξη συστημάτων μπαταριών, ώστε να συμπληρώσει την πελατειακή της ατζέντα με ηλεκτρικούς κινητήρες.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...