Εκτός απροόπτου, η φετινή F1 θα είναι βαρετή, τουλάχιστον για το ποια ομάδα θα διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Κι αυτό γιατί, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, η ομάδα της Red Bull δεν έχει αντίπαλο, ενώ το αντίπαλο δέος της Mercedes ψάχνεται ακόμη για λύσεις.
Επίσης, τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, ακριβώς πριν την εκκίνηση του Γκραν Πρι στο Μαϊάμι, αυτό το Σαββατοκύριακο, ο Σέρτζιο Πέρεζ βρίσκεται μόλις έξι βαθμούς πίσω από τον Μαξ Βερστάπεν, το Νο1 της ομάδας του, παγκόσμιο πρωταθλητή και, αναμφισβήτητα, τον μόνο που μπόρεσε να σπάσει την πρωτοκαθεδρία του Χάμιλτον και της Mercedes. Έξι βαθμοί είναι λίγοι με τον Πέρεζ να κερδίζει πειστικά τον πρόσφατο αγώνα στο Αϊζερμπαϊτζάν κρατώντας ελεγχόμενα την απόσταση από τον Βερστάπεν. Κακά τα ψέμματα, αυτή είναι η μεγάλη ευκαιρία του συμπαθέστατου, χαμογελαστού και εξαιρετικά γρήγορου Σέρτζιο. Κάποιοι λένε πως είναι, για αυτόν, μια αντίστοιχη ευκαιρία με αυτήν του Νίκο Ρόσμπεργκ, το 2016, όταν κατέκτησε το στέμμα και, αμέσως μετά, έχοντας πάρει αυτό για το οποίο πάλευε επί χρόνια, αποσύρθηκε, πήγε σπίτι, έβγαλε το ρίσκο και την πίεση από τη ζωή του, απόλαυσε την υστεροφημία και το χρήμα, άρχισε τα βίντεο στα κοινωνικά δίκτυα και ξάπλωσε αναπαυτικά πάνω στον καναπέ της ιστορίας που στο εξής θα τον φιλοξενεί για πάντα ως παγκόσμιο πρωταθλητή.
Ο Πέρεζ είναι, πλέον, τριάντα τριών ετών, δεν είναι μικρός. Στην ηλικία του άλλοι είχαν ήδη γευτεί τη σαμπάνια του τίτλου και, μάλλον, ξέρει πως φέτος, οδηγώντας για την πιο δυνατή ομάδα στο γκριντ και δη με τόση απόσταση από τις Mercedes (εντάξει, υπάρχει και η Ferrari…) αλλά και 93 πόντους στο πρωτάθλημα κατασκευαστών από την Aston Martin, μπορεί να ελπίζει για μια παρόμοια εμπειρία με αυτήν του Ρόσμπεργκ – έστω και αν, κατά την ταπεινή μου γνώμη, είναι συνολικά καλύτερος. Πόσο, ωστόσο, καλύτερος και πιο σταθερός μπορεί να αποδειχθεί από το μεγάλο πουλέν της Red Bull, τον Βερστάπεν; Ο Μαξ θεωρείται πως είναι αυτός που, κατά βάθος, η ομάδα θέλει για πρωταθλητή, έχει ήδη τον τίτλο του παγκόσμιου και, ως γνωστόν, στη λέσχη των πιράνχας, όπως αποκαλείται το ανταγωνιστικό περιβάλλον εντός του σπορ, ο ιπτάμενος Ολλανδός δεν πρόκειται να κάνει φιλανθρωπία απέναντι στον team mate του. Για την ώρα οι δηλώσεις, η σημειολογία και η γλώσσα του σώματος και των δύο δείχνουν πως η μεταξύ τους σχέση είναι μια χαρά, με χαμόγελα αλλά και την απαραίτητη κόντρα που οφείλει να υπάρχει μέσα σε μια ομάδα προκειμένου να διατηρείται η φιλοδοξία για αποτελέσματα.
Αντίστοιχα, ο Βεστάπεν, γνωρίζει, όπως προκύπτει και από τις δηλώσεις του, ότι ο Πέρεζ φαίνεται να έχει ένα προβάδισμα στα σιρκουί πόλης. Oι πέντε, από τις συνολικά έξι, νίκες του Μεξικάνου στα χρόνια που τρέχει στη Φόρμουλα 1 έχουν λάβει χώρα στα λεγόμενα σιρκουί πόλης, δηλαδή, τύπου Μονακό, Μπαχρέιν, Σιγκαπούρης κλπ. Ο Ολλανδός είπε ότι ο ίδιος δεν συμπαθεί και τόσο αυτές τις πίστες ενώ έχει μια προτίμηση στις κλασικές πίστες υψηλότερων ταχυτήτων.
Παράλληλα, ο Πέρεζ φαίνεται να θερίζει και τους καλούς καρπούς της σοβαρής δουλειάς που έριξε με τους μηχανικούς του το χειμώνα. Ένα από τα μειονεκτήματά του, κατά την περυσινή σεζόν στη Red Bull, ήταν η προστασία των ελαστικών. Κάτι τέτοιο ήταν σε αντίθεση με την καλή φήμη που είχε χτίσει από τη θητεία του στη Force India, εκείνη τη μικρή ομάδα που συχνά απέδιδε περισσότερα από όσα ανέμεναν από αυτήν. Συχνά το μυστικό από πίσω ήταν η ικανότητα του μικρόσωμου Μεξικάνου να αρμέγει το μέγιστο των ελαστικών του χωρίς να τα καταπονεί – και όλοι ξέρουμε πόσο σημαντική τέχνη είναι αυτή στη μαύρη μαγεία του σπορ. Φέτος, λοιπόν, αφού έκατσε επί ώρες με τους μηχανικούς του, βρήκε ξανά τη μυστική συνταγή και, όπως δήλωσε αυτές τις ημέρες, κατανοεί καλύτερα το μονοθέσιό του και αισθάνεται «περισσότερο σαν οδηγός της Red Bull».
Ο Πέρεζ -το ομολογώ και το ΄χω ξαναγράψει είναι η συμπάθειά μου)- μπήκε σεμνά και ταπεινά στην ομάδα. Γνωρίζοντας πως είναι το Νο 2, πως κάποιοι τον έβλεπαν επιφυλακτικά και, κυρίως, πως η συγκεκριμένη ομάδα είναι στεγνά στυγνή σε οδηγούς που δεν φέρνουν τα αποτελέσματα που θέλει. Έχει, ωστόσο, γράψει πολλά ένσημα εδώ και δώδεκα χρόνια, έχει τη στόφα της παλιάς καραβάνας που δουλεύει πολύ, είναι πολύ έμπειρος και, πλέον, φαίνεται να έχει και την αυτοπεποίθηση. Το πιο επίμαχο, δηλαδή, στο μενταλιτέ ενός τριαντατριάχρονου που, χωρίς να γίνει εριστικός ή αντιπαθής, θα κοντράρει τον «βερσταπισμό» που διαπνέει την ομάδα μέχρι και το τελευταίο πέσιμο της καρό σημαίας.
Και κάπως έτσι, το Mαϊάμι πέφτει λίγο μακριά αλλά το Σαββατοκύριακο αποκτά ένα ενδιαφέρον. Έστω και αν είναι σχεδόν βέβαιο ότι, είτε με τον ένα είτε με τον άλλον τρόπο, ένα μονοθέσιο της Red Bull θα βρίσκεται εκτός απροόπτου στο βάθρο.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News