487
Για πολλούς, αυτό που βλέπετε ήταν το συνολικά καλύτερο προσθιοκίνητο Peugeot των τελευταίων δεκαετιών. Διαχρονική σχεδίαση που «στέκεται» ακόμη και σήμερα, σασί-ξυράφι και σημείο αναφοράς της μπροστινής κίνησης | Aguttes.com

Ωδή στο αρχετυπικό GTi: Πωλείται «επιπλωμένο» και ίσως καλύτερο από καινούργιο

Για πολλούς, αυτό που βλέπετε ήταν το συνολικά καλύτερο προσθιοκίνητο Peugeot των τελευταίων δεκαετιών. Διαχρονική σχεδίαση που «στέκεται» ακόμη και σήμερα, σασί-ξυράφι και σημείο αναφοράς της μπροστινής κίνησης
|Aguttes.com

Ωδή στο αρχετυπικό GTi: Πωλείται «επιπλωμένο» και ίσως καλύτερο από καινούργιο

Μία άγνωστη κυρία, ονόματι Μπιρόν, γαλλίδα, το μακρινό 1987 ήταν εξήντα ετών. Κανονικά, στα εξήντα σου δεν πας να πάρεις ένα hot hatch. Και δη γυναίκα. Που θέλει τη βολή και την άνεσή της εκεί όπου αρχίζει και φτάνει το απάγκιο της σύνταξης. Το ’87 όλοι θέλαμε ένα τέτοιο Peugeot. Oχι οποιοδήποτε 205. Tο 205 GTI, ειδικά στην έκδοση των 1,9 λίτρων. Hταν ΤΟ αυτοκίνητο. Ακριβέστερα, ένα από τα καλύτερα προσθιοκίνητα έβερ. Το έπαιρνε -αν το άντεχε οικονομικά- ο νεαρόκοσμος. Ή και οι σαραντάρηδες που ήξεραν να εκτιμήσουν τη Σοφί Μαρσό αλλά και τα οδηγικά χαρίσματα μιας ρουκέτας τσέπης. Η Μαρσό ίσως να ΄ταν και η ιδανική συνοδηγός παρότι, αν ετίθετο σχετικό δίλημμα, τη Μαρσό ή το Πεζό, δεν είμαι βέβαιος για το πόσοι βενζινοκέφαλοι θα προτιμούσαν την πρώτη.

Σε ένα παράλληλο, άγνωστο σύμπαν, χωρίς διλήμματα, φαίνεται πως εκείνη η κυρία Μπιρόν ήταν η εξαίρεση στον κανόνα. Μπήκε σε μια έκθεση, το είδε σ’ αυτό το υπέροχο ανθρακί του γραφίτη, με αυτά τα χαρακτηριστικά δίχρωμα, τύπου ημιμπάκετ, καθίσματα και τις κόκκινες μοκέτες (που η γαλλική εταιρεία έβαζε και στο 205 Rallye). Μπορεί να ‘χε ακούσει κι όλον τον ντόρο γύρω απ’ αυτό το μικρό κόσμημα της Pegeuot.

Η επικοινωνία της κρεμαγιέρας του, μικρού σε μέγεθος αλλά τεράστιου σε σημασία, 205 GTi ανήκει στο οδηγικό Hall of Fame

Η ουσία είναι ότι μπήκε μέσα και το αγόρασε. Μάλιστα, το συγκεκριμένο που βλέπετε είναι ένα από τα πρώτα GTI 1.9 αφού έχει το χαρακτηριστικό «δίμπρατσο» τιμόνι. Για άγνωστους λόγους το μπιζού οδηγήθηκε ελάχιστα. Το μετάνιωσε; Την ψιλοφόβησαν οι ακαριαίες αντιδράσεις αυτού του αιχμηρού GTI; Κανείς δεν ξέρει. Oμως, όπως προκύπτει από τα συνοδευτικά έγγραφα του αυτοκινήτου, η ιδιοκτήτριά του το κράτησε για είκοσι ολόκληρα χρόνια. Και μέσα σ’ αυτό το διάστημα «έγραψε» λιγότερα από επτά χιλιάδες χιλιόμετρα. Με μια πρόχειρη διαίρεση; Προκύπτουν μόλις 335 χιλιόμετρα το χρόνο. Το GTI έμεινε στην κάψουλα του χρόνου. Oμως, αντίθετα απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο που έμεινε στο ράφι, παρέα με τον πανδαμάτωρα χρόνο για τριάντα πέντε χρόνια, έχει διατηρηθεί σα να βγήκε μόλις απ΄ την έκθεση που πήγε, κάποτε, γυάλισε στο μάτι της άγνωστης κυρίας.

Το άμεσο, συμμετοχικό σασί, οι ζωντανοί κινητήρες (XU5J για τον 1.6 και XU9JA για τον 1.9, με απόδοση 105 και 120 ίππων, αντίστοιχα) και οι άφθονες πρώτες θέσεις σε συγκριτικά τεστ της εποχής είναι τα βιογραφικά ενός εμβληματικού FWD

Σήμερα, σε λίγες μόλις μέρες, 25 Απριλίου, η αρχετυπική ωδή βγαίνει σε δημοπρασία από το γαλλικό οίκο Aguttes, στη Γαλλία, που διαχειρίζεται, μεταξύ πολλών άλλων, μακράν ακριβότερων αυτοκινήτων, το συγκεκριμένο Peugeot. Σύμφωνα με την ενημέρωση του οίκου, το θρυλικό GTI, αναμένεται να πιάσει μεταξύ των €45.000 και €65.000. Κομμάτι του οδηγικού πολιτισμού for sale.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...