Μετά από δεκαετίες δοκιμών πρόσκρουσης, όπου κατά κύριο λόγο η συμπεριφορά σε μια πρόσκρουση βαθμολογείτο με το ποσοστό τραυματισμού του ανδρείκελου στο εμπρός κάθισμα, τώρα αυτό θα αλλάξει. Την αλλαγή στην αξιολόγηση ζήτησε η Uber Technologies Inc.
Η Uber δημιουργήθηκε το 2009 στις ΗΠΑ και άρχισε να λειτουργεί στο Σαν Φρανσίσκο από το 2010. Πρόκειται για μια εφαρμογή που «τρέχει» στα κινητά μας τηλέφωνα και επιτρέπει σε ιδιώτες κατόχους οχημάτων, μέσα από την υπηρεσία UberX, να γίνουν «ταξιτζήδες» ή, πιο σωστά, «οδηγοί προς ενοικίαση», προσφέροντας το αυτοκίνητό τους και τους ίδιους ως οδηγούς, με τους συμβεβλημένους χρήστες της εφαρμογής και κερδίζοντας χρήματα από τις διαδρομές αυτές. Ολα αυτά χωρίς η εταιρεία ή οι συνεργαζόμενοι οδηγοί να υπόκεινται στις ρυθμίσεις, στις υποχρεώσεις και στο κόστος που υπόκεινται οι οδηγοί ταξί.
Βεβαίως, προκειμένου να ξεπεράσει τα διάφορα νομικά προβλήματα, που παρουσιάστηκαν από την χρήση της εφαρμογής στις ευρωπαϊκές χώρες, η Uber Technologies Inc. δημιούργησε μια νέα υπηρεσία, το UberPOP. Πρόκειται για μία υπηρεσία η οποία και πάλι μετατρέπει σε επαγγελματίες οδηγούς ιδιώτες κατόχους οχημάτων, αυτή τη φορά όμως παρέχεται ως πλατφόρμα για την απευθείας επικοινωνία και διαμοιρασμό διαδρομών μεταξύ των χρηστών. Δηλαδή, το μόνο που κάνει η Uber είναι να παρέχει την πλατφόρμα. Τα υπόλοιπα τα κανονίζουν ο… οδηγός και ο πελάτης μεταξύ τους.
Για να αντιμετωπίσει, λοιπόν, πιθανές δικαστικές περιπέτειες σε σοβαρά ατυχήματα, η Uber χρηματοδοτεί σε έναν μεγάλο βαθμό την έρευνα και την εξέλιξη, που χρειάζεται ως μέρος του Προγράμματος Αξιολόγησης Ασφάλειας 5 αστέρων, αρχής γενομένης από το 2019. Το πρόγραμμα, που ξεκίνησε η Αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας το 1978, έχει μέχρι στιγμής μόνο αξιολογήσει την ασφάλεια για τους οδηγούς και τους επιβάτες των εμπρός καθισμάτων. Από το 2019 θα το κάνει και για τους πίσω.
Η Uber δραστηριοποιείται σε 45 χώρες, την βρίσκουμε σε 23 ευρωπαϊκές πόλεις και με τη χρηματοδότηση των 1,2 δις δολαρίων, που εξασφάλισε, θα επεκταθεί σε όλο τον κόσμο
Οι υποστηρικτές αυτής της ιδέας λένε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερη χρήση των αερόσακων στην πλάτη των εμπρός καθισμάτων, να βελτιώσει τις ζώνες ασφαλείας στα πίσω καθίσματα και να γίνουν ενεργές, ώστε να λειτουργούν περισσότερο σαν αυτές των εμπρός καθισμάτων, που σφίγγουν κατά την αλλαγή απότομης ταχύτητας, και να διεξάγουν εκστρατείες εκπαίδευσης για την ενθάρρυνση της πρόσδεσης στο πίσω μέρος.
Η Uber δραστηριοποιείται σε 45 χώρες, αν και ο αριθμός συνεχώς μεγαλώνει. Την βρίσκουμε σε 23 ευρωπαϊκές πόλεις, καθώς με τη χρηματοδότηση των 1,2 δις δολαρίων που εξασφάλισε, θα επεκταθεί σταδιακά σε όλο τον κόσμο.
Στο startupper.gr διαβάσαμε πως στις αρχές Ιουλίου θα καταφθάσει και στην Αθήνα. Βέβαια το πιο πιθανό είναι να λανσάρει την υπηρεσία UberPOP (αυτή την εφαρμογή που η Uber απλώς παρέχει την πλατφόρμα. Τα υπόλοιπα τα κανονίζουν ο… οδηγός και ο πελάτης μεταξύ τους). Σίγουρα κάθε πρόσθετο χαρακτηριστικό ασφάλειας, που θα υιοθετηθεί από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εξαιτίας αυτής της αλλαγής στην αξιολόγηση ασφάλειας, θα μεγαλώσει θεαματικά την παθητική ασφάλεια των νέων αυτοκινήτων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News