Moιάζει με τζιπάκι εκτός δρόμου, πρόκειται όμως για ένα ευέλικτο SUV πόλης, το οποίο δεν χρειάζεται βεβαίως σύστημα 4Χ4. Αναφερόμαστε στο Ford Ecosport, που έφτασε πλέον και στη χώρα μας, αν και στην Ευρώπη κυκλοφορεί εδώ και πάνω από δύο χρόνια. Το νεανικό μοντέλο ανανεώθηκε πρόσφατα, όχι τόσο πολύ αισθητικά, αλλά κυρίως σε σχέση με την άνεση και την οδική συμπεριφορά του, που προσαρμόστηκαν περισσότερο στα ευρωπαϊκά δεδομένα.
To μικρό SUV χαμήλωσε κατά 10 χιλιοστά, θέλοντας έτσι να τονίσει τον ασφάλτινο χαρακτήρα του. Το EcoSport βασίζεται στο πάτωμα του Fiesta, γιαυτό και δεν ξεπερνά το μήκος του τα 4 μέτρα και 27 εκατοστά, ενώ το πλάτος αγγίζει τα 2 μέτρα και πέντε πόντους και το ύψος ανέρχεται σε ένα μέτρο και 69 εκατοστά. Σήμα κατατεθέν του μικρότερου SUV της Ford, που φτιάχτηκε αρχικά για τη βραζιλιάνικη αγορά και τώρα κυκλοφορεί σε όλον τον κόσμο, αποτελούν χωρίς αμφιβολία τα φωτιστικά LED με το εντυπωσιακό σχήμα και οι χαρακτηριστικές γρίλιες της μάσκας, ενώ οι καλαίσθητες ράγες οροφής προσδίδουν στο αυτοκίνητο μία ιδιαίτερη πινελιά.
Στο κόκπιτ του Ford Ecosport έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες, που κάνουν ορισμένες φορές τη διαφορά. Ετσι προβλέπονται διακοσμητικά σε απομίμηση χρωμίου και επιφάνειες από λάκα, όμως η μικρή οθόνη των τεσσάρων ιντσών δείχνει παρωχημένη μπροστά στις αντίστοιχες του ανταγωνισμού.
Γενικότερα ο πίνακας οργάνων είναι λίγο πιο βαρυφορτωμένος απ΄ ό,τι θα θέλαμε και τα πλαστικά είναι μέτριας ποιότητας σε μία εμφανή προσπάθεια συγκράτησης του κόστους, ενώ ο σχεδιασμός παραπέμπει στο Fiesta. Μας άρεσαν πάντως οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες και το μπουτόν εκκίνησης αντί της κλασικής μίζας με κλειδί. Οι χώροι για τον οδηγό και τον συνοδηγό είναι άνετοι, όχι όμως και για τους πίσω επιβάτες, όπου στενεύουν τα περιθώρια εξαιτίας των μικρών εξωτερικών διαστάσεων του αυτοκινήτου. Μικρό το κακό βέβαια, γιατί μιλάμε για ένα SUV με κύριο πεδίο δράσης την πόλη, όπου παραμένει πρώτο ζητούμενο η ευελιξία, όπου το αυτοκίνητο αριστεύει.
Mία από τις καινοτομίες του ανανεωμένου Ecosport είναι και η δυνατότητα παραγγελίας του χωρίς κρεμαστή εξωτερική ρεζέρβα, η οποία ήταν στάνταρ στο προηγούμενο μοντέλο. Παρέμεινε ωστόσο ο ασυνήθιστος μηχανισμός της πέμπτης πόρτας, που δεν ανυψώνεται σαν καπό, αλλά ανοίγει από δεξιά προς τα αριστερά, πιέζοντας την κρυφή λαβή της. Αν εξαιρέσουμε την αντιλειτουργική πίσω πόρτα, έχουμε έναν ικανοποιητικών προδιαγραφών χώρο αποσκευών με όγκο που ξεκινά από 355 λίτρα σε πενταθέσια διάταξη και φτάνει τα 1.240 λίτρα με αναδιπλωμένα τα διαιρούμενα πίσω καθίσματα. Σε αυτή την περίπτωση σχηματίζεται ένα σκαλοπάτι, το οποίο πάντως δεν ενοχλεί.
Το αυτοκίνητο που δοκιμάσαμε εφοδιαζόταν με τον πολυβραβευμένο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα της οικογένειας EcoBoost, που διαθέτει χωρητικότητα ενός λίτρου και αποδίδει 140 ίππους, ενώ συνδυάζεται στάνταρ με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Πρόκειται για τη δυνατότερη έκδοση του Ford Ecosport, το οποίο διατίθεται επίσης με ντιζελοκινητήρα 1,5 λίτρων και 95 ίππους και με μία δεύτερη παραλλαγή του χιλιάρη EcoBoost βενζίνης με 120 άλογα. H εκδοχή των 140 ίππων είναι βεβαίως σπιρτόζα, καθώς η επιτάχυνση από στάση έως 100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,4’’ και η βελόνα του κοντέρ τερματίζει στα 185 χλμ./ώρα.
Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης προσφέρει καλή ορατότητα, ενώ το ίδιο το αυτοκίνητο μας κέρδισε με τις σβέλτες επιδόσεις του και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό του. Οι αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί με γνώμονα τα ευρωπαϊκά δεδομένα και φιλτράρουν αποτελεσματικά τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων, ενώ το τιμόνι του Ecosport είναι ακριβές, αν και λίγο ελαφρύτερο από ό,τι θα θέλαμε. Όσο για την κατανάλωση, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα κέφια σας και μπορεί να κυμανθεί μεταξύ 7 και 9 λίτρων ανά 100 χλμ. Σίγουρα θα ήταν βελτιωμένη με ένα εξατάχυτο σαζμάν, που θα αξιοποιούσε και καλύτερα την απόδοση του κινητήρα.
Συνολικά πρόκειται για ένα ευέλικτο και πρακτικό μοντέλο με αποδεκτούς χώρους, ασφαλή και ευχάριστη αίσθηση οδήγησης, που ξεχωρίζει εκτός των άλλων και σχεδιαστικά. Η τιμή αγοράς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ειδική προσφορά ούτε όμως και υπερβολική, καθώς κυμαίνεται στις 20.546 ευρώ για τη δυνατότερη έκδοση των 140 ίππων. Τα βενζινοκίνητα Ecosport με τους 125 ίππους ξεκινούν από 19.942 ευρώ και τα ντιζελοκίνητα με τα 95 άλογα από 21.410 ευρώ.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News