557
Ο Βρετανός Νάιτζελ Μάνσελ με την προσωπική του Testarossa, το μακρινό 1988. Για την ιστορία, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στην F1 το 1992 οδηγώντας για την ομάδα της Williams-Renault | RM Sotheby’s

Tι τιμή θα πιάσει η Testarossa του Νάιτζελ Μάνσελ;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 28 Σεπτεμβρίου 2023, 21:22
Ο Βρετανός Νάιτζελ Μάνσελ με την προσωπική του Testarossa, το μακρινό 1988. Για την ιστορία, στέφθηκε παγκόσμιος πρωταθλητής στην F1 το 1992 οδηγώντας για την ομάδα της Williams-Renault
|RM Sotheby’s

Tι τιμή θα πιάσει η Testarossa του Νάιτζελ Μάνσελ;

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 28 Σεπτεμβρίου 2023, 21:22

Ηταν τέλη του 1988. Ο Νάιτζελ Μάνσελ μόλις είχε υπογράψει στην ομάδα της Scuderia Ferrari για την επόμενη σεζόν του πρωταθλήματος στην F1. Λέγεται πως είχε δοθεί και η έγκριση του Ενζο Φεράρι, ο οποίος, πριν καν στεγνώσει το μελάνι από το συμβόλαιο συνεργασίας, έφυγε από αυτόν τον μάταιο κόσμο. Α, ναι. Και ήταν Χριστούγεννα. Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί ωραιότερο δώρο;

Η εταιρεία του χάρισε την Testarossa που βλέπετε στις φωτογραφίες ως ένδειξη προκαταβολικής γενναιοδωρίας της. Ισως, λοιπόν, με ακόμα μεγαλύτερη αποφασιστικότητα, ο βρετανός κέρδισε τον πρώτο του αγώνα με την ομάδα της Ferrari στο Γκραν Πρι Βραζιλίας την αμέσως επόμενη χρονιά.

Αχ, αυτή η Testarossa. Είχε κάψει καρδιές στην εποχή της. Σχεδιασμένη από τον οίκο Pininfarina, πολύ φαρδιά, στα 1.976 χιλιοστά, μεγάλη σε μήκος, στα 4.485, ώστε να χωράει περισσότερες αλλαξιές σε gran turismo ταξίδια, με τα χαρακτηριστικά πτερύγια στο πλάι του αμαξώματος, το θηριώδη V12 τοποθετημένο στο κέντρο, 48 βαλβίδες, 390 ίππους και 490 Nm ροπής, κατανομή βάρους στο 60%/40% (πίσω και εμπρός άξονας, αντίστοιχα) και πεντάρι κιβώτιο.

Τώρα που έγραψα «κιβώτιο», πριν πολλά χρόνια μου είχε δοθεί η ευκαιρία να την οδηγήσω – εννοείται, όχι αυτή του Μάνσελ. Ακόμη θυμάμαι πόσο βαρύ συμπλέκτη είχε. Εχτιζες γάμπα με δαύτην. Οπως επίσης ήταν τόσο ιδιαίτερο αυτό το μεταλλικό gate, η λεγόμενη «χτένα», στις μικρές διαδρομές της οποίας σημάδευες το στρογγυλό λεβιέ.

Δώδεκα χρόνια, από το 1984 έως το 1996, διήρκεσε η παραγωγή της Ferrari Testarossa. Συνολικά πέρασαν την πύλη του Μαρανέλο 7.177 αντίτυπα και μόλις 500 δεξιοτίμονα, όπως η συγκεκριμένη του Μάνσελ

Ανεξαρτήτως των παραπάνω, η Testarossa ήταν τόσο εντυπωσιακή αισθητικά, που δεν άργησε να γίνει σύμβολο της δεκαετίας. Πρωταγωνίστησε στο γνωστό «Miami Vice», καθώς ταίριαζε ταμάμ με την υπερβολή των ’80s και των αρχών των ’90s, ενώ ήταν και στο βιντεοπαιχνίδι Out Run της Saga. Ιταλίδα καλλονή υψηλού πρεστίζ.

Κατά γράμμα το όνομά της σημαίνει «Κόκκινη Κεφαλή». Αναφερόταν, ως φόρος τιμής, στην ομώνυμη 250 Testa Rossa που είχε κερδίσει το 1957 το τότε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Σπορ Αυτοκινήτων. Το βαφτιστικό αναφερόταν στο καπάκι των εκκεντροφόρων επί κεφαλής, που ήταν βαμμένο σε κόκκινο χρώμα. Μια παράδοση που, ως γνωστόν, συνεχίστηκε και σε επόμενα μοντέλα παραγωγής της ιταλικής εταιρείας.

Τέλος πάντων, το θέμα σήμερα είναι η συγκεκριμένη Ferrari Testarossa, το προσωπικό αυτοκίνητο του λεοντόκαρδου Μάνσελ, ενός οδηγού που πέραν του ταλέντου του διακρινόταν και για το θάρρος του στην πίστα. Ο οίκος RM Sotheby’s έχει αναλάβει τη διαδικασία πώλησης ενός πολύ ιδιαίτερου αυτοκινήτου που στις λεπτομέρειές του φροντίζει να υπενθυμίζει ότι στο δεξί του κάθισμα αναπαύονταν τα μαλακά μόρια του Νάιτζελ: σετ από βαλίτσες με χαραγμένο το όνομα του πρωταθλητή, μεταλλικό ταμπελάκι μέσα στο κόκπιτ, ακόμα και στα δερμάτινα προσκέφαλα βρίσκονται τα αρχικά του ονόματός του.

Το όνομα του βρετανού οδηγού είναι διάσπαρτα χαραγμένο στο κόκπιτ. Οχι, για να μην έχει αμφιβολία ο επόμενος ιδιοκτήτης

Το οδόμετρο γράφει μόλις 10.227 μίλια, αν και το αρχικό της κοντέρ είχε αλλαχθεί περίπου στα 4.700. Η περιγραφή της αναφέρεται σε ένα άψογα διατηρημένο αυτοκίνητο, ενώ ο Νάιτζελ Μάνσελ το κράτησε στην ιδιοκτησία του μέχρι το 1993, όταν, επίσης πάλι Δεκέμβριο, αποφάσισε να την πουλήσει. Το εύρος τιμής που εκτιμάται πως θα κινηθεί είναι μεταξύ 172.000 και 230.000 ευρώ. Πιο ξεχωριστή Testarossa; Δύσκολο.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...