Η Ford θέλει στο μέλλον να εξαφανίσει τα φανάρια. Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Xάρη στο τεχνολογικό χωροδικτύωμα που αναπτύσσεται ταχύτατα, με τα συστήματα πλοήγησης, την αυτόνομη οδήγηση κ.ά., οι δρόμοι στο μέλλον, απλά, δεν θα έχουν φανάρια.
Με ποιον τρόπο; Όπως αναφέρει η Ford, με όπλο τον κατάλληλο συντονισμό συνδεδεμένων αυτοκινήτων στις διασταυρώσεις, οδηγοί και επιβάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν την ελεύθερη ροή της κυκλοφορίας και χωρίς το στρες του «σταμάτα-ξεκίνα».
Τέλος, λοιπόν, στα κόκκινα φανάρια, και το πρότζεκτ είναι υπό δοκιμή: συγκεκριμένα, η Ford δοκιμάζει μία νέα μέθοδο με την οποία η τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων μπορεί να πετύχει κάτι τέτοιο – έχοντας ως πρότυπο τον τρόπο που οι άνθρωποι κινούνται μέσα στο πλήθος, επιβραδύνοντας ή επιταχύνοντας για να μην πέφτουν ο ένας πάνω στον άλλον, χωρίς να χρειάζεται να σταματούν.
Φανταστείτε έναν κόσμο όπου φτάνοντας σε μία διασταύρωση δεν θα χρειάζεται να περιμένετε σε κόκκινο φανάρι και θα σταματάτε μόνον επειδή έχετε φτάσει στον προορισμό σας. Σαφώς, το μεγαλύτερο πρόβλημα θα δημιουργηθεί με τους πεζούς, καθώς θα πρέπει να βρουν – οι αυτοκινητοβιομηχανίες – λύση για το πώς θα διασχίζουν τους δρόμους των αστικών περιοχών.
«Γνωρίζουμε ότι οι διασταυρώσεις και οι φωτεινοί σηματοδότες μπορεί να προκαλούν άγχος σε πολλούς οδηγούς», σχολίασε ο Κρίστιαν Ρες, supervisor, driver assist technologies του Ford Research and Advanced Engineering. «Με την τεχνολογία συνδεδεμένων αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε αυτή την εβδομάδα οραματιζόμαστε έναν κόσμο όπου τα αυτοκίνητα έχουν καλύτερη επίγνωση της κυκλοφορίας και του περιβάλλοντος, μέσα από ευφυή συνεργασία στους δρόμους και στις διασταυρώσεις».
Πάντως, ο οδηγός, αν αυτό γίνει πραγματικότητα, θα κερδίσει -ετησίως- τουλάχιστον 48 ώρες, που σήμερα σπαταλάει κατά μέσο όρο περιμένοντας στα φανάρια, βάσει έρευνας της Ford. Επίσης, χάρη στα συνδεδεμένα αυτοκίνητα – που θα μπορούν να ειδοποιούνται μεταξύ τους όταν πλησιάζουν σε μια διασταύρωση – θα αποφεύγονται και αρκετά τροχαία ατυχήματα (το 60% των τροχαίων ατυχημάτων γίνεται στις διασταυρώσεις).
Εκτός από την εξοικονόμηση χρόνου, όταν οι οδηγοί δεν σταματάνε στα φανάρια εξοικονομούν καύσιμο, αφού δεν φρενάρουν, ούτε επιταχύνουν έπειτα από στάση.
Σε τεχνικές λεπτομέρειες, η Ford -που δοκιμάζει αυτή την περίοδο το συγκεκριμένο πρότζεκτ- χρησιμοποιεί επικοινωνίες V2V (επικοινωνία μεταξύ δύο οχημάτων) με συντονισμό με άλλα οχήματα που βρίσκονται στην περιοχή, ώστε να προτείνει βέλτιστες ταχύτητες για ασφαλή διέλευσή τους από τις διασταυρώσεις, χωρίς να χρειαστεί να σταματήσουν.
Το σύστημα θα εφαρμόζεται τόσο στα αυτοκίνητα που θα έχουν οδηγό πίσω από το τιμόνι, όσο και σε αυτά που θα έχουν πλήρες σύστημα αυτόνομης οδήγησης.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News