285
| Creative Protagon

Στη «σούβλα»: Πασχαλινή αυτοκινητική αργκό

|Creative Protagon

Στη «σούβλα»: Πασχαλινή αυτοκινητική αργκό

Αν έχετε βαρεθεί να ακούτε το ετήσιο στερεότυπο για το πόσο κοστίζει το αρνί, για το εάν έβγαλε «φτερά» το κατσικάκι ή να βομβαρδίζεστε με live streaming από τη Βαρβάκειο αγορά, ίσως καταπραΰνει το κλισέ η ενημέρωση πως υπάρχει και άλλου τύπου σούβλα. Ανθεκτική στον χρόνο, βολική για τον χρήστη και αμάσητη. Κυριολεκτικά. Και τούτο γιατί η «σούβλα», στη γλώσσα του μάστορα (συγκεκριμένα, του φανοποιού) είναι η μεταλλική κατασκευή που επιτρέπει να στηριχτεί πάνω της ένα γυμνό σασί αυτοκινήτου ώστε να μπορεί να δουλευτεί με μεγαλύτερη ευκολία

Πρόκειται για το σχήμα ενός ανάποδου ατσάλινου «πι», με χοντρές κοιλοδοκούς, που μπορεί να περιστραφεί με ευκολία ώστε να γυρνά κατά βούληση (όχι του αμνού) για τα στάδια της ανακατασκευής.

Το γυμνό αμάξωμα μίας κλασικής Porsche στη «σούβλα». Τεχνική χωρίς τσίκνα ενταύθα (Photo: Ν. Χρυσικάκης / 4Drivers)

Στην κεντρική φωτό, για παράδειγμα, μία Porsche 356, γυμνή όπως τη γέννησε μια φορά κι έναν καιρό η μήτρα του Τσουφενχάουζεν, δοκιμάζει τη δική της ανάσταση σε μία «ντου ιτ γιορσέλφ» τέτοια σούβλα.

Κλασικό εξάρτημα μεγάλου μεγέθους, χρήσιμο σε ανακατασκευές όπου το αυτοκίνητο διαλύεται στα εξ ων συνετέθη (Photo: Ν. Χρυσικάκης / 4Drivers)

Συνήθως η ανακατασκευή μπορεί να περιλαμβάνει το ξύσιμο κάθε στρώματος προϋπάρχουσας βαφής, την αμμοβολή του αμαξώματος ή το όποιο μετέπειτα στάδιο εργασίας έως και το τελικό της βαφής. Καθώς μάλιστα το σασί δεν έρχεται σε επαφή με το έδαφος αλλά περιστρέφεται, όλη η δουλειά γίνεται μακράν πιο εύκολα. Με τη βοήθεια δε μιας απλής σφήνας ή ενός κατσαβιδιού, κοντράρεις τη σούβλα σου στην επιθυμητή γωνία και ο μάστορας αρχίζει να σολάρει.


*Ευχαριστούμε τον Ι.Κ. για την παραχώρηση του χώρου

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...