673
Με μήκος 4,13 μέτρα, το Juke είναι ένα συμπαγές και εύκολο στις αστικές μετακινήσεις μοντέλο, που όμως μπορεί να μεταφέρει με σχετική άνεση τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους | youtube.com

Nissan Juke, ένα ανατρεπτικό crossover

Με μήκος 4,13 μέτρα, το Juke είναι ένα συμπαγές και εύκολο στις αστικές μετακινήσεις μοντέλο, που όμως μπορεί να μεταφέρει με σχετική άνεση τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους
|youtube.com

Nissan Juke, ένα ανατρεπτικό crossover

Με το Juke έβαλε η Nissan ένα πολύ ριψοκίνδυνο στοίχημα, καθώς παρουσίασε το 2010 ένα μοντέλο το οποίο, ακόμα και σήμερα, μοιάζει περισσότερο με φουτουριστικό πρωτότυπο, που ξέφυγε από κάποια έκθεση αυτοκινήτου, παρά με ένα μοντέλο παραγωγής.

Το Juke, ωστόσο, απέκτησε φανατικούς φίλους χάρη στον πρωτότυπο, νεανικό και ανατρεπτικό του χαρακτήρα και πραγματοποίησε μια εξαιρετική εμπορική πορεία τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας. Eτσι, όταν το 2014 ήρθε η ώρα της ανανέωσής του, η εμφάνισή του έμεινε σχεδόν ανέπαφη και η έμφαση δόθηκε σε βελτιώσεις πρακτικού και μηχανολογικού χαρακτήρα. Η πιο ευπρόσδεκτη από τις πρώτες, ήταν η αύξηση του όγκου του χώρου αποσκευών στα 354 από τα 252 λίτρα, ενώ από τις δεύτερες, η υιοθέτηση ενός νέου κινητήρα, του τετρακύλινδρου 1.2 DIG-T με ισχύ 115 ίππους και ροπή 190 Nm.

juke4
Τo μικρό αυτό μοτέρ, με τη βοήθεια του turbo, ήρθε να αντικαταστήσει τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1.6 λίτρων, που παραμένει στη γκάμα μόνο με το αυτόματο κιβώτιο. Η μεγάλη διαφορά των δύο δεν είναι στην ισχύ, η οποία είναι περίπου ίδια, αλλά στη ροπή, όπου ο μικρός υπερτερεί σημαντικά και αποδίδει τη μέγιστη τιμή της στις μόλις 2.000 σ.α.λ., αντί στις 3.400 του μεγαλύτερου μοτέρ των 1.600 κ.εκ.

Το Juke της Nissan δείχνει ξεκάθαρα ότι η επιλογή κινητήρα diesel δεν είναι μονόδρομος, παρά την «υστερία» για πετρελαιοκίνητα Ι.Χ., που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας

Ο τετρακύλινδρος turbo είναι αρκετά ισχυρός και απόλυτα συμβατός με τα σπορ οδικά χαρακτηριστικά του Juke, ενώ, την ίδια στιγμή, λειτουργεί πολιτισμένα, με ελάχιστο θόρυβο και μια εγκράτεια στην κατανάλωση, που εντυπωσιάζει. Αν δεν εκμεταλλεύεται ο οδηγός συνέχεια κάθε ικμάδα της ισχύος του, τότε μία μέση πραγματική κατανάλωση κοντά στα 6,5 με 7,0 λίτρα/100 χλμ. αποδεικνύεται απόλυτα εφικτή. Σε σχέση μάλιστα με τον diesel DCi των 1.5 λίτρων, που αποδίδει 110 ίππους, ο DIG-Tείναι σαφώς πιο πολιτισμένος, πιο ταχύστροφος και πιο απολαυστικός στην οδήγηση. Διαθέτει, λοιπόν, προτερήματα, τα οποία δεν αρκεί να τα ανατρέψει η μικρή διαφορά στην κατανάλωση υπέρ του diesel.

juke3
Με μήκος 4,13 μέτρα, το Juke είναι κατά βάση ένα συμπαγές και εύκολο στις αστικές μετακινήσεις μοντέλο, που όμως μπορεί να μεταφέρει με σχετική άνεση τέσσερις επιβάτες με τις αποσκευές τους. Παρά την crossover εμφάνισή του, ο χαρακτήρας του είναι ξεκάθαρα σπορ και αυτό το αποδεικνύει η ύπαρξη των εκδόσεων 1.6 DIG-T με ισχύ 190 ίππους και Nismo με ισχύ 218 ίππους.

juke6
Η σπορ υπόσταση του Juke αναδεικνύεται εμφατικά και στο εσωτερικό του, το οποίο διαθέτει πολύ έντονα αισθητικά στοιχεία, που στοχεύουν απευθείας στο θυμικό του οδηγού, παρότι δεν εξυπηρετούν απόλυτα την καθημερινή πρακτικότητα. Το Juke όμως αρέσκεται στις προκλήσεις, ούτε και προσπαθεί να καμουφλάρει το δυναμικό χαρακτήρα του, το αντίθετο μάλιστα.

juke7
Επιπρόσθετα, κατά την ανανέωση του μοντέλου, η Nissan έδωσε τη δυνατότητα πολλών επιλογών εξατομίκευσης, με στοιχεία όπως επενδύσεις διαφόρων χρωμάτων στο εσωτερικό, ειδικά σχεδιασμένες ζάντες, πανοραμική ηλιοροφή και διάφορα ακόμα στοιχεία εξοπλισμού που αφορούν τόσο την ψυχαγωγία (NissanConnect), όσο και την ενεργητική ασφάλεια.

juke10
Με τιμή που ξεκινά από 17.790 ευρώ, το Juke αποτελεί, στην έκδοση Acenta, με τον κινητήρα βενζίνης 1.2 DIG-T, ίσως την πιο ισορροπημένη επιλογή της γκάμας, αυτή που συνδυάζει με τον πλέον ιδανικό τρόπο επαρκείς επιδόσεις, συμβατότητα με τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου, χαμηλή κατανάλωση και προσιτό κόστος αγοράς, αφού αντίστοιχη ντιζελοκίνητη έκδοση τιμάται 1.820 ευρώ ακριβότερα και αποδίδει 110 ίππους αντί 115.

juke2
Δείχνει έτσι ξεκάθαρα ότι η επιλογή κινητήρα diesel δεν είναι μονόδρομος παρά την «υστερία» για πετρελαιοκίνητα Ι.Χ., που επικρατεί τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας. Γιατί αυτό που μπορεί να κερδίσεις σε μακροχρόνιο όφελος, λόγω της κατανάλωσης, το χάνεις άμεσα σε τιμή αγοράς, επιδόσεις και απόλαυση της οδήγησης. Και, ειδικά την τελευταία, το Juke είναι ένα μοντέλο που μπορεί να την προσφέρει απλόχερα και το κάνει χωρίς κανέναν ενδοιασμό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...