1467
H Porsche 718 Cayman εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες τούρμπο 300 και 350 ίππων και θα ξεκινά στη βασική της έκδοση λίγο πάνω από τις 50.000 ευρώ | calgarysun.com

Γλυκόξινη γεύση στην Auto China

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 28 Απριλίου 2016, 17:08
H Porsche 718 Cayman εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες τούρμπο 300 και 350 ίππων και θα ξεκινά στη βασική της έκδοση λίγο πάνω από τις 50.000 ευρώ
|calgarysun.com

Γλυκόξινη γεύση στην Auto China

Πέτρος Πιτσίνης Πέτρος Πιτσίνης 28 Απριλίου 2016, 17:08

Δεν πάνε πολλά χρόνια από την εποχή που η Εκθεση Αυτοκινήτου του Πεκίνου αποτελούσε ένα τοπικό γεγονός, χωρίς ενδιαφέρουσες πρεμιέρες, και φυτοζωούσε στη σκιά της Φρανκφούρτης, του Ντιτρόιτ και της Γενεύης. Η εκρηκτική άνοδος της κινέζικης αγοράς αυτοκινήτου στην κορυφή της παγκόσμιας κατάταξης και η δημιουργία πολλών μονάδων παραγωγής με τη συμμετοχή ξένων εταιρειών, αντανακλάται πλέον και στην Auto China, με τη μορφή δεκάδων νέων μοντέλων. Πολλά από αυτά προορίζονται αποκλειστικά για τη χώρα του μεταξιού, ορισμένα άλλα όμως θα περάσουν τα όρια της Κίνας και θα κυκλοφορήσουν και στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Η αναρρίχηση των κινέζικων εκθέσεων αυτοκινήτων –και ιδίως της Σαγκάης και του Πεκίνου που εναλλάσσονται ανά έτος- στην ιεραρχία των διεθνών Auto Shows, δεν εκφράζεται ωστόσο μόνον ποσοτικά με τον μεγάλο αριθμό παγκόσμιων πρεμιέρων. Υπάρχουν ταυτόχρονα και ποιοτικά στοιχεία, που δείχνουν ότι η Κίνα εξελίσσεται σταδιακά σε βαρόμετρο μελλοντικών τεχνολογιών, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση και η αυτόνομη οδήγηση. Γι’ αυτό και τα περίπτερα των εταιρειών έχουν μια «γλυκόξινη γεύση», καθώς συνυπάρχουν σε αυτά μαζικά μοντέλα – που εξακολουθούν ορισμένες φορές να αντιγράφουν κάποια ξένα-, ηλεκτρικά αυτοκίνητα με το ντιζάιν του μελλοντικού Apple Car, κινέζικες ιδιοκατασκευές σε εξωπραγματικές τιμές και λιμουζίνες με μακριά αμαξώματα τύπου Long, που αποτελούν σύμβολο κοινωνικής καταξίωσης για τους εύπορους πολίτες της χώρας. Ας δούμε, λοιπόν, σε ποια αυτοκίνητα θα κοντοστεκόμασταν, αν βρισκόμασταν στην Auto China.

Οι τοπικοί ήρωες

Οι Κινέζοι αυτοκινητοκατασκευαστές βρίσκονται πλέον στη λεωφόρο της χειραφέτησης. Το σπορ της απομίμησης ξένων μοντέλων παραμένει δημοφιλές –και κάτι απολύτως αποδεκτό για την ηθική τους-, όμως στο Πεκίνο βλέπεις πλέον πολλά μοντέλα made in Chinaμε αυτόνομο χαρακτήρα, καινοτόμες προδιαγραφές και τιμές αγοράς, που ξεχειλίζουν αυτοπεποίθηση.

chinaroewe
Το τετράθυρο Coupe Roewe Vision R θα μπορούσε να προέρχεται από το στούντιο σχεδιασμού οποιουδήποτε ευρωπαίου αυτοκινητοκατασκευαστή με τις αεροδυναμικές γραμμές του. Η Roewe συνεχίζει να παράγει παλαιότερα μοντέλα της Rover στην Κίνα, όμως με το συγκεκριμένο πρωτότυπο αυτονομείται και κόβει τον ομφάλιο λώρο με το βρετανικό παρελθόν της.

chinaIATKarlmann
Το IAT Karlmann King ανήκει χωρίς αμφιβολία στους σταρ του Πεκίνου, θα ταίριαζε στον Darth Vader, ενώ τιμάται 1,6 εκατομμύρια ευρώ παρά το πλαστικό του αμάξωμα τεχνολογίας Stealth. Μέσα σε αυτόν τον χαοτικό, σχεδιαστικό αχταρμά φιλοξενούνται έως τέσσερις επιβάτες και ένας ενεργοβόρος V10 βενζινοκινητήρας της Ford με χωρητικότητα 6,8 λίτρων και 367 ίππους ισχύ.

chinaLeSEE
O κινέζος πάροχος ηλεκτρικής ενέργειας παρουσιάζει το ηλεκτροκίνητο LeSEE, που θυμίζει σχεδιαστικά τα ανεπίσημα ψηφιακά σκίτσα του μελλοντικού Apple Car. Το μοντέλο με τις καμπύλες γραμμές αναπτύσσει ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα και οι μπαταρίες του φορτίζονται επαγωγικά χωρίς τη χρήση καλωδίων. Επίσης συνδέεται με ένα Cloud, οπότε θα μπορεί να για παράδειγμα να ακούει κάθε επιβάτης τις δικές του μουσικές επιλογές.

chinaqoros
Eνα καινοτόμο πρωτότυπο με την ονομασία Qamfree 3 παρουσίασε η Qoros στην Auto China. Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο στον κόσμο, που δεν θα διαθέτει ιμάντα εκκεντροφόρου και το οποίο θα περάσει μελλοντικά και στην παραγωγή.

chinaqiantuk50
To Qiantu K50 Roadster ανήκει στο κλειστό κλαμπ των ηλεκτροκίνητων supercars με 408 ίππους ισχύ. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στην Κίνα σε μία εντελώς νέα μονάδα δυναμικότητας 50.000 αυτοκινήτων τον χρόνο.

Oι ξένοι

Ζωτικής σημασίας είναι για τις ξένες εταιρείες αυτοκινήτου η κινέζικη αγορά, όπου πλέον δεν πωλούνται μόνον φτηνά μοντέλα μαζικής παραγωγής, αλλά και πανάκριβα supercars. Μάλιστα σχεδόν όλα τα σημαντικά brand names της αυτοκίνησης έχουν δημιουργήσει εταιρείες με κινέζους εταίρους για την παραγωγή οχημάτων, στις οποίες είναι υποχρεωτικό βάσει νομοθεσίας να κατέχει ο ντόπιος επενδυτής τουλάχιστον το 51% της επιχείρησης.

chinaaudittrs
Η Audi έχει δυνατή παρουσία στο Πεκίνο με διάφορα μοντέλα, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το νέο σπορ TT RS με 400 ίππους, τετρακίνηση Quattro και αμάξωμα Coupe ή Roadster. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα λανσαριστεί το φθινόπωρο σε τιμές εκκίνησης –στο εξωτερικό- από περίπου 66.000 ευρώ.

chinaaudiconnectedmobility

Η εταιρεία με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια παρουσιάζει επίσης το Audi connected mobilityconcept, στο οποίο προβλέπεται ένα ηλεκτρικό, πτυσσόμενο πατίνι με αυτονομία έως 12 χιλιομέτρων, ενσωματωμένο σε ειδικό «συρτάρι» στο αμάξωμα ενός Q3.

chinainfinitiqx
Το Infiniti QX Sport Inspiration είναι ένα πρωτότυπο με στοιχεία SUV και Coupe, που θα εξελιχθεί πιθανότατα σε διάδοχο του QX50. Η θυγατέρα πολυτελείας της Nissan δεν έχει αποκαλύψει πάντως, προς το παρόν, περισσότερα στοιχεία για το κομψό μοντέλο της.

chinamazdacx4
Το Mazda CX-4 αποτελεί μία παραλλαγή του CX-5 και ακολουθεί τη νέα τάση για μοντέλα Crossover με γραμμές Coupe στο πίσω μέρος τους, ενώ προβάλλει την τελευταία σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, το Kodo design.

chinaporsche718Cayman
Παγκόσμια πρεμιέρα και για την Porsche 718 Cayman, που καταλαμβάνει πλέον τη θέση του προσιτότερου μοντέλου στη γκάμα της γερμανικής μάρκας. Εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους βενζινοκινητήρες τούρμπο 300 και 350 ίππων και θα ξεκινά στη βασική της έκδοση λίγο πάνω από τις 50.000 ευρώ.

chinarenaultkoleos
Την Auto China επέλεξε η Renault, για να πραγματοποιήσει τα αποκαλυπτήρια του Koleos δεύτερης γενιάς. Το μεσαίο SUV διαθέτει πολλά κοινά στοιχεία με το Nissan X-Trail, το μήκος του φτάνει τα 4,67 μ. και διαθέτει μία γκάμα τεσσάρων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου.

chinasmartbrabus
Ακούγεται λίγο παράξενο να λανσάρεις λιλιπούτεια μοντέλα στη Μέκκα των αυτοκινήτων με μακριά αμαξώματα, όμως η Brabus το τόλμησε παρουσιάζοντας τις δικές της εκδόσεις των νέων Smart Fortwo και Forfour. Οι τρικύλινδροι βενζινοκινητήρες τους αποδίδουν πλέον 109 ίππους και συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματα κιβώτια τύπου διπλού συμπλέκτη. Τα γρήγορα Smart αναμένονται τον Ιούλιο στην Ευρώπη με τιμές εκκίνησης από περίπου 20.000 ευρώ.

chinavolvos90
Η Volvo πρωτοτύπησε αποκαλύπτοντας το εσωτερικό της νέας λιμουζίνας της S90 και όχι κάποιο καινούργιο μοντέλο. Στη συγκεκριμένη εκδοχή δεν προβλέπεται κανονικό κάθισμα συνοδηγού, αλλά έχει αντικατασταθεί από ένα στοιχείο, που μετατρέπεται σε υποπόδιο, τραπεζάκι ή γραφείο με οθόνη πολυμέσων για τον προνομιούχο επιβάτη, ο οποίος κάθεται πίσω και δεξιά.

chinavwtprimeconcept
Ενδιαφέρον εμφανίζει και το πρωτότυπο VW T-Prime Concept GTE, που μας αποκαλύπτει πολλά χαρακτηριστικά του Touareg της επόμενης γενιάς, αλλά μοιάζει ταυτόχρονα και με το Αudi Q7. Πρόκειται για ένα Plug-in υβριδικό αυτοκίνητο 381 ίππων, στου οποίου το κόκπιτ δεν προβλέπονται πλέον διακόπτες και μπουτόν, καθώς όλες οι λειτουργίες ενεργοποιούνται με νεύματα ή φωνητικές εντολές του οδηγού και με τη βοήθεια της μεγάλης οθόνης αφής.

Η χαρά του Προκρούστη

Σε καμία άλλη χώρα δεν λατρεύουν τόσο πολύ τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερο μεταξόνιο και μακρύτερο αμάξωμα από ό,τι στην Κίνα. Γι’ αυτό και η εφετινή Auto China έβριθε από μοντέλα Long, που αποτελούν από μόνα τους μία εξαιρετικά εμπορική κατηγορία με υψηλά περιθώρια κέρδους, αφού απευθύνονται στην οικονομική και κοινωνική ελίτ της χώρας.

chinaaudia4L
H Audi εκπροσωπείται με το Α4L, που είναι εννέα εκατοστά μακρύτερο από το ευρωπαϊκό αδελφάκι του και φτάνει πλέον τα 4,81 μ., δεν πρόκειται ωστόσο να βγει εκτός των συνόρων της Κίνας.

chinabmwx1Long

Η ΒΜW εφάρμοσε την ίδια συνταγή στο δημοφιλές SUV X1, που έγινε 12 εκατοστά μακρύτερο και πήρε και δύο πόντους… μπόι, ενώ εφοδιάζεται αποκλειστικά με βενζινοκινητήρες 136 έως 231 ίππων.

chinacitroenc6
Μία διαφορετική περίπτωση αποτελεί η Citroen C6, που σταμάτησε να παράγεται το 2012 στην Ευρώπη λόγω χαμηλής ζήτησης. Τώρα εμφανίστηκε στο Πεκίνο μία νέα εκδοχή της με σχεδόν πέντε μέτρα μήκος και άφθονη ευρυχωρία στο πίσω μέρος, ενώ θα κυκλοφορήσει στα τέλη του 2016.

chinajaguarXFL
ΧFL ονομάζει η Jaguar τη δική της XL πρόταση, που βασίζεται στην XF αλλά υπερέχει περίπου 16 εκατοστά σε μήκος. Διαθέτει δεύτερο σύστημα πολυμέσων για τους πίσω επιβάτες, αλλά και πτυσσόμενα τραπεζάκια και κλιματιζόμενα καθίσματα με μηχανισμό μασάζ. Η διάθεσή της θα ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του έτους στην Κίνα.

chinamercedesELong
Στα όρια της Maybach φτάνει πλέον η Mercedes E-class Long, που ξεχωρίζει εξωτερικά από τις υπόλοιπες χάρη στα επιπρόσθετα τριγωνικά παραθυράκια στο πίσω μέρος του αμαξώματος. Το τελευταίο διαθέτει 5,06 μ. μήκος, δηλαδή περίπου 14 εκατοστά περισσότερα από τις ευρωπαϊκές E-class, τα οποία μάλιστα αξιοποιούνται σχεδόν αποκλειστικά για τη δημιουργία μεγαλύτερων χώρων για τους πίσω επιβάτες.

chinavwphideon
Το VW Phideon θα διεκδικήσει από το φθινόπωρο στην Κίνα το δικό του μερίδιο στην κατηγορία των λιμουζινών πολυτελείας. Το πολυτελές σεντάν με τον V6 βενζινοκινητήρα των 300 ίππων και το σύστημα τετρακίνησης θα κοστίζει γύρω στις 55.000 ευρώ και αργότερα θα κυκλοφορήσει και με υβριδική τεχνολογία Plug-in.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...