351
Το νέο λογότυπο, με σήμα τον κεραυνό, πιθανόν να χρησιμοποιηθεί για την επόμενη μέρα των ειδικών εκδόσεων της Volkswagen | VW

Αυτό είναι το νέο λογότυπο που κατοχύρωσε η VW

Το νέο λογότυπο, με σήμα τον κεραυνό, πιθανόν να χρησιμοποιηθεί για την επόμενη μέρα των ειδικών εκδόσεων της Volkswagen
|VW

Αυτό είναι το νέο λογότυπο που κατοχύρωσε η VW

Tον Ιούνιο του 1976 έγινε το λανσάρισμα του Golf GTi πρώτης γενιάς (Μk1). Τα αρχικά σήμαιναν «Gran Turismo Injection» και όλοι ήθελαν ένα τέτοιο –τιμολογημένο στα 13.850 γερμανικά μάρκα και με αρχικό στόχο να κατασκευαστούν 5.000 μονάδες που ποτέ δεν τηρήθηκαν. Ο ενθουσιασμός για το Golf GTi κόπασε μόνο μετά την τελική παραγωγή 461.690 αντιτύπων. Παροξυσμός.

Το Golf GTi εξέφραζε, επίσης για πρώτη φορά, ένα συμπαγών διαστάσεων, τρίθυρο, με πρακτική πίσω πόρτα, γρήγορο, προσθιοκίνητο hatchback. Ως γνωστόν, έκτοτε το λογότυπο «GTi» το χρησιμοποίησαν πολλοί κατασκευαστές. Μερικές φορές ακόμα και καταχρηστικά καθώς βγήκαν στη φόρα διάφορα μοντέλα που μόνο «Μεγάλου Τουρισμού με Ψεκασμό» δεν ήταν. Ωστόσο, όπως και να εξελίχθηκαν τα αρχικά, άλλοτε τιμημένα και άλλοτε καθ’ υπερβολήν, ένα «GTi» στο πίσω μέρος είχε ήδη κατοχυρώσει το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού.

Το κλασικό Golf ξεκίνησε τη σταδιοδρομία των γρήγορων hatchback με την έκδοση GTi (VW)

Κάμποσες δεκαετίες αργότερα, Ιούλιος του 2023, η Volkswagen φαίνεται να κατοχύρωσε την παραλλαγή που βλέπετε στην κεντρική φωτό. Ενας κεραυνός αντί του τελικού «i» (injection) που ίσως «φωτογραφίζει» την ηλεκτρική πορεία των γρήγορων εκδόσεων της εταιρείας. Σ’ αυτήν την πορεία ψεκασμός δεν θα υπάρχει, όμως θα συνεχίσει να υπάρχουν πιο δυνατές εκδόσεις, όπως παραδοσιακά ήταν (και συνεχίζουν να είναι) κάποια μοντέλα της.

Οπως είχε δηλώσει και ο CEO της VW, είναι τρελό να εγκαταλείψεις τα διακριτικά «GTi» και «R» όταν έχεις χτίσει πάνω τους τόση αναγνωρισιμότητα. Μάλλον έχει δίκιο. Γιατί αν μέχρι τώρα, για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volkswagen, χρησιμοποιείται το λογότυπο «GTX» για περιπτώσεις τύπου ID4 και ID5, άλλο τόσο υπάρχει έντονος σκεπτικισμός εντός της εταιρείας για το αν πρέπει να χρησιμοποιηθεί αυτό ακριβώς, το «GTX», για πολύ ειδικές εκδόσεις που αναμένονται.

Οπως είχε πει ο CEO, «με ένα δυνατό brand, χρειάζεται να ξοδέψεις λιγότερα» και το κλασικό αρκτικόλεξο «GTi», εδώ και δεκαετίες, είναι ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά στην παγκόσμια αυτοκίνηση. Οπότε, είναι ίσως μια έξυπνη ιδέα να το διατηρήσεις ως γρήγορη συνειρμική σύνδεση με το κοινό και, ταυτόχρονα, να βάλεις έναν κεραυνό που, λίγο-πολύ στο μυαλό του κοινού, συνδέεται με κάτι δυνατό και ηλεκτροφόρο. Θα δείξει.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...