Με το Gold βραβείο του Εθνικού ∆είκτη Εταιρικής Ευθύνης CR Index διακρίθηκε η Αθηναϊκή Ζυθοποιία για τη συνολική στρατηγική της και τις υψηλές επιδόσεις της σχετικά με το περιβάλλον, την κοινωνία, τους εργαζόμενους και την αγορά βάσει των διεθνών κριτηρίων του Business in the Community (BITC). Σε εκδήλωση, η οποία πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 21 Ιουνίου, βραβεύθηκαν, από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης για 14η συνεχή χρονιά, οι ελληνικές εταιρείες που εκπλήρωσαν επιτυχώς την απαιτητική αξιολόγηση του Δείκτη και εφαρμόζουν συστηματικά και αποτελεσματικά τις Αρχές της Βιώσιμης Ανάπτυξης και τις πρακτικές Εταιρικής Υπευθυνότητας στη λειτουργία τους.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία ξεχώρισε για τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει ως προς το περιβάλλον, τον άνθρωπο, τις τοπικές κοινωνίες, καθώς και τους εργαζομένους της, κάτω από την ομπρέλα «Παράγουμε ένα Καλύτερο Αύριο». Η εταιρεία επενδύει σταθερά στη Βιώσιμη Ανάπτυξη, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της δραστηριοποίησής της σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας της. Συγκεκριμένα, έχει αναπτύξει μία ολοκληρωμένη στρατηγική βιωσιμότητας με ολιστική προσέγγιση, η οποία εστιάζει σε ένα θετικό κοινωνικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, μέσα από συγκεκριμένες δράσεις, που αφορούν στην εξοικονόμηση ενέργειας και τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, στη βέλτιστη διαχείριση των αποβλήτων και των υδάτινων πόρων, αλλά και στην ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας. Στο ίδιο πλαίσιο, υλοποιεί τα Προγράμματα Συμβολαιακής Καλλιέργειας και «Νερό για το Αύριο».
Παράλληλα, η εταιρεία λειτουργεί ως θεματοφύλακας της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ, με δράσεις και καμπάνιες ευαισθητοποίησης του κοινού, ενώ έχει καθιερώσει στην ελληνική αγορά μια ευρεία γκάμα προϊόντων χωρίς αλκοόλ. Ένας ακόμη βασικός πυλώνας της στρατηγικής της είναι η εξασφάλιση ενός εργασιακού περιβάλλοντος που προτάσσει τον σεβασμό στην ισότητα και την ενίσχυση της κουλτούρας ένταξης και διαφορετικότητας.
Ο Γιάννης Γεωργακέλλος, διευθυντής επικοινωνίας & εταιρικών υποθέσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, δήλωσε σχετικά: «Η συγκεκριμένη βράβευση μας κάνει υπερήφανους και ιδιαίτερα χαρούμενους, καθώς επιβεβαιώνει τη σταθερή μας δέσμευση ως προς την εξασφάλιση της βιωσιμότητας σε όλα τα επίπεδα, με το βλέμμα στραμμένο στις επόμενες γενιές. Συνεχίζουμε δυναμικά, θέτοντας υψηλούς στόχους και πολύπλευρα πλάνα δράσεων στους τρεις βασικούς πυλώνες της στρατηγικής μας: Περιβάλλον, Κοινωνία και Υπεύθυνη Κατανάλωση».
O CR Index είναι ένα διεθνώς αναγνωρισμένο εργαλείο αξιολόγησης της απόδοσης των επιχειρήσεων στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (ΕΚΕ) και χρησιμοποιείται ως εθνικός δείκτης ΕΚΕ σε διάφορες χώρες. Στην Ελλάδα ο Δείκτης CRΙ εισήχθη το 2008 από το Ινστιτούτο Εταιρικής Ευθύνης και σήμερα αποτελεί τον πρώτο ESG Δείκτη, καθώς αξιολογεί τις επιδόσεις των επιχειρήσεων αναφορικά με την κοινωνία, το περιβάλλον, τους εργαζόμενους, την εταιρική διακυβέρνηση και την αγορά, βάσει 100 διεθνών κριτηρίων, τα οποία εμπεριέχονται και στους σημαντικότερους ESG Δείκτες και πρότυπα.
Σχετικά με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία:
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα, με ενεργή παρουσία στη χώρα για περισσότερα από 55 χρόνια. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου HEINEKEN N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες ‘Αμστελ, ‘Αμστελ Dark, Άμστελ Radler, Άμστελ Free, Άμστελ Free Lemon, ‘Αμστελ KARGO IPA, Heineken, ΑΛΦΑ, ΑΛΦΑ Strong, AΛΦΑ Weiss, ΑΛΦΑ Χωρίς, Fischer, ΜΑΜΟΣ (με παραχώρηση άδειας χρήσης σήματος από την οικογένεια Μάμου), ΝΥΜΦΗ και Buckler από 100% ελληνικό κριθάρι, όπως και τις δύο μάρκες μηλίτη ΜΗΛΟΚΛΕΦΤΗ και Strongbow στο εργοστάσιό της στην Πάτρα, με ελληνικές πρώτες ύλες. Παράλληλα, στο χαρτοφυλάκιό της ανήκει και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ, ενώ εισάγει γνωστές μάρκες μπίρας μεταξύ των οποίων οι: Sol, Mc Farland, Erdinger, Murphy’s, Duvel, Lagunitas. Από την 1η Απριλίου 2021, ανέλαβε και ως επίσημος διανομέας των προϊόντων της Bacardi για την Ελλάδα. Διαθέτει 3 μονάδες σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα και 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία σε Θεσσαλονίκη και Πάτρα καθώς και μια μονάδα εμφιάλωσης του Φυσικού Μεταλλικού Νερού ΙΟΛΗ στη Λαμία.
Από το 2008 πραγματοποιεί το πρώτο και μεγαλύτερο Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού μέσω του οποίου προμηθεύεται ελληνικό κριθάρι για την κάλυψη του 100% των αναγκών για την παραγωγή των προϊόντων της. Οι ελληνικές πρώτες ύλες σε συνδυασμό, με τα σύγχρονα ζυθοποιεία και τα 2 ιδιόκτητα βυνοποιεία, δημιουργούν μια πλήρως καθετοποιημένη ελληνική διαδρομή για τα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.
Με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει τα προϊόντα της σε 19 χώρες και στις 5 ηπείρους.
Παράλληλα με την επιχειρηματική της ανάπτυξη, η εταιρεία έχει επενδύσει στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας, στην υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής πολιτικής, τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και δίκαιου εργασιακού περιβάλλοντος, την ενημέρωση των καταναλωτών για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ και την κοινωνική προσφορά, πάντα με την έμπρακτη συμβολή των εργαζομένων της, με διαφάνεια και λογοδοσία.
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διαθέτει από την TÜV AUSTRIA HELLAS ISO 9001:2015 για την ποιότητα των προϊόντων, FSSC 22000: Version 5.1 για την ασφάλεια των προϊόντων, ISO 14001:2015 για την προστασία του περιβάλλοντος και ISO 45000 για την ασφάλεια και υγεία του προσωπικού.
Επίσης, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που έχει κατακτήσει την ανώτατη Διαμαντένια διάκριση του Εθνικού Δείκτη Εταιρικής Ευθύνης (CR Index) το 2013 καθώς και πολυάριθμες βραβεύσεις για την υπεύθυνη επιχειρηματικότητα που έχει επιδείξει, τη σταθερή επίδοσή της στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μέριμνα για την κοινωνία και το περιβάλλον. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει βραβευτεί επανειλημμένα για το εργασιακό της περιβάλλον, ενώ το 2020 υπέγραψε τη Χάρτα Διαφορετικότητας, πιστή στη φιλοσοφία της για ίσες ευκαιρίες και δυνατότητες εξέλιξης στον εργασιακό τομέα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News