1000
| CreativeProtagon

Από το 2021 στο 2022 – Το Μεγάλο Πέρασμα (ΙΙ)

Χρήστος Μιχαηλίδης Χρήστος Μιχαηλίδης 30 Δεκεμβρίου 2021, 21:01
|CreativeProtagon

Από το 2021 στο 2022 – Το Μεγάλο Πέρασμα (ΙΙ)

Χρήστος Μιχαηλίδης Χρήστος Μιχαηλίδης 30 Δεκεμβρίου 2021, 21:01

Ο κορονοϊός ήταν και το 2021 το Νο.1 θέμα στην μηχανή αναζήτησης της Google διεθνώς. Πρώτο ήταν και το 2020. Αλλά τότε κυριαρχούσε η ανάγκη να μάθουμε «τι είναι αυτός ο ιός;», και «τι μπορούμε να κάνουμε για να προφυλαχτούμε από αυτόν;».

Πολύ ψηλά ήταν η αναζήτηση μασκών και γαντιών, και με το λόκνταουν άρχισαν να ανεβαίνουν οι εφαρμογές των σουπερμάρκετ για παραγγελίες και κατ’ οίκον παράδοση. Κανένας δεν είχε ετοιμαστεί για τέτοιο κακό. Ούτε οι ίδιοι οι προμηθευτές. Φίλη είχε κάνει ένα μήνα να δει έξω από την πόρτα του σπιτιού της την παραγγελία που έδωσε ηλεκτρονικά.

Φέτος ήταν πιο ελπιδοφόρο και άλλου περιεχομένου το ψάξιμό μας. Το «Covid vaccine» ήταν μακράν η πρώτη αναζήτηση, και σε επόμενη φάση ήρθαν τα ερωτήματα «πού μπορώ να εμβολιαστώ;», «ποια είναι τα συμπτώματα;» και «μπορώ τώρα να επισκεφθώ τους δικούς μου;»

Ημασταν πιο κλεισμένοι στο σπίτι και το σερφάρισμά μας, ακόμα και για τους μυημένους, είχε πολλές βουτιές στο άγνωστο. Στις ΗΠΑ εκατονταπλασιάστηκαν στα σόσιαλ μίντια τα ενημερωτικά δελτία για «όσα πρέπει να ξέρετε για την Covid».

Ταχεία «εκπαίδευση»

Το κατεβατό των στατιστικών της πανδημίας (από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων ECDC, το Worldometers, τον Παγκόσμιο Χάρτη – World Map του John’s Hopkins, το Reuters, τους Financial Times, και βεβαίως τον δικό μας ΕΟΔΥ μέσω gov.gr), έγιναν και παραμένουν καθημερινή συνήθεια και ανάγκη.

Ετσι, με κάποιον αντιμεταθετικό τρόπο, όπως θα έλεγαν και οι μαθηματικοί, όλοι μπήκαμε στην διαδικασία να διαβάζουμε αριθμούς και να προσπαθούμε έστω, με ή χωρίς βοήθεια, να τους καταλάβουμε. Το «αποτέλεσμα» αυτής της προσπάθειας έχει και θετική διάσταση, αλλά και αρνητική όπως διδαχτήκαμε από τους σκληροπυρηνικούς αντιεμβολιαστές.

Η γνώση σε μυαλό καμένο, δεν μπορεί να έχει καλή επεξεργασία και καθίσταται  από γραφική έως και επικίνδυνη. Καταλήγει σε βία, σε προπηλακισμούς και συλλήψεις εκπαιδευτικών, σε απαγόρευση παιδιών να πάνε στο σχολείο, σε κάψιμο βιβλίων, σε θρησκευτική πλύση εγκεφάλου, εθνικιστικό ντελίριο, επικίνδυνες γραφικότητες, και πάνω απ’ όλα σε κίνδυνο της ανθρώπινης ζωής.

Κρίκετ και… λίγο Euro

Σε διεθνές επίπεδο φέτος κυριάρχησαν στις μηχανές αναζήτησης  τα «αθλητικοκεντρικά γεγονότα», όπως τα λέει το περιοδικό PC. Δύο αγώνες κρίκετ είχαν by far τα μεγαλύτερα ποσοστό επισκεψιμότητας, τόσο για αναζήτηση, όσο και για live streamimg.

Μη παραξενεύεστε: το κλασικά εκνευριστικό (για πολλούς), και απέραντα ελκυστικό (για τον υπογράφοντα) αυτό άθλημα, κατάλοιπο της αγγλικής αποικιοκρατίας, είναι σχεδόν θρησκευτική πίστη στην Ινδία των 1,4 δισεκατομμυρίων πολιτών (2η πληθυσμιακά στον κόσμο μετά την Κίνα), αλλά και στο Πακιστάν, στις Δυτικές Ινδίες, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία και Βρετανικές νήσους.

Στην λίστα των 10 Ταχύτερα Αυξανόμενων Αναζητήσεων του Google Search στην Ελλάδα, αθλητικό γεγονός υπάρχει στην 5η θέση και ήταν το Euro του 2020, ουσιαστικά η πρώτη μεγάλη ποδοσφαιρική διοργάνωση που έγινε με παρουσία φιλάθλων στα γήπεδα της Ευρώπης, όπου μοιράστηκε, και κυρίως στον τελικό Αγγλίας-Ιταλίας στο Γουέμπλει.

Ενδέχεται ο ελληνικός ενθουσιασμός για την πορεία και επικράτηση της «φίλης Ιταλίας» (ουνα φάτσα-ούνα ράτσα!), ελλείψει δικής μας ποδοσφαιρικής εκπροσώπησης, να εξηγεί τα ψηλά ποσοστά αναζήτησης εδώ.

«Οπως η Ιταλία»

Η Ιταλία, ως πρώτος ευρωπαϊκός αποδέκτης αλλά και διασπορέας  στην υπόλοιπη ήπειρο του κινέζικου, όπως πρωτοβαπτίστηκε, ιού από την Γουχάν, μας τρόμαξε πολύ. Ταυτόχρονα όμως, αύξησε κατακόρυφα τον δείκτη συμπάθειας και αλληλεγγύης από όλους προς την «κολλητή» μας. Κι ας ήταν το παράδειγμα προς αποφυγή…

Το «μη γίνουμε Ιταλία» όλο το 2020, έγινε «κάντε το όπως την Ιταλία» από τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους όταν ανέλαβε την πρωθυπουργία ο Μάριο Ντράγκι και άρχισε να βάζει μια τάξη στην χώρα,  και να εκτοξεύει το εμβολιαστικό της πρόγραμμα. Ηταν ο πρώτος ηγέτης ευρωπαϊκού κράτους που έκανε υποχρεωτικό τον εμβολιασμό σε όλες τις νοσηλευτικές δομές. Οσοι αρνήθηκαν, πήγαν σπίτια τους χωρίς μισθό.

Μέχρι τώρα έχει εμβολιαστεί πλήρως (με 2 δόσεις) το περίπου 89,5% του πληθυσμού της, και προχωρεί με αυξητικές τάσεις η χορήγηση και της ενισχυτικής 3ης δόσης.

Ο 74χρονος οικονομολόγος, τραπεζίτης, πρώην Διοικητής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ), ακαδημαϊκός και δημόσιος λειτουργός, είναι ένα από τα πολιτικά Πρόσωπα της Χρονιάς που ξεχωρίζουμε. Αντίβαρο στο Πρόσωπο του Λαϊκισμού, που επίσης αναδύθηκε πιο επιθετικό και εκρηκτικό μέσα στο 2021, και που στο όνομα της καταπάτησης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με τα περιοριστικά μέτρα, συνέπλεε και συμπλέει ακόμα με τον ακραίο, αντιεμβολιαστικό συρφετό – στον οποίο ασφαλώς δεν περιλαμβάνονται οι άνθρωποι, κυρίως μεγάλης ηλικίας και με πιο χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, που απλώς φοβούνται ή είναι επιφυλακτικοί.

O DMX, ο ΜadClip και το Squid Game

Για να επανέλθουμε όμως στις παγκόσμιες ιντερνετικές προτιμήσεις, μετά τους αγώνες κρίκετ είχαμε εκατοντάδες εκατομμύρια «κτυπήματα» για τον τραγικό θάνατο από ναρκωτικά του αμερικανού ράπερ και ηθοποιού Ερλ Σίμονς, 51, γνωστότερου με τα αρχικά DMX (Dark Man X, δηλαδή Σκοτεινός Άνθρωπος Χ), αλλά και για μια πολύ βίαιη κορεατική σειρά, την Squid Game (το Παιχνίδι του Καλαμαριού),  στο Netflix – μακράν των υπολοίπων, η δημοφιλέστερη και πιο επικερδής τηλεοπτική σειρά τη χρονιά αυτήν.

Ο DMX όμως εμφανίζεται και στην 10άδα των ελληνικών αναζητήσεων στο Google φέτος, στην κατηγορία με τις «10 Εκλιπούσες Διασημότητες», συγκεκριμένα στην 7 θέση. Στην 1η είναι ο MadClip, κατά κόσμον Πίτερ (Πέτρος) – Παναγιώτης Αναστασόπουλος, ελληνοαμερικανός τράπερ, που σκοτώθηκε σε τροχαίο δυστύχημα στις 2 Σεπτεμβρίου, σε ηλικία μόλις 34 ετών.

Τον θρήνησε με έναν έντονο, δικό του τρόπο, ένα μεγάλο κομμάτι της νεολαίας εδώ, που ηλικιακά κινείται μεταξύ 12-15. Και ο θάνατός του έκανε πολλούς από εμάς να ψάξουμε και να μάθουμε ποια ήταν η τέχνη του, και γιατί είχε τόση απήχηση.

Πάλι στο Google, λοιπόν: Η μουσική Trap είναι παρακλάδι ή και μετεξέλιξη της hip-hop μουσικής, με λόγια που περιγράφουν, ενίοτε με πολύ ωμό τρόπο, σκληρά αν και υπαρκτά φαινόμενα της εποχής, όπως είναι η χρήση ναρκωτικών και η βία στις μεγάλες πόλεις. Σε μερικές περιπτώσεις , ενθαρρύνονται και τα δύο!

Στις Αναζητήσεις του Google στην Ελλάδα, ο θάνατος του MadClip ήταν πολύ πιο πάνω από τον θάνατο της Φώφης Γεννηματά, του Μίκη Θεοδωράκη και του αστυνομικού ρεπόρτερ Γιώργου Καραϊβάζ που συμπληρώνουν την πρώτη τετράδα.

Όσον αφορά τον τελευταίο, όποιος και ό,τι σχετίζεται με το έγκλημα και την εγκληματικότητα, είναι επίσης πολύ ψηλά στις ιντερνετικές αναζητήσεις. Το 2021 ήταν, όπως γράψαμε και στο εισαγωγικό μας, η χρονιά που το έγκλημα τρόμαξε.

Στο επόμενο: Το Αφήγημα της Χρονιάς που φεύγει και οι Προβλέψεις για αυτήν που έρχεται, συνεχίζονται…

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...