Απαγόρευση θερμικών: Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Απαγόρευση θερμικών: Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Ανοίγουν εισαγωγικά: «Είμαι πεπεισμένος ότι η μεγαλύτερη απειλή για την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου δεν είναι πλέον οι ανταγωνιστές μας από την Κίνα, αλλά η πλημμύρα των ευρωπαϊκών κανονισμών». Κλείνουν τα εισαγωγικά.
Τάδε έφη ο υπουργός Μεταφορών στο γερμανικό Κοινοβούλιο. Και συνέχισε σθεναρά, λέγοντας ότι κατά την άποψή του «οι στόχοι των εκπομπών ρύπων θα μπορούσαν να έχουν τελείως ακυρωθεί. Μέχρι στιγμής κανένας δεν έχει καταφέρει να μου εξηγήσει ολοκληρωμένα γιατί χρειαζόμαστε τέτοιους στόχους εκπομπών για μια επιτυχή προστασία του κλίματος».
Μπορείτε εύκολα, μάλλον, να καταλάβετε το τι ακολούθησε. Διάφορες ομάδες που υποστηρίζουν την ατζέντα του 2035 για πλήρη απαγόρευση πώλησης θερμικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη έβγαλαν τα σπαθιά τους και σύσσωμες ακούστηκαν οι φωνές τους. Για παράδειγμα, ένας ευρωβουλευτής των Πρασίνων είπε ότι «η Κομισιόν ανοίγει το κουτί της Πανδώρας».

Τόσο αυτός όσο και άλλες ομάδες που υποστηρίζουν την ολοκληρωτική απαγόρευση θερμικών αυτοκινήτων θεωρούν ότι η σημερινή τάση να τεθούν κάποιες αναβολές εφαρμογής των αυστηρών περιορισμών ουσιαστικά θα ανατρέψει πλήρως την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Την ίδια στιγμή πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται σε εορταστική διάθεση. Οπως λένε κάποιοι εκπρόσωποί τους, η αναβολή των στόχων «ανοίγει ένα παράθυρο σε μια λογική που πάντοτε υποστηρίζαμε».
Από την άλλη, υπάρχουν και κάποιες άλλες εταιρείες, που δεν βλέπουν με πολύ καλό μάτι την αλλαγή στόχων. Για παράδειγμα η Volvo, η οποία έχει εξαγοραστεί, ως γνωστόν, από την κινεζική Geely το 2010, σαφώς και θα ήθελε οι στόχοι να παραμείνουν όπως αρχικά είχαν διατυπωθεί. Η εταιρεία έχει επενδύσει πολύ σε αυτούς και προφανώς, κατά κάποιο τρόπο, νιώθει να «τιμωρείται» επειδή ακριβώς ήταν μια από τις πιο «υπάκουες».
Οι περισσότεροι, πάντως, κατασκευαστές ανοίγουν σαμπάνιες. Διότι, αντί ο στόχος να βασίζεται στις φετινές πωλήσεις, θα βασίζεται σε μέσο όρο τριών ετών, κάτι που διευκολύνει όσες δεν βιάστηκαν να «καθαρίσουν» τους στόχους τους. Και, εννοείται, περιορίζονται οι «καμπάνες» επιβολής προστίμων για όσους στόλους υπερβαίνουν τους δυσβάσταχτους, είναι αλήθεια, στόχους.
Ενας τέτοιος, για παράδειγμα, είναι και ο διευθύνων σύμβουλος της Renault, ο Λούκα ντε Μέο, ο οποίος χτύπησε το «τύμπανο» για επιείκεια στους στόχους εκπομπών. Ηταν εκεί, στο εργοστάσιο της Renault, αυτές τις ημέρες, και χαιρέτισε την υποστήριξη της επιτροπής για τεχνολογική ουδετερότητα – κάτι που σημαίνει ότι όχι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να κάνουν πράξη τους στόχους.
Τι θα γίνει, λοιπόν, το 2035; Καθίστε αναπαυτικά και δείτε το σίριαλ. Μάλλον έχει πολλά επεισόδια ακόμη.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News
Γράψτε σχόλιο στο: Απαγόρευση θερμικών: Το όνειρο που έγινε εφιάλτης
Παρακαλούμε, εισάγετε σχόλια μόνο σχετικά με το θέμα. Σχόλια με υβριστικό περιεχόμενο ή με περιεχόμενο που έρχεται σε αντίθεση με τις οδηγίες και τους όρους χρήσης του protagon.gr δεν θα δημοσιεύονται.Το email σας δεν θα εμφανίζεται.