417
Η ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα 2015/758 προβλέπει ότι από την 31η Μαρτίου 2018 όλα τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα πρέπει να πωλούνται με σύστημα eCall στο στάνταρ εξοπλισμό τους | Mercedes

Ανάκληση για περισσότερα από 1 εκατ. Mercedes-Benz

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 17 Φεβρουαρίου 2021, 12:47
Η ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα 2015/758 προβλέπει ότι από την 31η Μαρτίου 2018 όλα τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα πρέπει να πωλούνται με σύστημα eCall στο στάνταρ εξοπλισμό τους
|Mercedes

Ανάκληση για περισσότερα από 1 εκατ. Mercedes-Benz

Γιάννης Κωνσταντόπουλος Γιάννης Κωνσταντόπουλος 17 Φεβρουαρίου 2021, 12:47

Ένας εκτεταμένος αριθμός μοντέλων της Mercedes-Benz πλήττεται από την ελαττωματική λειτουργία του συστήματος eCall. Πρόκειται για το σήμα που εκπέμπεται σε περίπτωση ατυχήματος ώστε να καθιστά ευκολότερο τον εντοπισμό του αυτοκινήτου. Συχνά αποβαίνει σωτήριο.

H εταιρεία ανακοίνωσε ότι «σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις, αν λόγω του ατυχήματος προκληθεί πτώση της τάσης του οχήματος, το σύστημα επικοινωνίας πιθανόν να μη μεταδώσει το σωστό σημείο του συμβάντος όταν ενεργοποιείται η κλήση εκτάκτου ανάγκης».

Καθώς πρόκειται για αστοχία του λογισμικού, η διόρθωσή του μπορεί να γίνει, κατά το κοινώς λεγόμενον, “over the air’’, δηλαδή «κατεβάζοντας» ο ιδιοκτήτης την αναβαθμισμένη έκδοση μέσω της ψηφιακής σύνδεσης του αυτοκινήτου.

Αν, ωστόσο, για όποιους λόγους κακής σύνδεσης ή άλλων προβλημάτων δεν είναι εφικτό το εξ αποστάσεως update, τότε οι κάτοχοι των οχημάτων θα πρέπει να επισκεφθούν τους τοπικούς αντιπροσώπους.

Συγκεκριμένα, από την ανάκληση, που ανακοινώθηκε μόλις χθες, επηρεάζεται ένας μεγάλος αριθμός μοντέλων της εταιρείας που παρήχθησαν μεταξύ των ετών 2016-2021 – μεταξύ των οποίων τα CLA, GLA, GLE, GLS, SLC, A-Class, GT, C-Class, E-Class, S-Class, CLS, SL, B-Class, GLB, GLC, και G-Class. Δηλαδή σχεδόν τα πάντα.

Το σύστημα eCall προσφέρει ταχύτερη αποστολή βοήθειας στο σημείο του ατυχήματος. Η Mercedes-Benz το λάνσαρε το 2012 ενώ το έχει τοποθετήσει σε όλα τα μοντέλα της από το Σεπτέμβριο του 2014 – δείγμα της ευαισθησίας της σε θέματα ασφάλειας

Τέτοιου είδους ανακλήσεις δεν είναι σπάνιο φαινόμενο στις ημέρες μας. Για παράδειγμα, σχετικά πρόσφατες ήταν οι περιπτώσεις ανακλήσεων στα Seat Ibiza ή Opel Astra στην ελληνική αγορά.

Επιπλέον, ως γενική παρατήρηση, ισχύει ότι ειδικά από τότε που τα αυτοκίνητα είναι κινητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές με διάσπαρτους εγκεφάλους (από τους προβολείς και τις κλειδαριές μέχρι τα συστήματα infotainment), τα προβλήματα με λειτουργίες του software είναι συχνά. Το θέμα είναι να εντοπίζονται και, αντίστοιχα, οι εταιρείες να προβαίνουν σε έγκαιρη διαπίστωση και ενημέρωση προς τους πελάτες τους.

Εν προκειμένω, το αρχικό περιστατικό το οποίο πυροδότησε την έρευνα από τη Mercedes έλαβε χώρα σε ευρωπαϊκό έδαφος, τον Οκτώβριο του 2019, με λάθος σήμα που δόθηκε «εντός της ευρωπαϊκής αγοράς» – χωρίς να προσδιορίζεται ειδικότερα.

Εκπρόσωπος της φίρμας στη Μ. Βρετανία δήλωσε πως «η αναβάθμιση του συγκεκριμένου λογισμικού θα γίνει και σε άλλες χώρες» και ότι το ελαττωματικό eCall εντοπίστηκε από την ίδια τη Mercedes-Benz μέσω του προγράμματός της παρακολούθησης των συστημάτων ασφάλειας καθώς, ως γνωστόν, τέτοιου είδους ζητήματα είναι «κορυφαίας προτεραιότητας» για την εταιρεία.

Οσον αφορά στην Ελλάδα, μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια ανάλογη ανακοίνωση από την Μercedes-Benz Hellas.

 

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News