Το πρώτο αυτοκίνητο που, μια φορά και έναν καιρό, ξεπέρασε το φράγμα των 200 μιλίων ανά ώρα, δηλαδή τα 320 χιλιόμετρα, ήταν η ωμή -πιο ωμή δεν γίνεται- Ferrari F40. Για την ιστορία, ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο για το οποίο έδωσε προσωπική έγκριση ο γερο-Ένζο πριν αποχωρήσει από αυτόν τον μάταιο, υλιστικό, κατακόκκινο κόσμο μέσα σε ένα επουράνιο μπάκετ.
Το ρεκόρ της F40 έλαβε χώρα το 1987, κάποια τριάντα τέσσερα χρόνια πριν. Θα περίμενε κανείς πως τα επόμενα χρόνια το ένα ρεκόρ θα διαδεχόταν το άλλο. Όμως τα χιλιόμετρα της μεγάλης τελικής δεν είναι ξηροκάρπια για να καταπίνοναι αμάσητα. Η αεροδυναμική αντίσταση σ’ αυτά τα χιλιόμετρα είναι αόρατος τοίχος, η απαγωγή θερμότητας είναι κρίσιμο τόπικ και πάντα χρειάζεται ένα μπάτζετ με πολλά μηδενικά στο τέλος για να μπει μία αυτοκινητοβιομηχανία στη διαδικασία. Μια διαδικασία που, την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές, φαίνεται να έχει πάρει πιο συντετμημένη μορφή με τα κάθε λογής ηλεκτρικά υπεραυτοκίνητα που δρομολογούνται. Ναι, είναι πιο εύκολο πλέον, έστω και αν δεν εμπεριέχεται η μπρουτάλ εμπειρία μιας F40. Τεσπά, αυτή είναι η λίστα με τα 10 ταχύτερα αυτοκίνητα για το 2021:
Porsche 918 Spyder – 347 km/h
Αμαξάρα από ‘κείνες που ξέρουν καλά να φτιάχνουν στο Τσουφενχάουζεν. Ο κωδικός της λέει την αλήθεια: μόλις 918 κατασκευάστηκαν, από το Σεπτέμβριο του ’13 ως τον Ιούνιο του ’15. Με αρχική τιμή €711,000 ήταν ήδη sold out απ’ το Δεκέμβριο του ’14. Υβριδική, με μια ατμοσφαιρική V8 μοτερούκλα απόδοσης 608 ίππων και παρέα τους ηλεκτροκινητήρες για μια συνολική, συνδυαστική απόδοση 887 ίππων. Για την ιστορία, η 918 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που «έσπασε» το φράγμα των 7 λεπτών στη διάσημη πίστα του Νίρμπουργκρινγκ. Έπος.
Ferrari Enzo – 347 km/h
Όπως λέγαμε και στην αρχή, ο γερο-Ένζο «έφυγε» με την F40, όμως το όνομά του μπήκε τιμής ένεκεν στην συνονόματη κυρία που κατασκευάστηκε σε μόλις 400 αντίτυπα. Επίσης ατμοσφαιρική (δηλαδή, χωρίς χρήση τούρμπο), η Enzo είχε στο κέντρο του ανθρακονημάτινου αμαξώματος, έναν 6-λιτρο V12, από αυτούς που βρυχώνται, κελαϊδούν και στροφάρουν ανελέητα. Όποιος έχει οδηγήσει ένα μοτέρ του Μαρανέλο, μπορεί να σας το πιστοποιήσει. Τις όποιες φορές μου προέκυψε, το μόνο περιττό ήταν το ηχοσύστημα. Η άρια βρισκόταν στη λαμαρίνα. Αν, πάντως, ψάχνεστε με κάτι σε μεταχειρισμένο (sic), στα υπόψιν πως πέρυσι πουλήθηκε μία από τους Sotheby’s στην προσιτή τιμή των €2,2 εκατομμυρίων.
Aston Martin One-77 – 352 km/h
Επίσης συνεπής με το βαφτιστικό της: μόνο 77 τεμάχια σε διάρκεια παραγωγής τριών ετών (2009-2012). Μετά έκλεισε το καλούπι. Όσοι εύποροι και τυχεροί (ναι, χρειάζονται και τα δύο για τόσο περιορισμένης παραγωγής κοσμήματα), όφειλαν να καταθέσουν περί τα €1,345,000 για να την αποκτήσουν. Μαζί όμως έπαιρναν και το «ροζ» διαμάντι της Aston, ένα υπερ-εντυπωσιακό σχήμα που, προσωπικά τουλάχιστον, όταν το είδα διά ζώσης στη Γενεύη, στο Διεθνές Σαλόνι που εκείνα τα χρόνια ήταν ακόμη στην τρελή του αίγλη, μετά βίας προσπάθησα να κρατήσω στη θέση της την κάτω γνάθο. Μπροστά, στο καπό, υπήρχε (ξανά) ένας V12 απόδοσης 750 ίππων και 750 Nm ροπής. Τότε η Aston είπε πως ήταν ο ισχυρότερος ατμοσφαιρικός της εποχής. Έλεγε αλήθεια.
Pagani Huayra BC – 381 km/h
Το πνευματικό τέκνο του Οράσιο Παγκάνι, του αυτοδημιούργητου, 65χρονου πλέον, ιταλού επιχειρηματία είναι ένα κινητό γλυπτό. Σκίζει τον αέρα με την εξωπραγματική ταχύτητα που είδατε πιο πάνω και παίρνει ώθηση από έναν διπλοτούρμπινο V12 που έξυπνα ο Παγκάνι έχει κάνει το deal με τη Mercedes-AMG αγοράζοντας τους κινητήρες της. Mόλις 40 αντίτυπα, 750 ίπποι, τρομερή δίαιτα που καταλήγει στα πανάλαφρα 1,218 κιλά και τιμή στα €2,3 εκατομμύρια. Παγανισμός ολέ.
ΜcLaren F1 – 388 km/h
To 1993 o Κλίντον έγινε ο 42ος πρόεδρος των ΗΠΑ. Την ίδια χρονιά πέθανε ο Ντίζι Γκιλέσπι. Και η Κίνα έκανε πυρηνική δοκιμή σπάζοντας το μορατόριουμ. Επίσης, την ίδια χρονιά ένας πύραυλος εδάφους έσπασε το ρεκόρ του ταχύτερου αυτοκινήτου παραγωγής. Η τριθέσια McLaren F1 (ο οδηγός καθόταν στο κέντρο για καλύτερη κατανομή βάρους με τους δύο συνεπιβάτες εκατέρωθεν και πιο πίσω για να μην κόβουν την ορατότητα) ήταν το τελειοθηρικό έργο του βρετανού σχεδιαστή, επιχειρηματία, μηχανολόγου, γκουρού της Φόρμουλα 1, Γκόρντον Μάρει. Ο άνθρωπος είναι κινητός θρύλος και φρόντισε το ’93 να παρουσιάσει το καλύτερο αναλογικό (μη ντίτζιταλ,) υπεραυτοκίνητο της εποχής. Μέχρι και φύλλα χρυσού έβαλε στο χώρο του κινητήρα για καλύτερη απαγωγή της θερμότητας. Σήμερα η τιμή της στις πιάτσες των οίκων δημοπρασιών αγγίζει τα €10 εκατ. Τέλος, το ότι αυτό εδώ το αυτοκίνητο συνεχίζει να περιλαμβάνεται σε μία λίστα που γράφεται τον Ιούλιο του 2021 είναι ενδεικτικό. Μεγάλε Γκόρντον, τα σέβη μου.
Koenigsegg CCXR – 400 km/h
To αυτοκίνητο που «έσπασε» το άλλοτε απίστευτο φράγμα των 400 χιλιομέτρων, το δημιούργημα του συνεπίθετου Σουηδού, χρησιμοποιεί ένα V8 με δύο τούρμπο και αγωνιστικό καύσιμο που εκτοξεύει την ισχύ στους 1,000 ίππους. Κατά κάποιο παράδοξο τρόπο, τα Koenigsegg ενώ διαθέτουν όλο το τεχνολογικό παλμαρέ δεν ελκύουν το ίδιο μαγνητικό πεδίο στους πιστούς της αδρεναλίνης. Ίσως λέγεται «ιστορία».
SSC Ultimate Aero TT – 412 km/h
Η αμερικανική απάντηση στα ευρωπαϊκά χωράφια της ταχύτητας ζυγίζει μόλις 1.300 κιλά, αποδίδει περισσότερους από 1.100 ίππους από έναν τούρμπο κινητήρα 6,3 λίτρων (που προέρχεται από τις αγωνιστικές Corvette C5R) και φέρει ένα πιστοποιημένο ρεκόρ στο Βιβλίο Γκίνες. Fuckinfg fast, που θα ‘λεγαν και στο Αμέρικα.
Hennessey Venom GT – 435 km/h
Το «δηλητήριο» της Hennessey, της αμερικανικής απάντησης στις προγενέστερες προσπάθειες της Bugatti Veyron, ξεχύνεται από έναν κινητήρα 7 λίτρων, απόδοσης 1,261 ίππων (προερχόμενο από τη General Motors). Η συγκεκριμένη τελική ταχύτητα έλαβε χώρα στον τεράστιο (5,2 χλμ) αεροδιάδρομο του Kennedy Space Center, στη Φλόριντα. Ωστόσο, καθώς απαιτούνται δύο περάσματα, ένα σε κάθε κατεύθυνση για την πιστοποίηση ενός ρεκόρ, η ταχύτητα των 435 χιλιομέτρων ναι μεν καταγράφτηκε αλλά δεν πέρασε στα επίσημα βιβλία. Σε κάθε περίπτωση, το Hennessey δικαίως έχει μπει στη λίστα ενώ έχουν παραχθεί περί τα τριάντα αντίτυπα του Venom GT.
Koenigsegg Agera RS – 447 km/h
Ο προκάτοχος της απόλυτης τελικής ταχύτητας ήταν το Agera RS, πάλι από τον φιλόδοξο και τελειομανή 49χρονο Σουηδό Κρίστιαν φον Κένιγκσεγκ. Το Νοέμβριο του 2017, το Agera, με την ευγενική υποβοήθηση αγωνιστικού καυσίμου, έπιασε τα 447 χιλιόμετρα και στις δύο απαιτούμενες κατευθύνσεις (σε αντίθεση, δηλαδή, με το προαναφερόμενο Venom). Για την ιστορία, εκείνη τη χρονιά ήταν επίσης και το ταχύτερο αυτοκίνητο στην επιτάχυνση από στάση για τα πρώτα 400 χιλιόμετρα με χρόνο μόλις 33,2 δευτερόλεπτα.
Bugatti Chiron Super Sport – 490 km/h
Στις 2 Αυγούστου του 2019, σε μια πίστα στην Κάτω Σαξονία της Γερμανίας, ο εργοστασιακός οδηγός της Bugatti, ο 58χρονος Βρετανός Άντι Ουάλας, ανέβασε σταδιακά την ταχύτητα της μαύρης Bugatti Chiron, ανά 50 km/h. Το έκανε για να βεβαιώνεται πως όλα δουλεύουν καλά – ειδικά σε σχέση με τις όποιες τάσεις ανύψωσης και την αρνητική άνωση. Η τελευταία ήταν απαραίτητη για να μην εκτοξευτεί στα ουράνια. Η όλη διαδικασία απαιτούσε τη μέγιστη αυτοσυγκέντρωση. Η Bugatti κάλυπτε 136 μέτρα ανά δευτερόλεπτο. Σε ταχύτητες πάνω από τα 400 km/h το αυτοκίνητο είναι σα να κινείται κόντρα σε τοίχο. Η πίεση του αέρα, η πυκνότητα και η θερμοκρασία μπορούν να επηρεάσουν την τελική ταχύτητα μέχρι και 25 km/h. Τα χρονόμετρα σταμάτησαν στα 490 – για την ακρίβεια, στα 490, 484 km/h. Αμέσως μετά, ο CEO της εταιρείας ήταν ξεκάθαρος: «Αυτή ήταν η τελευταία φορά για εμάς. Η Bugatti θα γραφτεί στην ιστορία ως το πρώτο αυτοκίνητο που ξεπέρασε τα 300 μίλια την ώρα. Και θα μείνει ως τέτοιο για πάντα. Δε θα ασχοληθούμε ξανά με ρεκόρ ταχύτητας».
Δείτε το επίσημο βίντεο (με κάποιες 10 εκατομμύρια και πλέον προβολές) που αποτύπωσε το εγχείρημα.
Κάπως έτσι, λοιπόν, είναι τα λίγο κάτω από 500 χιλιόμετρα την ώρα. Πιο γρήγορα, απλώς δε γίνεται. Για την ώρα.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News