Εκείνοι που θα ήθελαν να κάνουν ένα αεροπορικό ταξίδι αλλά νιώθουν άβολα με τη συμβολή τους στη μόλυνση του περιβάλλοντος έχουν μια εναλλακτική επιλογή.
Η βρετανική εταιρεία HAV (Hybrid Air Vehicle) κατασκεύασε έναν νέο τύπο αερόπλοιου. Το Airlander 10, όπως ονομάζεται το σκάφος, σχεδιάστηκε αρχικά για χρήση αποστολών παρακολούθησης και κατασκοπείας στο Αφγανιστάν. Ενσωματώνει τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον, με αποτέλεσμα το αποτύπωμα του διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη να είναι σημαντικά μικρότερο από εκείνο των συμβατικών αεροπλάνων. Το Airlander 10 έχει χωρητικότητα 100 επιβατών και το αποτύπωμα διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη είναι περίπου 4,5 κιλά, όταν στα συμβατικά αεροσκάφη το αποτύπωμα είναι 53 κιλά. Το σκάφος ολοκλήρωσε με επιτυχία το πρόγραμμα των δοκιμών του και η εταιρεία ετοιμάζεται να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή του.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η εφημερίδα Guardian, η HAV σχεδιάζει να θέσει σε κυκλοφορία τα πρώτα αερόπλοιά της το 2025. Τα στελέχη της αναφέρουν ότι θα υπάρχουν πτήσεις τόσο εντός της Βρετανίας, αλλά και πτήσεις ανάμεσα σε διάφορες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως για παράδειγμα από το Οσλο στη Στοκχόλμη ή από τη Βαρκελώνη στη Μαγιόρκα.
Το εγχείρημα της κατασκευής αερόπλοιων έχουν στηρίξει οικονομικά στο παρελθόν επενδυτές όπως ο βρετανός μεγιστάνας Πίτερ Χάμπρο και ο τραγουδιστής των Iron Maiden Μπρους Ντίκινσον.
«Δεν πρόκειται για ένα πολυτελές προϊόν, είναι μια πρακτική λύση στις προκλήσεις που θέτει η κλιματική κρίση. To 47% των πτήσεων εντός της κάθε χώρας συνδέουν πόλεις που έχουν απόσταση μεταξύ τους μικρότερη των 370 χλμ. και φυσικά εκπέμπουν μεγάλες ποσότητες διοξειδίου του άνθρακα. Χρησιμοποιούμε αεροσκάφη σχεδιασμένα για μεγάλα ταξίδια για την πραγματοποίηση κοντινών πτήσεων, όταν υπάρχει μια καλύτερη λύση. Για πόσο καιρό ακόμη θα επιζητούμε την πολυτέλεια που προσφέρουν τα ταξίδια με τα μεγάλα αεροσκάφη για κοντινές πτήσεις, όταν η μόλυνση του περιβάλλοντος είναι τόσο μεγάλη;» αναφέρει ο Τομ Γκράντι, διευθύνων σύμβουλος της HAV.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Το Airlander 10 χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας το οποίο έχει αποτύπωμα άνθρακα μόλις 10% σε σχέση με αυτό των συμβατικών αεροσκαφών. Σύμφωνα με τα στελέχη της HAV, τα επόμενα μοντέλα του Airlander 10 θα είναι 100% ηλεκτροκίνητα και άρα θα έχουν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα.
Η εταιρεία είναι σε συζητήσεις με αεροπορικές εταιρείες που ενδιαφέρονται να εντάξουν το αερόπλοιο στα δρομολόγιά τους. Έχει επέλθει ήδη η πρώτη συμφωνία με την σουηδική εταιρεία OceanSky Cruises, η οποία θέλει να χρησιμοποιήσει το Airlander 10 για τουριστικές πτήσεις στον Βόρειο Πόλο. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι, προς το παρόν τουλάχιστον, ο χρόνος των πτήσεων με το Airlander 10 είναι κατά πολύ μεγαλύτερος, περίπου τριπλάσιος, από τον χρόνο που κάνει ένα συμβατικό αεροσκάφος.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News