Η διαδρομή πάει πίσω στον χρόνο, ακριβώς έναν αιώνα πριν, όταν τα πρώτα βήματα έγιναν σε μια μικρή προσωπική επιχείρηση ειδών αυτοκινήτου και υγρών καυσίμων που ίδρυσε ο Νικόλαος Ι. Θεοχαράκης στον Πειραιά, επί της οδού Ρετσίνα 43. Οπως μπορείτε να δείτε, οι εικόνες ήταν προφανώς ακόμη ασπρόμαυρες, όμως το μέλλον αποδείχθηκε λαμπερά «έγχρωμο». Και αυτό γιατί υπήρχε στέρεο υπόβαθρο.
Η επιχειρηματική εξωστρέφεια, η διορατικότητα και η τόλμη του Ν. Θεοχαράκη ήταν τα ζωτικά «καύσιμα» για να χτιστούν σταθερά και μεθοδικά οι βάσεις για τον όμιλο που σήμερα οι περισσότεροι γνωρίζουμε. Είναι μάλλον δύσκολο, εφόσον κυκλοφορείς τόσα χρόνια στην πόλη, το βλέμμα σου να μην έχει εντοπίσει εκεί, στο «ποτάμι», στη Λ. Αθηνών 169, τα κεντρικά του ομίλου. Και, προφανώς, της Nissan.
Αυτό όμως που δεν φαίνεται αντανακλαστικά στα κρύσταλλα της βιτρίνας του show room είναι η συστηματική επιχειρηματική καινοτομία που χαρακτήρισε την εταιρεία επί έναν αιώνα. Με την πάροδο των ετών η διοίκησή της πέρασε από τον Νικόλαο στους γιους του, Γιάννη και Βασίλη Θεοχαράκη, ενώ πλέον τα ηνία της διοίκησης έχουν περάσει στον Τάκη Θεοχαράκη, που με εύστοχες κινήσεις διατηρεί τον όμιλο σε ηγετική θέση στην ελληνική αγορά.
Σε επίπεδο εκπροσώπησης εταιρειών, αναμφίβολα το σημαντικότερο ορόσημο ήταν η έναρξη της συνεργασίας του ομίλου με τη Nissan, κατά το μακρινό 1961. Για την Ιστορία, αυτή ήταν η πρώτη επίσημη αντιπροσώπευση της Nissan Motor Co. στην Ευρώπη, αλλά και μία από τις πρώτες παγκοσμίως. Κάτι, μάλλον, σημαίνει αυτό για τη διορατικότητά του: πώς μια άγνωστη, τότε, ιαπωνική μάρκα θα μπορούσε να γίνει ηγέτιδα στην ελληνική και ευρωπαϊκή αγορά;
Σημαντικός σταθμός στην ιστορία της εταιρείας ήταν η θεμελίωση του εργοστασίου συναρμολόγησης αυτοκίνητων στον Βόλο, το 1980 (ΤΕΟΚΑΡ Α.Β.Ε.Ε.). Το πρότυπο αυτό εγχείρημα αποτέλεσε σημείο αναφοράς, όχι μόνο για τη Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε., αλλά ευρύτερα για την υποδοχή και καταξίωση του αυτοκίνητου στη χώρα μας.
Η λειτουργία του εργοστασίου εδραίωσε την επιτυχημένη παρουσία της Nissan στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και την οδήγησε στην πρώτη θέση των πωλήσεων μεταξύ όλων των εταιρειών αυτοκινήτου για ένα μεγάλο διάστημα, από το 1981 έως το 1993. Βάσει στατιστικών δεδομένων, από τις αρχές της λειτουργίας του εργοστασίου μέχρι και το 1995 συναρμολογήθηκαν περισσότερα από 170.000 αυτοκίνητα.
Από εκεί και πέρα πολλά και σημαντικά ακολούθησαν. Το 1989, για παράδειγμα, «πιάστηκε» το ορόσημο της παραγωγής 100.000 αυτοκινήτων στο εργοστάσιο στον Βόλο, ενώ το 1994 θεμελιώθηκε το πρότυπο Κέντρο Διανομής Ανταλλακτικών Αυτοκίνητων και Εκπαίδευσης στον Ασπρόπυργο, και το 2015 η επίτευξη 600.000 αυτοκινήτα Nissan πωλήθηκαν στην ελληνική αγορά.
Αρχές του 2023, η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε, πιστή στη δέσμευσή της για την προστασία του περιβάλλοντος, ολοκλήρωσε μια μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών συγκροτημάτων στις εγκαταστάσεις της σε Αθήνα, Ασπρόπυργο και Καλοχώρι Θεσσαλονίκης, προωθώντας και ενισχύοντας την περιβαλλοντική συνείδηση, ως αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας της. Με αυτή την επένδυση σε φωτοβολταϊκά πάνελ, η εταιρεία καλύπτει ένα ποσοστό που αγγίζει πλέον το 80% των υφιστάμενων ενεργειακών αναγκών της, έχοντας ως στόχο το 100% στο άμεσο μέλλον.
Ο όμιλος, πέρα από την αντιπροσώπευση της Nissan, δραστηριοποιείται με επιτυχία στην εμπορία μιας μεγάλης γκάμας προϊόντων: ιαπωνικά ελαστικά Yokohama (από το 1957), εξωλέμβιες μηχανές Suzuki (από το 1982), αγροτικά τρακτέρ και θεριζοαλωνιστικές μηχανές Same & Deutz-Fahr (από το 1978), ηλεκτροκίνητα σάρωθρα Green Machines, ελαστικά των οίκων Kenda και Lassa, μεγάλα φορτηγά της BMC, φορτηγά της JAC, ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά της Regis, ηλεκτρικά ελαφρά φορτηγά της Addax, μπαταρίες αυτοκινήτων VMF, πρόσθετα λιπαντικών και χημικά προϊόντα Wynn’s, χημικά-καθαριστικά Permatex, καθώς και άλλα προϊόντα.
Πλέον, έναν αιώνα μετά από εκείνο το μικρό κατάστημα στον Πειραιά, η Νικ. Ι. Θεοχαράκης Α.Ε. αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας. Προσφέρει ένα ευρύτατο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών, έχει κερδίσει με ειλικρίνεια, με σεβασμό και χωρίς «ναι μεν αλλά» την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, ενώ παράλληλα συνεισφέρει σταθερά στην ελληνική οικονομία.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News