Τα σοκολατένια αβγά και τα λαγουδάκια είναι αναμφίβολα η πιο γλυκιά παράδοση που σχετίζεται με το Πάσχα στον χριστιανικό κόσμο. Oμως, αυτές τις ημέρες συμβαίνουν και άλλα πράγματα, μερικά από τα οποία είναι παράξενα έως και πρωτόγονα. Oπως οι τεράστιες φωτιές αλλά και το «μαστίγωμα» των γυναικών που γίνεται σε κάποια μέρη της Κεντρικής και της Ανατολικής Ευρώπης. Σε κάθε περίπτωση το Πάσχα είναι μια γιορτή η οποία πέρα από τους θρησκευτικούς συμβολισμούς της είναι και εμπορικά σημαντική αφού ανταλλάσσονται δώρα, γλυκά και ευχετήριες κάρτες. Μάλιστα τη γιορτάζουν ακόμη και μη Χριστιανοί απολαμβάνοντας τις διακοπές τους σε μέρη με παραδοσιακές πασχαλινές δράσεις.
Μια παλιά γερμανική παράδοση που εξακολουθεί να αναβιώνει το Πάσχα στις ΗΠΑ, στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και σε μεγάλο μέρος της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, εισάγει ένα στοιχείο κινδύνου στον χορό. Οι κανόνες ποικίλουν αλλά σε κάθε περίπτωση το πασχαλινό παιχνίδι βασίζεται σε αβγά που σκορπίζονται στο πάτωμα και το στοίχημα είναι οι χορευτές να κάνουν τις φιγούρες τους ανάμεσά τους προσπαθώντας να μην τα σπάσουν ή έστω να σπάσουν όσο το δυνατόν λιγότερα. Μια ελαφρώς ασφαλέστερη λύση απεικονίζεται στον πίνακα «The Egg Dance» του ολλανδού ζωγράφου της Αναγέννησης Πιέτερ Άαρτσεν. Στην εναλλακτική που προτείνει με το έργο του ο ολλανδός καλλιτέχνης, ο στόχος είναι να χρησιμοποιήσει κανείς τα πόδια του για να βγάλει ένα αβγό από ένα μπολ, να το κρατήσει μέσα σε έναν κύκλο σχεδιασμένο στο δάπεδο με κιμωλία και στη συνέχεια να αναποδογυρίσει το μπολ για να καλύψει το αβγό. Όλα αυτά με τα πόδια, όμως, εντάξει;