Στις 640 σελίδες του παρελαύνουν έργα ορισμένων από τους πιο ταλαντούχους καλλιτέχνες του 20ού αιώνα. Το «1001 Movie Posters: Designs of the Times» είναι ένα εκπληκτικό άλμπουμ με πόστερ που καλύπτουν 100 χρόνια κινηματογράφου και δίνουν μια εικόνα για τα γούστα και τα στυλ κάθε εποχής, προβάλλοντας παράλληλα τις εντυπωσιακές καλλιτεχνικές καινοτομίες του μέσου. Θα κυκλοφορήσει τον Σεπτέμβριο από τον εκδοτικό οίκο Reel Art Press
«Τζέιμς Μποντ, Πράκτωρ 007: Επιχείρηση Κεραυνός» (1965, Ηνωμένο Βασίλειο). Σπάνια αφίσα της τέταρτης ταινίας του Τζέιμς Μποντ, έργο των Ρόμπερτ ΜακΓκίνις (1926) και Φρανκ ΜακΚάρθι (1924-2002). Είναι η μοναδική στην οποία έχει χρησιμοποιηθεί και η τέταρτη εικόνα κάτω δεξιά
Thunderball, 1965 / Reel Art Press
«Ο Ανθρωπος με το Ασπρο Κοστούμι» (1951, Ηνωμένο Βασίλειο). Η αφίσα της αγγλικής κωμωδίας του Αλεξάντερ Μακέντρικ είναι έργο του διάσημου πορτρετίστα Αλφρεντ Ρέτζιναλντ Τόμσον (1894-1979), ο οποίος δημιούργησε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σκίτσα του βρετανικού κινηματογράφου της δεκαετίας του 1950
The Man in the White Suit, 1951 / Reel Art Press
«Καζαμπλάνκα» (1942, Γαλλία). Εργο του γάλλου καλλιτέχνη Πιέρ Πιζό (1903-άγνωστο), που διακρίθηκε για τις κινηματογραφικές αφίσες του, είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα της καλλιτεχνικής ελευθερίας που παρέχεται στους ευρωπαίους καλλιτέχνες εκείνη την περίοδο
Casablanca, 1942 / Reel Art Press
«Cinematographe Lumiere» (1896). Αληθινό μουσειακό κομμάτι αυτή η αφίσα του Ανρί Μπρισπό (1846-1928), δείχνει ένα πλήθος κόσμου που περιμένει να μπει στο «Salon Indien du Grand Café» στο Μπουλβάρ ντε Καπισίν, όπου στις 28 Δεκεμβρίου 1895 έγινε η πρώτη δημόσια προβολή ταινίας, σηματοδοτώντας το ξεκίνημα ενός από τα σημαντικότερα πολιτιστικά, καλλιτεχνικά και κοινωνικά φαινόμενα του 20ού αιώνα. Ο κινηματογράφος (cinematographe) των αδελφών Λιμιέρ ήταν μια μηχανή λήψης και ταυτόχρονα εκτύπωσης και προβολής φιλμ
Cinematographe Lumiere, 1896 / Reel Art Press
«2001: Η Οδύσσεια του Διαστήματος» (1968, ΗΠΑ). Εργο του Μάικ Κάπλαν για την εμβληματική ταινία του Στάνλεϊ Κιούμπρικ με το tagline του Κάπλαν «the ultimate trip» και το παιδί-αστέρι να επιπλέει μέσα σε μια ίριδα. Δημιουργήθηκε για «άγρια» αφισοκόλληση σε τοίχους, μετρό και προσωρινές κατασκευές της Νέας Υόρκης, για την επαναπροβολή της ταινίας έναν χρόνο μετά την πρώτη, μάλλον χλιαρή υποδοχή της
2001 A Space Odyssey, 1968 / Reel Art Press
«Πρόγευμα στο Τίφανις» (1961, ΗΠΑ). Εργο του Ρόμπερτ Εντουαρντ ΜακΓκίνις (γεν. 1926), γνωστού για εικονογραφήσεις βιβλίων και πολλών πόστερ ταινιών με ήρωα τον Τζέιμς Μποντ. Η αφίσα, με βασικό στοιχείο το πορτρέτο της Οντρεϊ Χέπμπορν, χρησιμοποιήθηκε στην καμπάνια για την προώθηση της ταινίας στις ΗΠΑ
Breakfast at Tiffany's, 1961 / Reel Art Press
«Κάνε το Σωστό» (1989, ΗΠΑ). Εργο του πρωτοπόρου Αρτ Σιμς (γεν. 1954), διάσημου ειδικά για τις αφίσες των ταινιών του Σπάικ Λι. Η φωτογραφία είναι του ταλαντούχου Αντονι Μπαρμπόζα (γεν. 1944), ο οποίος φημίζεται ιδιαίτερα για τη σειρά του «Black Borders», ενώ έργα του εκτίθενται μόνιμα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης και στο Μουσείο Τέχνης Κάρνεγκι - μεταξύ άλλων.
Do the Right Thing, 1989 / Reel Art Press
«Ο Καουμπόι του Μεσονυχτίου» (1969, ΗΠΑ). Εργο του Στιβ Σαπίρο (1934-2022), φωτορεπόρτερ, ντοκιμαντερίστα και ακτιβιστή, υπεύθυνου για μερικές από τις πιο δυνατές εικόνες της εποχής του: από τους αγώνες για τα πολιτικά δικαιώματα τη δεκαετία του 1960 μέχρι σκηνικά ταινιών και εξώφυλλα άλμπουμ τις δεκαετίες του 1970 και του 1980, αλλά και το κίνημα Black Lives Matter, στα τελευταία του χρόνια
Midnight Cowboy, 1969 / Reel Art Press
«Κινγκ Κονγκ» (1933, ΗΠΑ). Εργο των Μπάρνετ ΜακΚόρμικ και Μπομ Σισκ, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Ντέιβιντ Λ. Στρουμφ. Η καμπάνια προώθησης της ταινίας υπήρξε θηριώδης, θέτοντας έτσι ένα πρότυπο που λειτούργησε επί δεκαετίες. Στη Γαλλία, μάλιστα, οι πιο διάσημοι καλλιτέχνες του είδους δημιούργησαν ένα πλήθος πολύχρωμων έργων με το παρεξηγημένο θηρίο σε διάφορες πόζες
King Kong, 1933 / Reel Art Press
«Mετρόπολις» (1927, Γερμανία). Εργο του Χάιντς Σουλτς-Νόινταμ. «Αυτό το εξπρεσιονιστικό, αρ ντεκό και φουτουριστικό αριστούργημα είναι ένα ιερό δισκοπότηρο για τους συλλέκτες αφισών. Το 2005, όταν ήμουν έμπορος, μεσολάβησα για την πώληση αυτής της αφίσας έναντι 690.000 δολαρίων. Εξακολουθεί να διατηρεί το ρεκόρ της πιο ακριβής αφίσας που έχει πουληθεί μέχρι σήμερα. Ενα από τα ελάχιστα γνωστά αντίγραφα βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του MoMA στη Νέα Υόρκη» λέει ο Τόνι Νόρμαντ
Metropolis, 1927 / Reel Art Press
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
- 11
- 12