Εφέτος, η αναγεννημένη Ζιλιέτ Μπινός πρωταγωνιστεί σε δύο ταινίες που πραγματεύονται το ίδιο θέμα, το ψέμα. Στην «Αλήθεια» του Ιάπωνα Χιροκάζου Κόρε-Εντα, η οποία ήταν η εναρκτήρια ταινία του 76ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, και στο «Ποια νομίζεις ότι είμαι;» του Γάλλου Σαφί Νεμπού, έργο που πρωτοπροβλήθηκε στην Μπερλινάλε.
Στην ταινία του Κόρε-Εντα η Μπινός υποδύεται την κόρη μιας διάσημης, εγωκεντρικής και ψεύτρας ηθοποιού (Κατρίν Ντενέβ) η οποία με τη θυγατέρα της έχει μια άρρωστη σχέση. «Ακολούθησα εγώ τον σκηνοθέτη, ήθελα να δουλέψω μαζί του. Αντιμετωπίσαμε κάποια προβλήματα επικοινωνίας. Εκείνος δεν μιλάει Γαλλικά παρά μόνο Ιαπωνικά και με ακολουθούσε, χειρονομούσε, με έπνιγε. Ηταν η πρώτη του ταινία που γύρισε μακριά από τη χώρα του, στη Γαλλία. Μετά από ένα απελευθερωτικό κλάμα μου, υπήρξε επικοινωνία. Και η Κατρίν ήταν πρότυπο θηλυκότητας για μένα όταν ήμουν μικρή. Το αναμέναμε και συναντηθήκαμε» ανέφερε η γαλλίδα ηθοποιός, μιλώντας στην Corriere della Sera.
Στην ταινία του συμπατριώτη της, ενός σκηνοθέτη «γοητευμένου από τον κόσμο των γυναικών» υποδύεται την Κλερ, μια μεσήλικη καθηγήτρια πανεπιστημίου, η οποία παρασύρεται στη δίνη του Facebook και δημιουργεί μια ψεύτικη σελίδα παριστάνοντας μια κατά πολύ νεότερή της γυναίκα. Απώτερος στόχος της είναι να κατακτήσει έναν εξίσου νεότερό της άνδρα.
Σύμφωνα με την Μπινός, ωστόσο, το έργο δεν αφορά τόσο την παραποίηση της αλήθειας όσο την αμφιβολία. «Σε μια σκηνή της ταινίας ένα αγόρι στο Facebook μου λέει πως έχω υπέροχη φωνή, πολύ νεανική, και με ρωτάει εάν είμαι όντως ενήλικη. Εγώ είμαι η Κλερ, μια καλλιεργημένη και λεπτεπίλεπτη γυναίκα ηλικίας 50 ετών, καθηγήτρια Λογοτεχνίας, που με παρατάει ο άνδρας μου για την ανιψιά μου. Είναι μια ταινία για τη μοναξιά, όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα, στο απέραντο ψηφιακό φαντασιακό του Διαδικτύου, μέσω ενός νέου τρόπου δημιουργίας αισθήσεων, όπου το πραγματικό και το φαντασιακό επικαλύπτονται».
Συνεπώς η Κλερ είναι μια γυναίκα «προδομένη και ταπεινωμένη που θέλει να ξαναμπεί στο παιχνίδι, προσπαθώντας να ασπαστεί μια νέα ζωή η οποία, ωστόσο, δεν της ανήκει. Είναι μια αντι-ηρωίδα, μια φανταστική γυναίκα. Το alter ego του ψεύτικου προφίλ της είναι το κρυφό της όπλο αλλά και ο εχθρός της. Θα τη ρουφήξουν σαν μια έφηβη» σημείωσε η Μπινός, υποστηρίζοντας πως «το άγνωστο διεγείρει την περιέργεια και τείνουμε να πιστεύουμε αυτό που θέλουμε».
Οσον αφορά το πώς μια διανοούμενη γυναίκα μπορεί ξαφνικά να αρχίσει να χρησιμοποιεί το κινητό της τηλέφωνο ωσάν να ήταν μια έφηβη, «απλά συμβαίνει, γνωρίζω γυναίκες που το κάνουν. Η Κλερ αρχίζει να χάνει την ταυτότητά της εξαιτίας της εγκατάλειψης. Μόνον όταν ξεπέφτει απόλυτα, αποκτά συνείδηση του εαυτού της, και γεμίζει το κενό με την επιθυμία και εκείνη τη στιγμή παύει να ανησυχεί για τα γκρίζα μαλλιά της. Στο τέλος θα απελευθερωθεί από τους φόβους της. Η Κλερ είναι χειραφετημένη πνευματικά αλλά όχι συναισθηματικά. Ηταν η πρώτη φορά που αντιμετώπισα με τόσο άμεσο τρόπο μια γυναίκα της ηλικίας μου» εξήγησε η 55χρονη Μπινός.
Πάντως η ίδια είναι σίγουρη (και το αποδεικνύει) πως η ζωή δεν σταματά στα πενήντα, γιατί μπορεί «η επιδερμίδα να αλλάζει, αλλά η ζωτικότητα παραμένει. Οταν η νεότητα εγκαταλείπει το σώμα, κάτι άλλο την αντικαθιστά, άλλες αξίες». Και αυτό εξηγεί γιατί ερωτώμενη η Μπινός για όλα όσα έχει καταφέρει έως σήμερα, υπογράμμισε πως «δεν κοιτάζω πίσω, ζω το παρόν, εξερευνώ. Και γελάω συχνά».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News