Το κλείσιμο των σχολείων, από πολλούς δήμους μεταξύ αυτών και της Αθήνας, λόγω καύσωνα –μια ρουτίνα πια, καθώς οι σχολικές μονάδες κλείνουν τα τελευταία χρόνια με κάθε ευκαιρία (θυμηθείτε ότι πολλά σχολεία έκλεισαν στις 29 Μαΐου για να γίνει ο… ποδοσφαιρικός αγώνας Ολυμπιακός – Φιορεντίνα στη Νέα Φιλαδέλφεια)–, αλλά και τη γενικότερη κατάσταση της σχολικής στέγης (ο δήμος Αθηναίων μοίρασε την Πέμπτη… ανεμιστήρες σε γυμνάσια και λύκεια όπου διεξάγονται οι εξετάσεις) κλήθηκε να σχολιάσει η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, η οποία, όμως, δήλωσε κάτι σαν αναρμόδια.
Σε συνέντευξή της στο Α’ Πρόγραμμα της ΕΡΑ και στην εκπομπή «Καθρέφτης» με τον Χρήστο Μιχαηλίδη, η κυρία Μακρή είπε ότι η ευθύνη για την κατάσταση και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων δεν είναι του υπουργείου Παιδείας αλλά τον δήμων: «Θα σας πω κάτι το οποίο ισχύει στην Ελλάδα. Εμείς στο υπουργείο Παιδείας κάνουμε “χρήση” των σχολικών αιθουσών. Την αρμοδιότητα για τις σχολικές αίθουσες, εννοώ την ανέγερσή τους με πρωτοβουλία των δήμων την έχει το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την εποπτευόμενη από αυτά ανώνυμη εταιρεία ΚΤΥΠ. Τη συντήρηση των σχολικών μονάδων την έχουν πάλι οι δήμοι με χρηματοδότηση που παίρνουν από το υπουργείο Εσωτερικών. Το υπουργείο Παιδείας λοιπόν, κάνει χρήση και συνεπώς δεν έχουμε κατά τον νόμο την ευθύνη. Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας και οι Περιφερειακοί Διευθυντές και Διευθύντριες συνεργάζονται με τους δήμους, όμως την ευθύνη να τους ελέγχουμε δεν την έχουμε εμείς, την έχει το υπουργείο Εσωτερικών».
Εν συνεχεία, η κυρία Μακρή συμπλήρωσε το εξής: «Παρ’ όλα αυτά σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας –την πρωτοβουλία της συνάντησης την είχε το υπουργείο Κλιματικής Αλλαγής– δώσαμε συγκεκριμένες οδηγίες για το πώς θα πρέπει να συμπεριφερθούν οι καθηγητές και οι δάσκαλοι, δηλαδή να μη καταπονήσουν τα παιδιά με σχολικές δραστηριότητες έξω στην αυλή, να μην κάνουν γυμναστική, να φροντίσουν οι αίθουσες να έχουν αεριστεί, να έχουν κλείσει τις κουρτίνες με κάποιο τρόπο, για να προστατεύονται από τον ήλιο. Επίσης, να συνεννοηθούν και να συνεργαστούν με τις σχολικές επιτροπές που από τους δήμους πρέπει να έχουν προμηθεύσει υγρά. Αυτά λοιπόν, τα κάναμε ως οδηγίες προς τους δικούς μας καθηγητές και δασκάλους, ώστε να ξέρουν πώς θα συμπεριφερθούν, παρότι η εμπειρία τους επιτρέπει να το κάνουν και χωρίς οδηγίες. Όμως, το κάναμε σε συνεργασία με το υπουργείο Υγείας (…). Έχω επιλέξει σε θέματα που είναι αρμοδιότητες άλλων υπουργείων να μην απαντώ και αυτό όχι γιατί δεν θέλω να απαντήσω αλλά γιατί εκτιμώ ότι έτσι θα αδικήσω τις ενέργειες των άλλων υπουργείων και ενδεχομένως να εκλάβουν οι ακροατές, ότι με τον τρόπο αυτό θέλω να υποδείξω πως εμείς είμαστε άριστοι στο υπουργείο Παιδείας και οι υπόλοιποι αδρανούν και ότι δεν κάνουν καλά τη δουλειά τους. Με τα δεδομένα που υπάρχουν συνεργαζόμαστε όλοι για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αλλά θα παραδεχτώ δημόσια ότι πράγματι η σχολική στέγη έχει αδυναμίες».
Επειτα, η υφυπουργός Παιδείας ανέφερε: «Οπως σας είπα από την αρχή η σχολική στέγη είναι προτεραιότητα για το υπουργείου, όχι με της έννοια της ευθύνης αλλά με την έννοια του ενδιαφέροντος. Σας είπα ότι πάσχουν, όντως υπάρχει πρόβλημα στη σχολική στέγη και οι περισσότεροι δήμοι αναζητούν τα κονδύλια, αναζητούν τον χώρο, κάνουν καινούργιες αίθουσες. Υπάρχουν δήμοι και θα μπορούσα να σας πω πάρα πολύ εύκολα τον δήμο Γλυφάδας, ο οποίος έχει μεριμνήσει ακόμη και για να έχει κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού -για τα παιδιά που δεν μπορούν να πάνε διακοπές με τους γονείς τους- κατάλληλους χώρους, σχολικούς που να λειτουργούν εκ περιτροπής ώστε να αθλούνται τα παιδιά και να περνούν εκεί την ώρα τους. Υπάρχει επαναλαμβάνω θέμα με τη σχολική στέγη και πρέπει να βελτιωθεί».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News