789
Νίκη Κεραμέως και Νίκος Φίλης συνομιλούν στο περιθώριο της (ηλεκτρονικής) ψηφοφορίας. Νωρίτερα πάντως ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είχε αποδομήσει το νομοσχέδιο της υπουργού | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Υπερψηφίστηκε με 158 «ναι» το νομοσχέδιο της Κεραμέως, παρά τα περί «Μπερλουσκόνι» του Φίλη

Protagon Team Protagon Team 11 Ιουνίου 2020, 16:10
Νίκη Κεραμέως και Νίκος Φίλης συνομιλούν στο περιθώριο της (ηλεκτρονικής) ψηφοφορίας. Νωρίτερα πάντως ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ είχε αποδομήσει το νομοσχέδιο της υπουργού
|ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ

Υπερψηφίστηκε με 158 «ναι» το νομοσχέδιο της Κεραμέως, παρά τα περί «Μπερλουσκόνι» του Φίλη

Protagon Team Protagon Team 11 Ιουνίου 2020, 16:10

Υστερα από τρεις ημέρες συζήτησης σε υψηλούς τόνους στην Ολομέλεια –με τον ΣΥΡΙΖΑ να μιλάει ακόμα και για τον… Σίλβιο Μπερλουσκόνι και για «ζαλισμένο» Κυριάκο Μητσοτάκη– το νομοσχέδιο για την Παιδεία ψηφίστηκε από την πλειοψηφία των βουλευτών το μεσημέρι της Πέμπτης.

Νωρίτερα, συλλαλητήριο είχαν διοργανώσει στο Σύνταγμα οι διδασκαλικές ομοσπονδίες, οι οποίες πραγματοποίησαν και στάση εργασίας –πολλοί από τους διαδηλωτές προειδοποίησαν ότι δεν σκοπεύουν να εφαρμόσουν τις διατάξεις του νομοσχεδίου, μολονότι αποτελούν πλέον νόμο του κράτους.

Στις 13:30 ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική ψηφοφορία: επί της αρχής ψήφισαν «υπέρ» 158 βουλευτές (ΝΔ), 124 ψήφισαν «κατά» και κανείς «παρών», σε σύνολο 282 βουλευτών.

Στην πολιτική αντιπαράθεση που προηγήθηκε ανέβηκαν οι τόνοι. Αφορμή ήταν κυρίως η διάταξη για επιστροφή της διαγωγής των μαθητών στα σχολεία, κάτι που, όπως κατήγγειλε ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν αναφερόταν στο προεκλογικό πρόγραμμα της ΝΔ.

Το νομοσχέδιο αποτελεί επένδυση στην Παιδεία, επεσήμανε από την πλευρά του στη Βουλή ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Τόνισε δε ότι δικαιώνει απολύτως το όνομά του, καθώς πρόκειται για αναβάθμιση του σχολείου, υλική, δομική και θεσμική. Αλλά, κυρίως, ποιοτική. Αναμόρφωση των προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός του εκπαιδευτικού έργου και μια σειρά από σημαντικές βελτιωτικές ρυθμίσεις που αφορούν τα δημόσια πανεπιστήμια.

Για επίπλαστη εικόνα εκσυγχρονισμού κατηγόρησε την κυβέρνηση ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξης Τσίπρας, εκτιμώντας ότι πρόκειται για «συντηρητική και αντιπαιδαγωγική στροφή που θα μας φέρει πολλά χρόνια πίσω». Κατηγόρησε τη ΝΔ ότι θεωρεί την Παιδεία «μια αρένα ιδιωτικών συμφερόντων και άκρατου ανταγωνισμού. Μία αποθέωση του ατομισμού και μια διαδικασία εξαντλητικής σωματικής και ψυχικής πίεσης για κάθε νέα και κάθε νέο».

Αντιδράσεις υπήρξαν και από τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης. Η πρόεδρος του Κινήματος Αλλαγής Φώφη Γεννηματά είπε ότι το νομοσχέδιο συνιστά «μπάλωμα» και όχι μεταρρύθμιση, αν και το κόμμα της ψήφισε τη διάταξη για την Τράπεζα Θεμάτων.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας ξεκαθάρισε πως το ΚΚΕ «καταψηφίζει το απαράδεκτο αυτό νομοσχέδιο».

Ενδιαφέρον είχε η τοποθέτηση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης Κυριάκου Βελόπουλου, που όσον αφορά τη διάταξη για επαναφορά της διαγωγής τόνισε ότι πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι κάθε ενέργειά τους έχει και κάποιο αντίκτυπο. Ετσι η συγκεκριμένη διάταξη έλαβε 168 θετικές ψήφους.

Φίλης: Τη διαγωγή την είχε επαναφέρει ο Μπερλουσκόνι

Από την άλλη πλευρά, ιδιαίτερα καυστικός στο ζήτημα της επαναφοράς της διαγωγής ήταν ο Νίκος Φίλης, πρώην υπουργός Παιδείας και αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ.

Ακούστηκε πολλές φορές αυτές τις μέρες στη Βουλή ότι «η κυβέρνηση με το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο τιμά τις προγραμματικές της δεσμεύσεις. Είναι έτσι;», αναρωτήθηκε από το βήμα της Βουλής ο κ. Φίλης, στη δευτερολογία του για το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο. «Η επαναφορά της διαγωγής στα απολυτήρια ήταν προγραμματική της δέσμευση; Σε ποια συγκεκριμένη σελίδα του κυβερνητικού προγράμματος αναφερόταν;».

«Ακουσα», συνέχισε ο Ν. Φίλης, «και τον Πρωθυπουργό. Ηταν λίγο “ζαλισμένος” στο θέμα αυτό. Μίλησε για περιγραφική αξιολόγηση. Δεν υπάρχει περιγραφική αξιολόγηση της αγωγής! Τι θα περιγράψει κανείς για τον έφηβο πάνω στο απολυτήριο; Τα στοιχεία που παραμένουν αυστηρά στα αρχεία του σχολείου;

»Ακούσαμε όμως και από την υπουργό ποια ήταν η πηγή έμπνευσης για τη ρύθμιση: Η Ιταλία. Πράγματι, το 1998, η κυβέρνηση Πρόντι κατήργησε την αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια. Την επανέφερε το 2008 η κυβέρνηση Μπερλουσκόνι, στο πλαίσιο μιας αντι-μεταρρύθμισης που προκάλεσε μεγάλες κοινωνικές αντιδράσεις. Μετά ήρθαν και οι επιστημονικές αποτιμήσεις. Διαπρεπείς παιδαγωγοί έκαναν λόγο για μεγαλύτερη απόκλιση, μεγαλύτερη περιθωριοποίηση, μεγαλύτερη εγκατάλειψη των σχολείων. Αυτά είναι τα επακόλουθα του κοινωνικού στιγματισμού.

»Αλλη μια απόδειξη ότι δεν ακούν τους ειδικούς. Μόνο τις ιδεοληψίες τους και αυτό που πιστεύουν ότι θα ικανοποιήσει πρόσκαιρα το ακροατήριό τους».

Στη συνέχεια ο κ. Φίλης αναφέρθηκε και στην ομιλία του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη (εδώ).

«Ακούσαμε επίσης βουλευτές και υπουργούς να αναπτύσσουν το προσωπικό τους success story, όπως ο Ξανθόπουλος σε κάποια ελληνικά δράματα. Παιδιά του λαού, που ξαφνικά έγιναν υπουργοί. Σεβαστό. Είναι θεμιτό να υπερηφανεύεται κάποιος για την πορεία του. Αλλά αν ψάξουμε λίγο, θα διαπιστώσουμε ότι στο υπουργικό συμβούλιο βρίσκονται αρκετοί τελειόφοιτοι του κολεγίου. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

»Θα πείτε, μεμπτόν; Οχι βέβαια. Αλλά προσέξτε τι σημασία έχει: το “κοινωνικό ασανσέρ” της Μεταπολίτευσης, που λειτουργούσε ως μέσο υπέρβασης των κοινωνικών ανισοτήτων, το έχει σταματήσει η κρίση. Σήμερα, με το πτυχίο δεν συνεπάγεται καν ότι θα βρεις δουλειά! Το βλέπουν τα παιδιά αυτό και αποτελεί μια αιτία απαξίωσης, δυστυχώς, των σπουδών. Αλλά κάτι τέτοια δεν αγγίζουν την κυβέρνηση. Ακούσαμε, αντίθετα, βουλευτές της ΝΔ να… παραγγέλνουν στην υπουργό ένα Πρότυπο στην πόλη ή το χωριό τους. Αυτό έχουν καταλάβει από όλη την κοινωνική κρίση και αβεβαιότητα! «Κάθε πόλη και Πρότυπο» – και τα υπόλοιπα δέκα, είκοσι σχολεία της περιοχής στο σκοτάδι. Να βουλιάξουν.

»Το σχέδιο για την Παιδεία δεν μπορεί να είναι της ΝΔ, δηλ. παχιές κουβέντες για επιτυχία και άνοδο, που όμως αφορούν κατά κύριο λόγο τους εκλεκτούς και όσους λίγους προλάβουν να τρυπώσουν από τη χαραμάδα. Το σχέδιο πρέπει να αφορά το σχολείο της Δημοκρατίας, της συμμετοχής, της συνεργασίας, της συμπερίληψης. Αυτό υπηρετήσαμε ως κυβέρνηση, για αυτό θα αγωνιζόμαστε όσο είμαστε αντιπολίτευση, αυτό θα υπηρετήσουμε ξανά στο μέλλον».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...