Προσωρινά κρατούμενοι κρίθηκαν οι «13» της θαλαμηγού που φέρονται να προκάλεσαν τη μεγάλη φωτιά στην Ύδρα με πυροτεχνήματα.
Από τη φωτιά στο νησί κάηκαν 300 στρέμματα δάσους. Η φωτιά ξέσπασε σε δύσβατη περιοχή, όπου δεν υπάρχουν δρόμοι, ενώ δασοκομάντος και εναέρια μέσα κατάφεραν να τη σβήσουν ώρες αργότερα.
Την Κυριακή, ο εισαγγελέας άσκησε διώξεις για εμπρησμό από ενδεχόμενο δόλο στους συλληφθέντες που πήραν προθεσμία και θα απολογηθούν την Τετάρτη.
«Ήμουν στην καμπίνα, δεν γνωρίζω τίποτα»
Τα λόγια του καπετάνιου του σκάφους από όπου φαίνεται να έπεσαν τα βεγγαλικά, προκαλώντας φωτιά σε δύσβατο σημείο της Ύδρας, μετέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Πληρωμάτων Ιδιωτικών και Επαγγελματικών Θαλαμηγών (ΠΕΠΙΕΘ) Γιώργος Βάλλης.
Ο κ. Βάλλης αναφέρθηκε σε όσα του είπε ο καπετάνιος του σκάφους πριν να καταθέσει στο ανακριτικό της πυροσβεστικής που έρευνα τις συνθήκες της φωτιάς στην Ύδρα και πριν να του απαγγελθούν κατηγορίες.
«Μπορώ να καταλάβω την αυτοδίκαιη ποινική ευθύνη του πλοίαρχου, αλλά γιατί απαγγέλθηκαν κατηγορίες σε ανθρώπους, π.χ., που ασκούσαν τις ειδικότητες του μάγειρα ή του καμαρότου;», διερωτήθηκε ο κ. Βάλλης, μιλώντας στον ΑΝΤ1, και αποκάλυψε ότι μίλησε με τον πλοίαρχο λίγο μετά το συμβάν: «Ο άνθρωπος μού είπε: “Την ώρα που ξέσπασε η φωτιά ήμουν στην καμπίνα. Πήρα τηλέφωνο αμέσως όλες τις αρμόδιες αρχές, ανέφερα το συμβάν, ωστόσο δεν γνωρίζω τίποτα σχετικά με το ποιος το προκάλεσε, δεν έχω εμπλακεί σε τίποτα και νομίζω ότι έμπλεξα σε ένα θέμα για το οποίο δεν έχω καμία ευθύνη”».
Ακόμα ο κ. Βάλλης σημείωσε ότι με την παρούσα νομοθεσία απαγορεύεται απολύτως η ρίψη πυροτεχνημάτων, ακόμα και κατόπιν ενημέρωσης της κατά τόπον αρμόδιας λιμενικής Αρχής, πράγμα που άλλαξε πρόσφατα, καθώς μέχρι πρότινος αν η Αρχή το ενέκρινε, αυτό θα μπορούσε να γίνει. «Επομένως», κατέληξε, «κανείς πλοίαρχος δεν θα διακινδύνευε να χάσει το ίδιο του το ναυτικό δίπλωμα κάνοντας τέτοιο που είναι ξεκάθαρα παράνομο».
Τέλος, ανέφερε ότι οι διωκτικές αρχές θα πρέπει να αναζητήσουν το έγγραφο που φέρει την ονομασία «Κατάλογος Προτιμήσεων» («Preference list»). Σύμφωνα με όσα συμβαίνουν στις μισθώσεις τέτοιων σκαφών, ένα τέτοιο έγγραφο υποβάλλεται από τους υποψήφιους μισθωτές προς την εταιρία 10 μέρες πριν τον πλου και περιλαμβάνει όλες τις “ιδιαίτερες ψυχαγωγικές προτιμήσεις” των μισθωτών. «Αν οι συγκεκριμένοι μισθωτές είχαν την εντύπωση ότι τους επιτρέπεται κάτι τέτοιο, θα το έγραφαν στον κατάλογο εκείνο»
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News