1164
Με τις χαρακτηριστικές πούλιες του φορέματος της σε πρώτο πλάνο, η Χάνα Γουάντινγκχαμ ξεχώρισε στην παρουσίαση του διαγωνισμού της Eurovision | Dominic Lipinski/Getty Images

Χάνα Γουάντινγκχαμ: η πραγματική νικήτρια της Eurovision

Protagon Team Protagon Team 16 Μαΐου 2023, 20:50
Με τις χαρακτηριστικές πούλιες του φορέματος της σε πρώτο πλάνο, η Χάνα Γουάντινγκχαμ ξεχώρισε στην παρουσίαση του διαγωνισμού της Eurovision
|Dominic Lipinski/Getty Images

Χάνα Γουάντινγκχαμ: η πραγματική νικήτρια της Eurovision

Protagon Team Protagon Team 16 Μαΐου 2023, 20:50

Πανύψηλη, όμορφη, επιβλητική, αστεία, πολύγλωσση και με έναν αέρα Χόλιγουντ, η Χάνα Γουάντινγκχαμ αποδείχθηκε η κορυφαία επιλογή των Βρετανών για τη φετινή Eurovision – και σίγουρα κλάσεις ανώτερη της Μέι Μίλερ, της τραγουδίστριας που επέλεξαν να τους εκπροσωπήσει στο διαγωνισμό.

Η 48χρονη βρετανίδα ηθοποιός μίλησε γαλλικά με άψογη προφορά, έκανε απολαυστικές γκριμάτσες, χόρεψε, τραγούδησε στα διαλείμματα καλύτερα από τους περισσότερους διαγωνιζόμενους, και γενικά κέρδισε τις εντυπώσεις στο Λίβερπουλ. Για όσους γνωρίζουν το βιογραφικό της, όλα τα παραπάνω ανήκουν στο ερμηνευτικό της«οπλοστάσιο», καθώς είναι εκπαιδευμένη τραγουδίστρια, βετεράνος των μιούζικαλ και κόρη και εγγονή ερμηνευτών της όπερας.

Η Γουάντινγκχαμ ήταν επίσης ντυμένη εξαιρετικά –και απολύτως κατάλληλα για την περίσταση–, με πούλιες, σχισίματα και αποκαλυπτικό το πληθωρικό της μπούστο. Ηταν η προσωποποίηση του γκλάμουρ και με ένα μοναδικό τρόπο, κατάφερε όλα αυτά να τα κάνει και να τα δείχνει αβίαστα.

Περίπου 160 εκατομμύρια τηλεθεατές σε όλο τον κόσμο ενθουσιάστηκαν. Λίγα λεπτά μετά την εκπομπή του Σαββάτου, το διαδίκτυο είχε αποφανθεί: «Η Χάνα είναι η νικήτρια της Eurovision 2023», «Συγγνώμη, αλλά ήρθε η ώρα να απαλλαγούμε από την Αντ και την Ντεκ [τις άλλες δύο παρουσιάστριες] και να τις αντικαταστήσουμε με τη Χάνα» – αυτά ήταν κάποια από τα διθυραμβικά σχόλια που γράφτηκαν στο Twitter.

«Οποιος προσέλαβε τη Χάνα Γουάντινγκχαμ για τη Eurovision θα έπρεπε πιθανότατα να γίνει γενικός διευθυντής του BBC», έγραψε ένας χρήστης, συνδέοντας τον διαγωνισμό με την αναστάτωση που έχει προκληθεί από σειρά πρόσφατων ατυχών ενεργειών του διευθυντικού κλιμακίου του βρετανικού ραδιοτηλεοπτικού φορέα, που έχει πλήξει την αξιοπιστία του.

Η Γουάντινγκχαμ ήταν ντυμένη εξαιρετικά –και απολύτως κατάλληλα για την περίσταση–, με πούλιες, σχισίματα και αποκαλυπτικό το πληθωρικό της μπούστο (REUTERS/Phil Noble)

Η γνωστή συγγραφέας γαστρονομίας και τηλεοπτική παρουσιάστρια Ναϊτζέλα Λόσον, η οποία δεν παρακολουθούσε καν, έγραψε στο Twitter: «Εχασα την #Eurovision2023 επειδή ήμουν στο δρόμο/στον αέρα. Απλώς θέλω να πω ότι αγαπώ τη Χάνα Γουάντινγκχαμ με κάθε κύτταρο της ύπαρξής μου». Ο διάσημος κωμικός των Monty Python, Ερικ Αϊντλ ενημέρωσε τους ακολούθους του ότι παρακολούθησε για πρώτη φορά το διαγωνισμό λόγω της Χάνα, την οποία είχε επιλέξει για το μιούζικαλ του «Spamalot».

Η διάσημη τηλεπερσόνα Κάρολ Βόρντερμαν έγραψε: «Θα μπορούσα απλώς να ψηφίσω τη Χάνα Γουάντινγκχαμ για να είναι πάντα στην τηλεόραση, παρακαλώ; Η απόλυτη Θεά», ενώ η Νίνα Γουόρχερστ, παρουσιάστρια του BBC, έγραψε: «Εν μία νυκτί αποκτήσαμε έναν εθνικό θησαυρό. Η Χάνα Γουάντινγκχαμ είναι η απόλυτη βόμβα».

Η γενικότερη αίσθηση ήταν ότι «ένα αστέρι γεννιέται», το οποίο είναι κατανοητό μεν, ανακριβές δε. Η Χάνα Γουάντινγκχαμ έγινε ευρέως γνωστή στο τηλεοπτικό κοινό της μυθοπλασίας, μέσω της συμμετοχής της στην κωμική σειρά «Ted Lasso», με θέμα έναν αμερικανό προπονητή ποδοσφαίρου, που μετακομίζει στο Λονδίνο για να αναλάβει μια φανταστική ομάδα της Πρέμιερ Λινγκ.

Η Γουάντινγκχαμ πρωταγωνιστεί στο ρόλο της Ρεμπέκα Γουέλτον, της ιδιοκτήτριας της ποδοσφαιρικής ομάδας Ρίτσμοντ, όπου ο Τεντ Λάσο προσλαμβάνεται για να βοηθήσει. Είναι μια γλυκιά, εύθραυστη, διαζευγμένη γυναίκα με εκδικητικές τάσεις απέναντι στον πρώην της, που μπορείς να την κερδίσεις με μπισκότα και καλές προθέσεις.

Γεννήθηκε στο Γουάντσγουερθ του νότιου Λονδίνου, σπούδασε στην «Ακαδημία Ζωντανών και Ηχογραφημένων Τεχνών» και άρχισε να παίζει στη σκηνή από τη στιγμή που αποφοίτησε. Για δύο δεκαετίες, η Γουάντινγκχαμ εργάστηκε πυρετωδώς, και έγινε μια εξαιρετικά επιτυχημένη, εξαιρετικά ενασχολήσιμη ηθοποιός θεάτρου.

Ηταν υποψήφια στα θεατρικά βραβεία Olivier για τις ερμηνείες της στο «A Little Night Music» (2010), και για τις αναβιώσεις των μιούζικαλ «Kiss Me, Kate» (2012) και Spamalot (του Ερικ Αϊντλ) από τον Τρέβορ Ναν. Παρά αυτές τις επιτυχίες, «η τηλεόραση μου διέφευγε για χρόνια», λέει.

Αυτό συνέβαινε, πιστεύει, επειδή «οι άνθρωποι του μουσικού θεάτρου έχουν παραβλεφθεί για χρόνια από την οθόνη. Δεν τους παίρνουμε στα σοβαρά ως ηθοποιούς, [νομίζουμε ότι είναι όλοι] τους κινούμενα χέρια, τραγουδιάρηδες, χορευταράδες, βυζιά και ανοιχτά στόματα. Ε, λοιπόν, δεν είναι», εξηγεί στους Times του Λονδίνου.

«Το κάνουν μόνο επειδή αυτό απαιτείται από τον ρόλο. Αν χρειαστεί να κάνουν διαφορετικά πράγματα, κανείς δεν ενδιαφέρεται. Θυμάμαι πριν από 10, 15 χρόνια, έλεγα στους ατζέντηδες μου: “Λοιπόν, θα φέρεις κανέναν διευθυντή κάστινγκ να με δει;” και μου έλεγαν, “Α, όχι, δεν πρόκειται ποτέ να έρθουν σε ένα μιούζικαλ”– ήταν δεδομένο. Είναι τόσο αγενές».

Μετά τη σειρά «Ted Lasso», η Γουάντινγκχαμ απολαμβάνει μια ξαφνική επιτυχία για δεύτερη φορά μέσα σε δύο χρόνια, παρά το γεγονός ότι έχει δουλέψει μέχρι θανάτου για δεκαετίες πριν από τη σειρά και τον διαγωνισμό (Shutterstock)

Το 2014 η Γουάντινγκχαμ συμμετείχε στην κωμική σειρά του ITV, «Benidorm», αλλά ο δημιουργός της αντιμετώπισε προβλήματα για να πείσει τους παραγωγούς να την προσλάβουν, επειδή δεν ήταν «αρκετά διάσημη». Μετά την ολοκλήρωση των γυρισμάτων, η Χάνα αποφάσισε να πάει στην Αμερική. Σκέφτηκα, «Ηξερα ότι μπορούσα να το κάνω και αποαφάσισα να χτυπάω πόρτες μέχρι κάποιος μα****ς να μου ανοίξει», λέει με χαρακτηριστική αθυροστομία.

Το 2015, όντας βαριά έγκυος στο μοναχοπαίδι της, την κόρη της Κίτι, που τώρα είναι εννέα ετών, έγινε μέλος του καστ του «Game of Thrones» ως Σέπτα Ουνέλα, η καλόγρια που συνοδεύει τη γυμνή βασίλισσα Σέρσι στους δρόμους του King’s Landing, χτυπώντας ένα κουδούνι και φωνάζοντας “Ντροπή!”. Το 2019 επιλέχθηκε για έναν επαναλαμβανόμενο ρόλο στην εξαιρετική σκοτσέζικη σειρά του Netflix, «Sex Education».

Και μετά ήρθε το «Ted Lasso». Το 2019 είχε αφήσει την κόρη της σε μια φίλη της για λίγες μέρες ενώ βρισκόταν σε γυρίσματα στο Μπέλφαστ. Ενώ ήταν εκεί, έλαβε ένα τηλεφώνημα, όπου η φίλη της την ενημέρωσε πως η τετράχρονη Κίτι είχε εκδηλώσει πιτσιλισμένα σημάδια στα πόδια της και έκανε εμετούς, βγάζοντας πράσινη χολή.

«Ηταν σαν να με είχαν χαστουκίσει στο πρόσωπο. Κυριολεκτικά δεν ήμουν σε θέση να πάω σπίτι. Η εταιρεία παραγωγής προσπάθησε να με βάλει σε ένα πλοίο. Προσπάθησα να ναυλώσω ένα ελικόπτερο», θυμάται. Πέταξε σπίτι την επόμενη μέρα.

Η Κίτι ανάρρωσε, αλλά η Χάνα ένιωθε ότι δεν μπορούσε να κάνει τίποτα άλλο από το να τηλεφωνήσει στον μάνατζερ της και να του πει: «Με όλο το σεβασμό, μου αρέσει πού πηγαίνει η καριέρα μου, αλλά δεν μπορώ να ξαναζήσω αυτή τη συγκλονιστική στιγμή στη ζωή μου – νιώθω ότι δεν υπηρετώ το παιδί μου».

Συζήτησε με τον ατζέντη της και σχεδόν απαίτησε να της βρει ρόλους κοντά στο σπίτι της, ώστε να μπορεί να φροντίζει την κόρη της. Μέσα σε λίγες εβδομάδες, η Γουάντινγκχαμ κλήθηκε στην πρώτη της συνάντηση για το «Ted Lasso». Εκανε μια οντισιόν χωρίς να ξέρει ότι η σειρά επρόκειτο να γυριστεί στο Ρίτσμοντ — 30 λεπτά από το σπίτι της.

Πήρε τον ρόλο και η σειρά, που προβλήθηκε εν μέσω της πανδημίας, έγινε αμέσως επιτυχία. Η Apple TV εκτιμάται ότι έχει περίπου 25 εκατομμύρια συνδρομητές επί πληρωμή και οι περισσότεροι έχουν παρακολουθήσει το «Ted Lasso», καθώς είναι η σειρά με τις περισσότερες προβολές της υπηρεσίας streamer με διαφορά. Η Χάνα κέρδισε το τηλεοπτικό βραβείο Εmmy για την ερμηνεία της στη σειρά, από την πρώτη, κιόλας, σεζόν.

Ο αριθμός των συνδρομητών της Apple δεν πλησιάζει ούτε στο ελάχιστο το κοινό της Eurovision, κάτι που μάλλον εξηγεί γιατί η Γουάντινγκχαμ απολαμβάνει μια ξαφνική επιτυχία για δεύτερη φορά μέσα σε δύο χρόνια, παρά το γεγονός ότι έχει δουλέψει μέχρι θανάτου για δεκαετίες πριν από τη σειρά και τον διαγωνισμό.

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...