Στις 8 Μαρτίου του 2014 η πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών απογειώνεται από την Κουάλα Λουμπούρ με προορισμό το Πεκίνο. Στο Boeing 737 βρίσκονταν 227 επιβάτες και 12 άτομα πλήρωμα. Η επαφή με το κέντρο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας χάθηκε μία ώρα μετά την απογείωσή του. Σήμανε συναγερμός και ξεκίνησε μια γιγαντιαία επιχείρηση αναζήτησης στην οποία πήραν μέρος δεκάδες αεροσκάφη, πλοία, δορυφόροι και κάθε διαθέσιμο μέσο.
Μετά από τρία χρόνια αναζητήσεων από τις ακτές της Μαλαισίας μέχρι σχεδόν την Ανταρκτική τον Ιανουάριο του 2017 η Μαλαισία, η Κίνα και η Αυστραλία που συμμετείχαν στις έρευνες ανακοίνωσαν το τέλος της επιχείρησης.
Ομάδα Αυστραλών επιστημόνων ανακοίνωσε ότι υπολόγισε με «απόλυτη βεβαιότητα και ακρίβεια» το σημείο που συνετρίβη το Boeing. Οι επιστήμονες της κρατικής υπηρεσίας Γεωεπιστήμης της Αυστραλίας μελέτησαν μια σειρά από ευρήματα και δεδομένα που προέκυψαν από την τριετή έρευνα (συντρίμμια, φωτογραφίες, στοιχεία από ραντάρ, δορυφορικά δεδομένα κλπ) και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η αναζήτηση εστίασε σε λάθος περιοχές.
Οπως αναφέρει σε δημοσίευμά του ο Independent οι Αυστραλοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το αεροσκάφος έπεσε σε ένα σημείο 35.6 μοίρες νότια του Ισημερινού και 92.8 μοίρες ανατολικά του Γκρίνουιτς, ένα σημείο ανάμεσα στην Δυτική Αυστραλία και την Μαδαγασκάρη που ήταν εκτός της ζώνης αναζήτησης αλλά πολύ κοντά σε αυτήν. Πρόκειται για ένα σημείο στον Ινδικό Ωκεανό σχετικά κοντά στο Περθ. Ο υπουργός Μεταφορών της Αυστραλίας Ντάρεν Τσέστερ σε ερωτήσεις που δέχτηκε μετά την ανακοίνωση των επιστημόνων δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει κάποια στιγμή μια νέα επιχείρηση αναζήτησης αλλά δεν έκανε καμία νύξη σχετικά με την ανακοίνωση και το αν αυτή θα παίξει κάποιο ρόλο στην απόφαση για επανέναρξη των αναζητήσεων.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News