Πολιτικές διαστάσεις έχει λάβει πλέον η τοποθέτηση του μοιραίου, όπως αποδείχτηκε, σταθμάρχη Λάρισας στο συγκεκριμένο κρίσιμο πόστο, καθώς το θέμα πέρα από την ποινική του διάσταση έχει μετατραπεί σε μια αντιπαράθεση μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και του υπουργείου Εσωτερικών –και σε προσωπικό επίπεδο ανάμεσα στον Γιάννη Ραγκούση, τομεάρχη Διαφάνειας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και του υπουργού Μάκη Βορίδη.
Το ερώτημα είναι το γνωστό: πώς βρέθηκε ένας 59χρονος άνθρωπος στο κρίσιμο πόστο του σταθμάρχη Λάρισας, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, μολονότι η προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού για τη συγκεκριμένη θέση όριζε ηλικιακούς περιορισμούς. Μια απάντηση-εξήγηση έδωσε το βράδυ της Κυριακής το υπουργείο Εσωτερικών, το οποίο ορίζει τα των δημοσίων υπαλλήλων, άρα και των υπαλλήλων του ΟΣΕ.
Ως γνωστόν, ο σταθμάρχης Λάρισας, ο οποίος την Κυριακή κρίθηκε προφυλακιστέος για τον ρόλο και τα λάθη του στη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών, είχε μεταταχθεί στον ΟΣΕ από το υπουργείο Παιδείας και ανέλαβε το συγκεκριμένο πόστο ύστερα από εξάμηνη εκπαίδευση, σε ηλικία 59 ετών.
Αφορμή για την απάντηση του υπ. Εσωτερικών στάθηκε η ανακοίνωση που εξέδωσε ο κ. Ραγκούσης οποίος είχε υποστηρίξει μεταξύ άλλων:
«Η μετάταξή του δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ, στις 30 Ιουνίου 2022. Όπως αναφέρεται στο ΦΕΚ, μετατάχθηκε από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος, σε κενή οργανική θέση του κλάδου Κυκλοφορίας, ειδικότητας Σταθμαρχών, με κωδικό 1645713805. Σύμφωνα με τα αναλυτικά στοιχεία θέσεων του 1ου Κύκλου Κινητικότητας του 2022 (apografi.gov.gr) και συγκεκριμένα για την κάλυψη της θέσης με κωδικό 1645713805, ΔΕ Σταθμαρχών, ο ΟΣΕ απαιτούσε ρητώς κι εγγράφως, υποψήφιους με όριο ηλικίας έως 48 έτη! Επομένως εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου. Το μόνο πλέον που απομένει να απαντήσει η κυβέρνηση στον ελληνικό λαό είναι: ποιος πολιτικός-κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη;».
Στην πρώτη απάντησή του, το υπουργείο Εσωτερικών διευκρίνισε:
«Οι υποψήφιοι για διορισμό στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος διέπονται από την σχετική Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3326/Β/2022) όπου καθορίζονται τα ειδικά όρια ηλικίας διορισμού προσωπικού. Τα όρια ηλικίας δεν καταλαμβάνουν τους υπό μετάταξη υπαλλήλους σύμφωνα με το άρθρο 33 της Υπουργικής Απόφασης με ΦΕΚ 2623/Β/2022 που αφορά στον εσωτερικό κανονισμό του ΟΣΕ. Ο εν λόγω υπάλληλος ήταν μετατασσόμενος και δεν είχε περιορισμό ορίου ηλικίας.
»Τα λεγόμενα επιθυμητά προσόντα δεν αποτελούν νομικές προϋποθέσεις παρά μόνο επιθυμητές κατευθύνσεις που αναζητά ο Οργανισμός, τα οποία όμως προφανώς δεν τον κωλύουν από το να κάνει επιλογές, καθώς δεν αποτελούν τυπικές προϋποθέσεις είτε για πρόσληψη είτε για μετάταξη και οι οποίες ορίζονται μόνο από το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο.
»Επιπλέον, ενημερώνουμε ότι ο ΟΣΕ προκήρυξε συνολικά στον A’ Κύκλο Κινητικότητας του 2022, 114 θέσεις. Από αυτές τις 114 θέσεις, καλύφθηκαν μόλις 8 θέσεις συνολικά. Από τις 114 θέσεις οι 18 αφορούσαν σταθμάρχες, εκ των οποίων καλύφθηκαν οι δυο μόλις θέσεις.
»Είναι θλιβερό, για ζητήματα τόσο ευαίσθητα και με τέτοιο έντονο συναισθηματικό και ηθικό φορτίο, ο ΣΥΡΙΖΑ να μην έχει τη στοιχειώδη πρόνοια τουλάχιστον να διαβάσει με επιμέλεια τη νομοθεσία, προτού κατακεραυνώσει την κυβέρνηση για τις δήθεν παράνομες ενέργειές της».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News