397
Η αυξανόμενη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει συμβάλει στη μείωση του κυκλοφοριακού | Shutterstock/MI-Images

Βερολίνο: Η υβριδική εργασία μειώνει κίνηση και καυσαέρια

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουλίου 2024, 14:18
Η αυξανόμενη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει συμβάλει στη μείωση του κυκλοφοριακού
|Shutterstock/MI-Images

Βερολίνο: Η υβριδική εργασία μειώνει κίνηση και καυσαέρια

Protagon Team Protagon Team 13 Ιουλίου 2024, 14:18

Το Βερολίνο και πολλές άλλες μεγάλες πόλεις της Γερμανίας έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη μείωση της οδικής κυκλοφορίας μετά την πανδημία της Covid-19, καθώς μεγάλος αριθμός εργαζομένων εφαρμόζει τις υβριδικές πρακτικές εργασίας, όπως αναφέρουν οι Times του Λονδίνου.

Σε όλη την πρωτεύουσα ο αριθμός των αυτοκινήτων στους δρόμους είναι κατά 12% χαμηλότερος από το 2019 – και σε μια κύρια διαδρομή από τα νοτιοανατολικά ο όγκος τους έχει μειωθεί κατά 37% την τελευταία δεκαετία. Παρόμοιες αλλά λιγότερο έντονες μειώσεις κυκλοφορίας παρατηρούνται επίσης στο Αμβούργο και στο Μόναχο.

Η κίνηση είναι επίσης περίπου κατά 7% κάτω από το επίπεδο που ήταν πριν από την πανδημία στις εθνικές οδούς και σε άλλους αυτοκινητόδρομους. Αντισταθμιστικά, η χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς είναι ελαφρώς αυξημένη από ό,τι πριν από πέντε χρόνια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας.

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από την KCW, μια εταιρεία συμβούλων για τις δημόσιες μεταφορές, για λογαριασμό της Agora Verkehrswende, μιας δεξαμενής σκέψης που προωθεί τις πράσινες μεταφορές, και του Κέντρου Κοινωνικών Επιστημών του Βερολίνου, WZB.

Οι ερευνητές μέτρησαν τους αριθμούς των αυτοκινήτων σε εκατοντάδες γερμανικούς δρόμους ανά τακτά χρονικά διαστήματα και τους συνέκριναν με τα επίσημα δεδομένα για τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αν και ο όγκος της κίνησης έχει ανακάμψει από το ναδίρ του το 2020, παραμένει σε γενικές γραμμές χαμηλότερος από πριν και φαίνεται να σταθεροποιείται.

Η έρευνα παρουσιάζει τρεις εξηγήσεις για την αλλαγή των δεδομένων κυκλοφορίας. Η πρώτη είναι ότι το 15% των εργαζομένων εκτελούν τα καθήκοντά τους από το σπίτι για τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα, ενώ άλλο ένα 10% για μία ή δύο ημέρες. Αυτά τα ποσοστά έχουν μειωθεί ελαφρώς από την κορύφωσή τους το 2021, αλλά παραμένουν σημαντικά υψηλότερα από εκείνα προ πανδημίας.

Η δεύτερη ερμηνεία είναι οι υψηλότερες τιμές των καυσίμων, που φαίνεται να έχουν επηρεάσει τις τσέπες των οδηγών και την κυκλοφορία των οχημάτων. Η τρίτη αφορά την πρωτοβουλία της γερμανικής κυβέρνησης να ενθαρρύνει τους πολίτες να στραφούν στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με την εισαγωγή ενός «γερμανικού εισιτηρίου», το οποίο επιτρέπει απεριόριστες μετακινήσεις σε πολλά δρομολόγια, με αντίτιμο 49 ευρώ τον μήνα.

Ο Βίμπκε Τσίμερ, αναπληρωτής διευθυντής της Agora Verkehrswende, λέει στους Times: «Τα δεδομένα κυκλοφορίας έχουν κλονίσει ένα ευρέως διαδεδομένο δόγμα στην πολιτική μεταφορών: παρά την ελαφρά αύξηση του πληθυσμού και τον σταθερά αυξανόμενο αριθμό οχημάτων, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων έχει μειωθεί σε σύγκριση με το 2019. Αυτό αποδεικνύει ότι η αύξηση της κυκλοφορίας δεν είναι νόμος της φύσης».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...