Ο Τζόρτζιο Αρμάνι πήγε για πρώτη φορά στη Νέα Υόρκη το 1979 για να παραλάβει ένα βραβείο από τον Neiman Marcus, που είχε τότε ένα από τα ισχυρότερα πολυκαταστήματα του κόσμου. Ο οίκος του, πέντε ετών τότε, είχε μόλις αρχίσει να ανθίζει. Την επόμενη χρονιά, δε, επρόκειτο να κυκλοφορήσει το «Επάγγελμα: Ζιγκολό» (1980), μια νέο-νουάρ ταινία του Πολ Σρέιντερ με τον Ρίτσαρντ Γκιρ και τη Λόρεν Χάτον, που θα καθιέρωνε διεθνώς τον ιταλό designer. Ο Αρμάνι είχε αναλάβει να ράψει τα ρούχα του Τζούλιαν Κέι, του ακριβού ζιγκολό που υποδυόταν ο Γκιρ.
Ο διάσημος ιταλός σχεδιαστής είναι πλέον 90 ετών, παρόλα αυτά εργάζεται από το πρωί ως το βράδυ, όπως δήλωσε στη Λίσα Αρμστρογκ, επικεφαλής του τμήματος μόδας της βρετανικής Telegraph, η οποία παρακολούθησε την πρόσφατη επίδειξή του στη Νέα Υόρκη, με 93 ανδρικά και γυναικεία σύνολα. Εξάλλου, εκτός από την επίδειξη, μόλις άνοιξε και ένα τριώροφο κατάστημα – ναυαρχίδα στη Λεωφόρο Μάντισον 760, μια από τις πιο εντυπωσιακές διευθύνσεις αγορών στο Μανχάταν. Το «Planet Armani» είναι ένας ολοκαίνουργιος «ναός» μόδας σε στιλ αρ ντεκό, όπου οι θαυμαστές του μετρ μπορούν να αγοράσουν όχι μόνο έτοιμα ή κατά παραγγελία ρούχα του οίκου Armani, αλλά και αξεσουάρ, αρώματα, έπιπλα, ακόμη και σπίτια!
Τα Armani Residences είναι δώδεκα διαμερίσματα 2-5 υπνοδωματίων σχεδιασμένα από τον οίκο Armani, αξίας μεταξύ 8 – 32 εκατομμυρίων δολαρίων, τα οποία καταλαμβάνουν τους επάνω ορόφους και έχουν πουληθεί όλα. Ωστόσο, ο σχεδιαστής κράτησε ένα για τον εαυτό του. Τον επόμενο μήνα, δε, ανοίγει και το εστιατόριό του. Σε περίπτωση, τώρα, που ανησυχείτε για τον αν θα πάνε καλά οι δουλειές του, με δεδομένη την κατάσταση του λιανεμπορίου στη Νέα Υόρκη, όπου, όπως σε κάθε μεγαλούπολη του κόσμου, ορισμένα καταστήματα παραμένουν επίμονα άδεια, μην το κάνετε. Οπως πληροφορήθηκε η Αρμστρογκ από έγκυρες πηγές, τις πρώτες τρεις ημέρες της λειτουργίας του το «Planet Armani» έκανε εισπράξεις ύψους τριών εκατομμυρίων δολαρίων. (Γιατί όπως ξέρουμε όλοι, λεφτά υπάρχουν και όταν πρόκειται για οτιδήποτε με την υπογραφή Armani, υπάρχουν αγοραστές που τα δίνουν αγόγγυστα).
Οσο για τους A-listers, είναι τρομερά χαρούμενοι όταν εμφανίζονται στο κόκκινο χαλί φορώντας δημιουργίες του. Ο Λιβ Σράιμπερ και η Μέγκαν Φέιχι, δύο από τους πρωταγωνιστές της σειράς – θρίλερ του Netflix, «Το τέλειο ζευγάρι», παρακολούθησαν το ντεφιλέ, μάλιστα, η Φέιχι φορούσε ένα vintage μίνι φόρεμα Armani με χάντρες. Παρόντες ήταν επίσης οι Τζέιμς Νόρτον, Αμάντα Σέιφριντ, Ορλάντο Μπλουμ, Πάμελα Αντερσον, Μπρουκ Σιλντς, Μπριν Λάρσον και οι σχεδιαστές Μάικλ Κορς του ομώνυμου οίκου Michael Kors και ο Ντάνιελ Λι της Burberry.
Στο πάρτι που δόθηκε μετά την επίδειξη μόδας, η τραγουδίστρια Τσάκα Καν διασκέδασε το πλήθος των καλεσμένων, παροτρύνοντάς τους να χορέψουν. Μάλιστα ήταν από τους πιο καλοντυμένους, που έχει δει ποτέ στην πίστα σε εκδήλωση μόδας εδώ και χρόνια, σχολιάζει στην Telegraph η Λίσα Αρμστρογκ. «Ολοι μας είπαν ότι ήμασταν τρελοί που ορίσαμε dress code με μαύρο παπιγιόν», της είπε μια πηγή από τον στενό κύκλο του Armani. «Είπαν ότι κανείς δεν θα το τηρήσει. Δείτε τους». Πράγματι, ακόμη και ο Τζόρτζιο είχε αφήσει στη άκρη το συνηθισμένο ναυτικό μπλε μακό του και τα παντελόνια chino για να φορέσει το μαύρο tuxedo του, όπως επιβάλλει ο ενδυματολογικός κώδικας του black tie.
Ενα από τα κύρια σημεία του ντιζάιν του Armani και ο λόγος για τον οποίο η εταιρεία -η οποία ανήκει εξ ολοκλήρου στον ίδιο τον σχεδιαστή- εισέπραξε πέρυσι 2,4 δισ. ευρώ είναι ότι τα κομψά ρούχα του κάνουν τους ανθρώπους να δείχνουν τον καλύτερο τους εαυτό. Αντίθετα, σε επιδείξεις ορισμένων άλλων οίκων οι πελάτες μπορεί να μοιάζουν με παράξενα ντυμένα μέλη κάποιας σέχτας…
Τα ρούχα του Armani, είτε πρόκειται για μια αστραφτερή τουαλέτα, εφαρμοστή και μακριά μέχρι το πάτωμα, είτε για μαύρο βελούδο ή για ένα σμόκιν, είναι όλα εξαιρετικά κομψά και επιπλέον διαχρονικά, όπως απέδειξαν οι διάφορες διασημότητες, που φορούσαν μοντέλα από τα αρχεία του Armani. Η Λίσα Αρμστρογκ ρώτησε τον ιταλό σχεδιαστή ποιο είναι το μυστικό που διατηρεί το Armani look πάντα μοντέρνο και επίκαιρο. «Πρέπει να ανταποκρίνεσαι στην εποχή», απάντησε στη δημοσιογράφο της Telegraph ο αειθαλής designer, «Πρέπει να καταλαβαίνεις τι χρειάζονται οι άνθρωποι και να προσφέρεις κάτι που είναι αληθινό τόσο για σένα όσο και για την τρέχουσα εποχή. Είναι μια συναρπαστική καθημερινή πρόκληση, που δεν σταματά ποτέ να με διεγείρει», είπε.
Αυτή η ένταση της δημιουργίας κάτι καινούργιου, το οποίο είναι ταυτόχρονα αναγνωρίσιμο Armani, ήταν προφανής στην πασαρέλα, όσο ποτέ άλλοτε. Η χαρακτηριστική souple ραπτική με την υπογραφή Armani έδωσε αυτή τη φορά σακάκια τόσο αέρινα και αποδομημένα, ώστε τα περισσότερα ήταν σαν πουκάμισα. Τα παλτό χωρίς κουμπιά έμεναν στη θέση τους στερεωμένα μόνο με μια καρφίτσα, ενώ αέρινα, πουπουλένια πλεκτά, και τουνίκ και παντελόνια από επάλληλες στρώσεις διάφανων υφασμάτων δημιουργούσαν το απίθανο ενδυματολογικό ισοδύναμο ενός σουφλέ.
Για το βράδυ εμφανίστηκαν εφαρμοστά σατέν φορέματα και εφηβικά μπολερό, πού και πού, μια μακριά καμπαρντίνα ή ένα τζάκετ, από μαλακό δέρμα. Και σε συνδυασμό με τα τουρμπάν, τα χρώματα –ξεπλυμένες αποχρώσεις του μπλε, το αγαπημένο του μπεζ και μια εισβολή του ροδακινί– έμοιαζαν με κάποιο είδος αντικατοπτρισμού της ερήμου.
Το πιθανότερο είναι ότι οι πελάτες του Armani θα παρακάμψουν τα knickerbockers (παντελόνια σε στιλ βράκας στερεωμένα κάτω από το γόνατο) και τα διάφανα παντελόνια, ωστόσο και αυτά αποδεικνύουν ότι ο σπουδαίος ιταλός σχεδιαστής έχει παιχνιδιάρικη και πειραματική διάθεση περισσότερο από ποτέ άλλοτε.
Και το φινάλε, με τα 93 μοντέλα όλα μαζί στην πασαρέλα σε χρωματική σειρά, είχε όλη την κινηματογραφική απήχηση την οποία μπορεί να φανταστεί κανείς.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News