Τρεις φορές επιχείρησε να εμβολίσει τις μηχανές της Ομάδας ΔΙΑΣ ο 16χρονος Ρομά κατά τη διάρκεια της καταδίωξης στα Διαβατά τα ξημερώματα της περασμένης Δευτέρας, υποστήριξε στην απολογία του ο 34χρονος αστυνομικός που κατηγορείται για απόπειρα ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο.
Οπως είπε, καθώς υπήρχε απειλή για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα των συναδέλφων του, πυροβόλησε χαμηλά, δύο φορές, χωρίς να έχει πρόθεση να σκοτώσει τον οδηγό του ΙΧ.
«Μόλις αντιλήφθηκα ότι το αγροτικό επιτάχυνε με κατεύθυνση προς τη μηχανή των συναδέλφων μου, χάσαμε από το οπτικό μας πεδίο τη μηχανή, δεν μπορούσαμε να τη διακρίνουμε και πιστέψαμε ότι κατάφερε να τους παρασύρει, οπότε έβγαλα το υπηρεσιακό μου όπλο και πυροβόλησα δύο φορές, ενώ το κρατούσα μόνο με το δεξί μου χέρι, επειδή η μηχανή μας ήταν εν κινήσει. Πυροβόλησα χαμηλά και τις δύο φορές, προς τα λάστιχα του αυτοκινήτου, πλην όμως από την ανωμαλία του εδάφους του συγκεκριμένου σημείου, λόγω του ότι στο σημείο αυτό υπήρχαν σιδηροδρομικές γραμμές και η άσφαλτος είναι παραμορφωμένη, η μοτοσυκλέτα αναπήδησε, με αποτέλεσμα το πιστόλι, λόγω της απροόπτου και μη προβλεπόμενης αναπηδήσεως, να βρεθεί ψηλότερα και έτσι να επέλθει το τραγικό αποτέλεσμα», είναι η εξήγηση που έδωσε για τον τραυματισμό του 16χρονου οδηγού στο κεφάλι.
«Ουδέποτε σημάδεψα τον οδηγό ή την καμπίνα του οδηγού – συνοδηγού του αγροτικού, επομένως όταν διαπίστωσα τον τραυματισμό του σοκαρίστηκα, καθώς και οι δύο βολές μου είχαν στοχεύσει χαμηλά», υπογράμμισε και αφού επικαλέστηκε τη βαλλιστική («ο γεμιστήρας μου περιείχε τις υπόλοιπες σφαίρες, γεγονός που σημαίνει ότι δεν είχα σκοπό να σκοτώσω τον οδηγό), επεσήμανε ότι γεγονός ότι η πρώτη σφαίρα βρέθηκε να έχει χτυπήσει χαμηλά στην εξώπορτα του ξενοδοχείου «στην πορεία του πυροβολισμού, αλλά σε χαμηλότατο σημείο από το έδαφος», αποδεικνύει ότι πυροβόλησε από ψηλά προς χαμηλά.
Λόγω διαφωνίας ανακριτή σε εισαγγελέα, ο 34χρονος θα παραμείνει σε κατ΄οίκον περιορισμό μέχρι να αποφασίσει για την περαιτέρω ποινική του μεταχείριση (αν θα κριθεί δηλ,. προσωρινά κρατούμενος ή όχι) το Δικαστικό Συμβούλιο.
Αναλυτικά όσα ανέφερε στην απολογία του ο 34χρονος αστυνομικός:
«Περί ώρα 00.50 π.μ. της 05.12.2022 ευρισκόμενος σε διατεταγμένη υπηρεσία δίκυκλης αστυνόμευσης κατά τις ώρες 20.00-02.00, και τομέα ευθύνης την περιοχή Ευόσμου – Κορδελιού, επιβαίνων ως συνεπιβάτης σε δίκυκλη μοτοσικλέτα, με οδηγό τον Υπαρχιφύλακα Β. Σ., μαζί με το πλήρωμα της έτερης μοτοσυκλέτας με οδηγό τον Αστυφύλακα Α. Ν. και συνεπιβάτη τον Αρχιφύλακα Σ. Γ. διήλθαμε με τους ανωτέρω συναδέλφους από το πρατήριο υγρών καυσίμων ΕΛΙΝ, που βρίσκεται επί της οδού Νέα Μοναστηρίου, στον αρ.111 για την ικανοποίηση των σωματικών μας αναγκών.
Κατά την παραμονή στο πρατήριο μάς προσέγγισε ένας υπάλληλος του καταστήματος, ο οποίος μας δήλωσε ότι ένας πελάτης μόλις είχε βάλει καύσιμα αξίας είκοσι ευρώ σε ένα αγροτικό όχημα και έφυγε χωρίς να πληρώσει. Για το λόγο αυτό μας έδωσε και τα στοιχεία της πινακίδας που έφερε το αγροτικό όχημα με αριθμό πινακίδας…
Ψευδής είναι ο ισχυρισμός του υπάλληλου του πρατηρίου καυσίμων Β. Τ. ότι ουδέποτε απευθύνθηκε σε μας για το εν λόγω περιστατικό και ότι, επειδή αυτός μονολογούσε ότι διέφυγε ο οδηγός του αγροτικού ΙΧ χωρίς να τον πληρώσει, εμείς ακούσαμε τα όσα είπε και τάχα προθυμοποιηθήκαμε αυτοβούλως να καταδιώξουμε το όχημα. Σε συνδυασμό μάλιστα με την από 05.12.2022 προανακριτική κατάθεση του, στην οποία αναφέρει ότι από την ομιλία και την συμπεριφορά του οδηγού κατάλαβε ότι φαινόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών και την από 05.12.2022 προανακριτική κατάθεση του Π. Κ. ότι δεν επιθυμεί την ποινική δίωξη του θύματος για το αδίκημα της κλοπής, συνάγεται ότι οι ανωτέρω φοβούνται ότι τόσο οι ίδιοι όσο και το εν λόγω πρατήριο καυσίμων θα καταστούν στόχοι από την οικογένεια του θύματος, καθώς θεωρούσαν επικίνδυνο τον οδηγό του αγροτικού οχήματος.
Η πραγματικότητα έχει ως εξής: Αφού λάβαμε γνώση του εν λόγω περιστατικού από τον υπάλληλο του πρατηρίου, επιβιβαστήκαμε στις μηχανές μας που ήταν σταθμευμένες πλάγια και αριστερά του πρατηρίου και φύγαμε, προκειμένου να εντοπίσουμε το αγροτικό, ενεργοποιώντας τις σειρήνες των μοτοσικλετών. Όπως φαίνεται από το σύστημα βιντεοεπιτήρησης του πρατηρίου υγρών καυσίμων, αυτό συνέβη περί ώρα 01:00:15 έως 01:00:27
Κινούμενοι επί της οδού Νέα Μοναστηρίου με κατεύθυνση προς το κέντρο της πόλης, εντοπίσαμε το ύποπτο όχημα να έχει πραγματοποιήσει αναστροφή στο πρώτο φανάρι που βρίσκεται μπροστά και να κινείται πλέον επί της οδού Νέα Μοναστηρίου με κατεύθυνση προς Διαβατά, στο ύψος του πρατηρίου της SHELL πριν τα Ελληνικά Πετρέλαια. Δεν μπορέσαμε να καταλάβουμε αν η αναστροφή έγινε επειδή μας είδε πίσω του. Στο σημείο αυτό ο Γ. Σ. προσπάθησε να διαβιβάσει στο Κέντρο Άμεσης Δράσης, προκειμένου να ζητήσει συνδρομή και για τον έλεγχο, αλλά δεν τα κατάφερε λόγω προβλημάτων στην επικοινωνία. Ενώ κινούμασταν και πριν ακόμη το προσεγγίσουμε, το όχημα έκανε ελιγμούς ζιγκ-ζαγκ δεξιά και αριστερά.
Κινηθήκαμε ακολουθώντας την πορεία του οχήματος και στα φανάρια μπροστά στα Ελληνικά Πετρέλαια το ανωτέρω όχημα διέκοψε την πορεία του, καθώς το φανάρι ήταν κόκκινο. Τότε η πρώτη μηχανή με οδηγό τον Ν. Α. και συνεπιβάτη τον Γ. Σ. σταμάτησε πίσω από το αυτοκίνητο και αφού χρησιμοποίησαν επανειλημμένα ηχητικά σήματα, ζήτησαν από τον οδηγό του οχήματος φωνάζοντάς του να κάνει δεξιά και να ακινητοποιήσει το όχημα. Η μηχανή στην οποία επέβαινα με οδηγό τον Σ. Β. ήταν λίγα μέτρα παραπίσω. Το όχημα είχε φιμέ τζάμια.
Παρά το γεγονός ότι η πρώτη μηχανή προσέγγισε το όχημα και δόθηκαν επαναλαμβανόμενες εντολές στον οδηγό να κάνει στην άκρη, για να πραγματοποιηθεί έλεγχος, εκείνος ξεκίνησε απότομα το όχημα, στρίβοντας το τιμόνι προς τα δεξιά με σκοπό να εμβολίσει τη μηχανή των Α. – Σ. πλην όμως αυτό αποφεύχθηκε χάρη στον ελιγμό του Α., ο οποίος έκανε δεξιά.
Μετά την απόπειρα εμβολισμού της πρώτης μηχανής, το αγροτικό όχημα Ι.Χ. παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και αναπτύσσοντας μεγάλη ταχύτητα κινήθηκε προς Διαβατά, παραβιάζοντας και επόμενο ερυθρό σηματοδότη. Τότε ο Γ. Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Άμεσης Δράσης, προκειμένου να λάβουν γνώση ότι βρισκόμαστε σε ακολουθία. Η διαβίβαση προς το Κέντρο αναφορικά με την ακολουθία πραγματοποιείται την 01:01:58.
Μάλιστα λόγω της μεγάλης ταχύτητας, το όχημα χτύπησε από τη δεξιά πλευρά στο κράσπεδο του πεζοδρομίου και ακολούθως άρχισε να χάνει τον έλεγχο, αφού το πίσω μέρος του αγροτικού είχε χάσει την πρόσφυση, σύμφωνα με την από 05.12.2022 προανακριτική κατάθεση του Σ. Β.
Στις τελευταίες σιδηροδρομικές γραμμές πριν τις φυλακές, χωρίς εμφανή λόγο και ενώ μπορούσε να συνεχίσει ευθεία για να εισέλθει στον οικισμό, προκειμένου να διαφύγει της συλλήψεως του, καθώς γνώριζε ότι δεν ήμασταν σε οργανωμένη επιχείρηση και δεν είχαμε τη δυνατότητα να εισέλθουμε εντός του οικισμού, ξαφνικά εντελώς απότομα έκανε αναστροφή, με αποτέλεσμα να έρθει κατά μέτωπο και ελαφρώς διαγώνια με τη πρώτη μηχανή των Α. – Σ. Τότε επειδή ο οδηγός σταμάτησε προς στιγμήν το όχημα, σταμάτησε και η πρώτη μηχανή και οι ανωτέρω άρχισαν να του δίνουν εντολές, για να αποβιβαστεί από αυτό. Ωστόσο ο οδηγός δεν υπάκουσε, αλλά εκκίνησε εκ νέου το όχημα με μεγάλη ταχύτητα, με σκοπό να χτυπήσει την πρώτη μηχανή με το μπροστινό μέρος του αγροτικού.
Εξαιτίας του ότι δεξιά της πρώτης μηχανής υπήρχαν εμπόδια, χόρτα και μπάρες, η μόνη επιλογή ήταν να κινηθούν γρήγορα και ευθεία, για να αποφύγουν την σύγκρουση με το αγροτικό, το οποίο κινούνταν κατά πάνω τους. Αφού η μηχανή απέφυγε την σύγκρουση για δεύτερη φορά, συνέχισε να κινείται ευθεία με κατεύθυνση προς τις φυλακές των Διαβατών. Η δική μου μηχανή βρισκόταν 10 – 15 μέτρα πιο πίσω και πλησιάζαμε με χαμηλή ταχύτητα.
Τότε ο οδηγός του αγροτικού οχήματος αντί να συνεχίσει την πορεία του ευθεία, έκανε αναστροφή και άμεσα ξαναπάτησε γκάζι, προκειμένου να κινηθεί για τρίτη φορά κατά της πρώτης μηχανής, που ήταν μπροστά του σε πολύ μικρή απόσταση 3 – 4 μέτρων, με καταφανή σκοπό να τη χτυπήσει, να την ανατρέψει και να εξουδετερώσει τους επιβαίνοντες αστυνομικούς, απειλώντας έτσι τη ζωή και τη σωματική τους ακεραιότητα.
Μόλις αντιλήφθηκα ότι το αγροτικό επιτάχυνε με κατεύθυνση προς τη μηχανή των συναδέλφων μου, χάσαμε από το οπτικό μας πεδίο τη μηχανή, δεν μπορούσαμε να τη διακρίνουμε και πιστέψαμε ότι κατάφερε να τους παρασύρει, οπότε έβγαλα το υπηρεσιακό μου όπλο και πυροβόλησα δύο φορές, ενώ το κρατούσα μόνο με το δεξί μου χέρι, επειδή η μηχανή μας ήταν εν κινήσει. Πυροβόλησα χαμηλά και τις δύο φορές, προς τα λάστιχα του αυτοκινήτου, πλην όμως από την ανωμαλία του εδάφους του συγκεκριμένου σημείου, λόγω του ότι στο σημείο αυτό υπήρχαν σιδηροδρομικές γραμμές και η άσφαλτος είναι παραμορφωμένη, η μοτοσυκλέτα αναπήδησε, με αποτέλεσμα το πιστόλι, λόγω της απροόπτου και μη προβλεπόμενης αναπηδήσεως, να βρεθεί ψηλότερα και έτσι να επέλθει το τραγικό αποτέλεσμα. Παρά το γεγονός ότι δεν κινούμασταν με μεγάλη ταχύτητα, δε μπορούσα να στοχεύσω με ακρίβεια, επειδή κρατούσα το όπλο με το ένα μου χέρι και είχα απόσταση τουλάχιστον δεκαπέντε μέτρων από το αγροτικό όχημα.
Το υπηρεσιακό μου όπλο είναι μάρκας Usp compact 9mm, περιέχει 12 φυσίγγια σε γεμιστήρα και ένα στη θαλάμη και αποτελεί πιστόλι ημιαυτόνομο, το οποίο ρίχνει βολή καταβολή, δηλαδή για να ρίξω εκ νέου έπρεπε να πατήσω ξανά τη σκανδάλη. Όπως έχει προκύψει και από την βαλλιστική έκθεση, ο γεμιστήρας μου περιείχε τις υπόλοιπες σφαίρες, γεγονός που σημαίνει ότι δεν είχα σκοπό να τον σκοτώσω τον οδηγό του αγροτικού οχήματος, αλλιώς θα είχα αδειάσει όλο το γεμιστήρα.
Το ανωτέρω γεγονός επιβεβαιώνεται όχι μόνο από την 05.12.2022 προανακριτική κατάθεση του Σ. Β., οδηγού της μοτοσυκλέτας, στην οποία επέβαινα, αλλά και από τις φωτογραφίες που αποδεικνύουν ποια ακριβώς ήταν η κατάσταση του οδοστρώματος εκείνη τη στιγμή που πυροβόλησε, ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ ΕΥΡΗΜΑ ΟΤΙ Η ΠΡΩΤΗ ΣΦΑΙΡΑ ΒΡΕΘΗΚΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΧΑΜΗΛΑ ΤΗΝ ΕΞΩΠΟΡΤΑ ΤΟΥ ΜΟΤΕΛ ΜΙΑΡ στην πορεία του πυροβολισμού, αλλά σε χαμηλότατο σημείο από το έδαφος, γεγονός που αναμφισβήτητα αποδεικνύει ότι πυροβόλησα από ψηλά προς χαμηλά.
Μετά τον πυροβολισμό, το αγροτικό εξετράπη της πορείας του και κατέληξε πάνω σε τοίχο παρακείμενου ξενοδοχείου, λίγα μέτρα μετά. Έπειτα, ο Γ. Σ. κάλεσε μέσω ασυρμάτου σε ενισχύσεις και αφού πήραμε θέσεις κάλυψης γύρω – γύρω, δίναμε εντολές στον οδηγό του οχήματος, προκειμένου να εξέλθει. Μάλιστα επειδή δεν φαινόταν κάποιος μέσα στο όχημα, ο Γ. Σ. διαβίβασε στο Κέντρο ότι ο ύποπτος μπορεί να είχε διαφύγει.
Στο χώρο αυτό, επειδή δεν υπήρχαν σημεία να καλυφθούμε και δεν ξέραμε αν υπήρχαν άλλοι επιβαίνοντες στο αγροτικό, πόσοι ήταν, αν ήταν επικίνδυνοι ή οπλισμένοι, δεν επιλέξαμε να ελέγξουμε μόνοι μας το όχημα, αλλά περιμέναμε ενισχύσεις. Σε διάστημα 3-4 λεπτών μία ομάδα Ο.Π.Κ.Ε. έφτασε στο σημείο και τότε πλησιάσαμε το αγροτικό και διαπιστώσαμε ότι ο οδηγός του οχήματος είχε τραυματιστεί στο κεφάλι, ενώ στο πίσω τζάμι του αγροτικού, πίσω από το προσκέφαλο, υπήρχε τρύπα.
Ουδέποτε σημάδεψα τον οδηγό ή την καμπίνα του οδηγού – συνοδηγού του αγροτικού, επομένως όταν διαπίστωσα τον τραυματισμό του σοκαρίστηκα, καθώς και οι δύο βολές μου είχαν στοχεύσει χαμηλά.
Μόλις αντιληφθήκαμε ότι ο άνδρας είχε τραυματιστεί στο κεφάλι, έδεσα μαζί με τους συναδέλφους μου της Ο.Π.Κ.Ε. το τραύμα και καλέσαμε το Ε.Κ.Α.Β., το οποίο έφτασε σε διάστημα 15 λεπτών, όπου παρέλαβε τον τραυματία και τον μετέφερε στο νοσοκομείο».
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News