558
Το τεράστιο πλοίο που μετέφερε εκατοντάδες κοντέινερ παραμένει εγκλωβισμένο κάτω από τα συντρίμμια της γέφυρας, κλείνοντας το λιμάνι της Βαλτιμόρης | REUTERS/Julia Nikhinson

Τοξικά υλικά μετέφερε το «Dali», το πλοίο που έριξε τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη

Protagon Team Protagon Team 28 Μαρτίου 2024, 11:50
Το τεράστιο πλοίο που μετέφερε εκατοντάδες κοντέινερ παραμένει εγκλωβισμένο κάτω από τα συντρίμμια της γέφυρας, κλείνοντας το λιμάνι της Βαλτιμόρης
|REUTERS/Julia Nikhinson

Τοξικά υλικά μετέφερε το «Dali», το πλοίο που έριξε τη γέφυρα στη Βαλτιμόρη

Protagon Team Protagon Team 28 Μαρτίου 2024, 11:50

Το φορτηγό πλοίο που συγκρούστηκε με γέφυρα στη Βαλτιμόρη και προκάλεσε την άμεση κατάρρευσή της, μετέφερε εκατοντάδες τόνους επικίνδυνων υλικών, συμπεριλαμβανομένων διαβρωτικών και εύφλεκτων χημικών.

Η Τζένιφερ Χόμεντι, πρόεδρος του Εθνικού Οργανισμού για την Ασφάλεια των Μεταφορών (NTSB), μιας ομοσπονδιακής υπηρεσίας των ΗΠΑ, είπε ότι 56 κοντέινερ με επικίνδυνα υλικά –τα οποία εντάσσονται στην κατηγορία hazmat, από το hazardous material– βρίσκονταν στο πλοίο «Dali» όταν αυτό προσέκρουσε στη γέφυρα Francis Scott Key λίγο μετά τα μεσάνυχτα της περασμένης Δευτέρας (προς Τρίτη). Σε ορισμένα από τα κοντέινερ μεταφέρονταν μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η Χόμεντι είπε, σύμφωνα με πληροφορίες των Times, ότι ορισμένα από τα κοντέινερ που παραμένουν στο νερό έχουν διαβρωθεί και έχουν ανοίξει. Στο νερό έχει ήδη εντοπιστεί κηλίδα είπε. «Πρόκειται για 764 τόνους επικίνδυνων υλικών, κυρίως διαβρωτικών εύφλεκτων λαδιών, αλλά και μπαταριών ιόντων λιθίου». Πρόσθεσε ότι η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος μπορεί να διαρκέσει έως και δύο χρόνια, αλλά ότι το NTSB θα εκδώσει επείγουσες συστάσεις για την ασφάλεια και ότι μια προκαταρκτική έκθεση θα δημοσιευτεί εντός δύο έως τεσσάρων εβδομάδων.

Η πρώτη συνειδητοποίηση ότι κάτι δεν πήγαινε καλά ήρθε τρία λεπτά πριν από τη συντριβή. Ο Μαρσέλ Μιούις, ερευνητής του NTSB, είπε ότι το πλήρωμα κάλεσε ρυμουλκά για να το βοηθήσουν να απομακρυνθεί από το λιμάνι στη 1.26 π.μ. Η αστυνομία που παρακολουθούσε τη γέφυρα έλαβε την ίδια στιγμή ένα τηλεφώνημα που τους είπε ότι ένα πλοίο με σημαία Σιγκαπούρης είχε χάσει την ισχύ του και παρασυρόταν προς τη γέφυρα. Στις 1.29 η γέφυρα είχε καταρρεύσει.

Μια ηχογράφηση της συνομιλίας μεταξύ αστυνομικών κυκλοφόρησε την Τετάρτη 27 Μαρτίου, δείχνοντας ότι κατάφεραν να σταματήσουν τα οχήματα που περνούσαν τη γέφυρα, αλλά δεν πρόλαβαν να ειδοποιήσουν έξι εργάτες οικοδομής, οι οποίοι συμμετείχαν σε συνεργείο που έφτιαχνε λακκούβες. Τα πτώματα δύο εργατών οικοδομών ανασύρθηκαν την Τετάρτη. Οι τέσσερις που παραμένουν αγνοούμενοι εικάζεται ότι έχουν πεθάνει.

«Ενα πλοίο πλησιάζει. Πρέπει να σταματήσουμε όλη την κυκλοφορία», ακούγεται να λέει ένας από τους αστυνομικούς στην ηχογράφηση. «Βεβαιωθείτε ότι δεν είναι κανείς στη γέφυρα αυτή τη στιγμή. Υπάρχει ένα συνεργείο εκεί έξω, πρέπει να ειδοποιήσετε τον επιστάτη για να δούμε αν μπορούμε να τους βγάλουμε από τη γέφυρα».

Ενας άλλος απάντησε: «Ολη η κυκλοφορία σταμάτησε αυτή τη στιγμή. Μόλις φτάσετε εδώ, θα πάω να πάρω τους εργάτες από τη γέφυρα».

Σε εκείνο το σημείο, ακούγεται μια τρίτη φωνή που ενημερώνει τους άλλους ότι η γέφυρα είχε ήδη αρχίσει να καταρρέει: «Ολη η γέφυρα μόλις έπεσε κάτω, ξεκινήστε, ξεκινήστε όλοι, η γέφυρα μόλις κατέρρευσε», φώναζε.

Εικάζεται ότι το πλοίο αντιμετώπιζε «σοβαρά ηλεκτρικά προβλήματα» πριν φύγει από το λιμάνι της Βαλτιμόρης. Η Τζούλι Μίτσελ, της εταιρείας παρακολούθησης χωρητικότητας Container Royal, είπε στο ITV News ότι το Dali υποβαλλόταν σε επισκευές για ηλεκτρική βλάβη επί δύο ημέρες στο λιμάνι. Τα ηλεκτρικά στο πλοίο παρουσίαζαν διαρκείς βλάβες καθώς οι μηχανικοί προσπαθούσαν να τα διορθώσουν, είπε, προσθέτοντας: «Παρουσίασε πλήρη διακοπή ρεύματος, απώλεια ισχύος του κινητήρα, τα πάντα».

Η Αμερικανική Ακτοφυλακή επιβεβαίωσε ότι το «Dali» είχε περάσει από «συντήρηση ρουτίνας του κινητήρα» στο λιμάνι πριν ξεκινήσει για ένα ταξίδι 27 ημερών στη Σρι Λάνκα. Οι ανακριτές θα εξετάσουν επίσης την κατάσταση της ηλικίας 50 ετών γέφυρας, η οποία κρίθηκε «ικανοποιητική» όταν ελέγχθηκε πέρυσι.

«Η μέση ετήσια ημερήσια κίνηση στη γέφυρα είναι 30.767 οχήματα», είπε η Χόμεντι. «Η γέφυρα ήταν επίφοβη για ρωγμές. Αυτό σημαίνει ότι εάν μέρος της πάθαινε ζημιά, πιθανότατα θα προκαλούσε κατάρρευση ολόκληρης της γέφυρας».

Ακολουθήστε το Protagon στο Google News

Διαβάστε ακόμη...

Διαβάστε ακόμη...